  • 71. Data: 2012-05-17 14:56:09
    Temat: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2012-05-16 23:45, Iguan_007 pisze:
    > Michal,
    > Taki "argument" ciezko obalic. Przekonales mnie, 30 letnie samochody byly znacznie
    bezpieczniejsze od wspolczesnych.

    widzę, że nie zrozumiałeś ani tego co napisałem, ani co taki znaczek
    ";-) " na końcu oznacza. Napiszę więc wprost. Praw fizyki żadne
    najwymyślniejsze reklamy ani układy elektroniczne nie zmienią. W
    zderzeniu samochodu o małej masie z tym o dużej masie na pozycji
    uprzywilejowanej zawsze będzie ten duży i ciężki. W dużym i ciężkim
    dodatkowo praktycznie zawsze jest więcej tego, co się ma giąć w razie
    wypadku.
    Samochody małe należą też prawie zawsze do klasy ekonomicznej, w której
    to producenci nigdy nie odczuwali szczególnej potrzeby montowania
    wydumanych systemów bezpieczeństwa - to podnosi koszty i zawsze jest
    zarezerwowane dla segmentu premium, czyli znów samochodów zazwyczaj
    dużych i ciężkich.
    Warto przypomnieć także awanturę sprzed paru lat, gdy oburzenie opinii
    publicznej wywołało ujawnienie informacji, że pewne firmy do badań
    bezpieczeństwa oprócz manekinów używały także zwłok ludzkich (i nie byli
    to producenci najbardziej znani z samochodów ani małych, ani nawet
    średnich..)
    Tak więc mając do porównania samochód nowy, mały i zaprojektowany przez
    księgowego (bo tylko na takie przy naszych zarobkach większość ludzi
    może sobie pozwolić..) albo za porównywalne pieniądze starszy, ale za to
    większy i z wyższego segmentu, to uważam, że w przypadku bliskiego
    spotkania 3 stopnia na ulicy ten starszy na 99% zapewni nie gorszą (jak
    nie lepszą) ochronę nim jadących.
    Skoro przywołałeś już te 30 lat, to proponuję proponuję sprawdzić na
    przykładzie Mercedesa w124 (który wszedł do produkcji jakby nie było 27
    lat temu) jak porządne firmy dbały już wtedy o sprawy bezpieczeństwa -
    przykładowo zderzenie offsetowe z przeszkodą weszło do repertuaru
    oficjalnych badań bezpieczeństwa dopiero po tym, jak pokazano wyniki
    offsetowych testów zderzeniowych w124. Testami zderzeniowymi przy
    najechaniu od tyłu nawet dziś jakoś nikt szczególnie nie chce się chwalić..

    --
    Pozdr,.
    Michał

  • 72. Data: 2012-05-17 15:04:58
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

> [...]
    bezpieczniejsze od wspolczesnych.
    > Glupi ksiegowi zaprojektowali jakies poduszki, napinacze pasow itp.
    bezuzyteczne gadzety. A kiedys wystarczylo miec
    > silne rece i sie dobrze zaprzec. To nic ze dwa posty wyzej masz
    porownanie zderzenia nowego ze starym, Twoja wiara
    > w bezpieczensto starego jest wazniejsza. Z mojej strony EOT.

    tak przy okazji, bo widzę że tego nie wiesz - w124 sprzed blisko 30 lat
    miał w dostępnym wyposażeniu i poduszki powietrzne, i napinacze pasów
    bezpieczeństwa, bo takie głupoty jak ABS były dostępne już w w123 z lat
    '70 (poduszki powietrzne zresztą też..)
    Znam też skutki najechania mojego kolegi prawie nową Fiestą na wystającą
    na remontowanej drodze studzienkę kanalizacyjną przy 30-40km/h..

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 73. Data: 2012-05-17 16:25:41
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 16/05/2012 22:45, Iguan_007 wrote:
    > Michal,
    > Taki "argument" ciezko obalic. Przekonales mnie, 30 letnie samochody byly znacznie
    bezpieczniejsze od wspolczesnych. Glupi ksiegowi zaprojektowali jakies poduszki,
[...]

    Bo to wogole nie jest "argument". To jest jakiś stek bzdur człowieka
    myślącego, że 30 lat temu wielkie koncerny dokładały do interesu,
    akcjonariuszy nie interesowały zyski, a jedynym zajęciem księgowego było
    pilnowanie wypłat dla oddanych sprawie inżynierów.

    Co ciekawe, 20 lat temu tacy malkontenci jęczeli że "kiedyś to robili",
    dzisiaj tak jęczą i za 20 lat będą to samo twierdzić o dzisiejszych
    samochodach.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 74. Data: 2012-05-17 22:01:56
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Thursday, May 17, 2012 10:56:09 PM UTC+10, Michał Baszyński wrote:
> [...]
    > uprzywilejowanej zawsze będzie ten duży i ciężki. W dużym i ciężkim
    > dodatkowo praktycznie zawsze jest więcej tego, co się ma giąć w razie

    Wiec jeszcze raz, tym razem wielkimi literami. NIKT NIE MOWI O ZMIENIANIU PRAW
    FIZYKI. Zacytuje to co napisalem poprzednio:
    Mowimy o zderzeniu samochodow z roznych okresow, rozniacych sie moze 200kg, a nie o
    zderzeniu dwoch homogenicznych bryl metalu wazacych x i y. Przeciez poza masa liczy
    sie rowniez sposob wytracania energii zderzenia - inaczej bedzie wygladalo
    bezpieczenstwo w samochodzie gdzie silnik swobodnie wjezdza do kabiny a kierowca wali
    glowa w kierownice, inaczej gdzie sile uderzenia przejmuja strefy kontrolowanego
    zgniotu a kierowca laduje na poduszkach. Przez te ostatnie 30 lat chyba jednak cos w
    kierunku poprawy bezpieczenstwa zrobiono, nie sadzisz?

> [...]
    > wydumanych systemów bezpieczeństwa - to podnosi koszty i zawsze jest
    > zarezerwowane dla segmentu premium, czyli znów samochodów zazwyczaj

    Ten argument ma sie nijak do sprawy o ktorej mowimy - bezpieczenswtwa w starym i
    nowym samochodzie. Bo w tej sytuacji akurat to ten maly ma systemy i rozwiazania
    ktorych nie ma ten stary a nie odwrotnie jak sugerujesz powyzej. Kto 30 lat temu mial
    poduszke, ABS czy napinacze pasow w samochodzie klasy sredniej? Teraz praktycznie
    kazdy samochod to ma.

> [...]
    > bezpieczeństwa oprócz manekinów używały także zwłok ludzkich (i nie byli
    > to producenci najbardziej znani z samochodów ani małych, ani nawet

    Bez zwiazku z tematem.

> [...]
    > większy i z wyższego segmentu, to uważam, że w przypadku bliskiego
    > spotkania 3 stopnia na ulicy ten starszy na 99% zapewni nie gorszą (jak

    Nie mowimy "nowy maly a uzywany 2 letni" tylo "nowy wspolczesny, 30 letni stary".
    Widzisz roznice? Jesli nie to maly hint: zmiana gabarytow wspolczesnych samochodow
    plus wprowadzenie wielu systemow bezpieczenstwia.

> [...]
    > offsetowych testów zderzeniowych w124. Testami zderzeniowymi przy
    > najechaniu od tyłu nawet dziś jakoś nikt szczególnie nie chce się chwalić..

    I co z tego wlasciwie wynika? Sugerujesz ze poniewaz mercedes robil inne testy w
    nowszym modelu czy tez wyprodukowal mniej udany model to caly rozwoj w zakresie
    bezpieczenswta przez ostatnie 30 lat jest nic nie wart? Jaki to ma zwiazek z dyskusja
    o temacie "bezpieczeswto samochodu teraz i 30 lat temu"?

    Pozdrawiam,
    Iguan

  • 75. Data: 2012-05-17 22:13:53
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Thursday, May 17, 2012 11:04:58 PM UTC+10, Michał Baszyński wrote:
    > tak przy okazji, bo widzę że tego nie wiesz - w124 sprzed blisko 30 lat
    > miał w dostępnym wyposażeniu i poduszki powietrzne, i napinacze pasów
    > bezpieczeństwa,

    Nie zartuj. Nawet jesli byly dostepne za (niewatpliwie slona) doplata to przecietny
    samochod na ulicy 30 lat temu nie mial ani poduszek ani pirotechnicznych napinaczy.
    Teraz jest to standard.

    bo takie głupoty jak ABS były dostępne już w w123 z lat
    > '70 (poduszki powietrzne zresztą też..)

    Tak jak i silniki rakietowe w samochodach wiele lat temu. Roznica polega na tym ze
    "dostepne" nie znaczy "popularne i stosowane". Otworz allegro i znajdz mi prosze 30
    letni samochod z ABS i poduszka. Milej zabawy. A jak juz znajdziesz to zobacz czy
    jest to rozwiazenie porownywalne z wspolczesnie stosowanymi -np. x-kanalowy ABS z
    elektronicznymi sterownikami.

    > Znam też skutki najechania mojego kolegi prawie nową Fiestą na wystającą
    > na remontowanej drodze studzienkę kanalizacyjną przy 30-40km/h..

    To teraz najedz na ta studzienke 30 letnim samochodem i porownamy wyniki.

    Pozdrawiam,
    Iguan

    Pozdrawiam,

    Iguan

    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 76. Data: 2012-05-18 01:11:28
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 17 May 2012 04:37:49 -0700 (PDT), Iguan_007 napisał(a):

    > To kiedys sie nie liczyla oplacalnosc? Granada byla projektem charytatywnym?

    Nie była na pierwszym miejscu. markting jeszcze nie szalał tak, jak
    obecnie, poza tym konstruktorzy mieli jeszcze co pokazać.

    > Mowimy o bezpieczenstwie, co niby ta Granada miala wiecej zrobione pod katem
    bezpieczenstwa od nowej Fiesty?

    Miała przede wszystkim 140cm strefy zgniotu.

    > To w ktorym miejscu ta Granada byla lepsza? Jakis konkretny przyklad? Bo to co
    napisales powyzej to tylko jakies fantazje

    W każdym :D

    --
    ___________ (R)

  • 77. Data: 2012-05-19 21:01:14
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 17 May 2012 13:13:53 -0700 (PDT), Iguan_007 napisał(a):

    > Nie zartuj. Nawet jesli byly dostepne za (niewatpliwie slona) doplata to przecietny
    samochod na ulicy 30 lat temu nie mial ani poduszek ani pirotechnicznych napinaczy.
    Teraz jest to standard.

    Nie miały, bo miały cos, czego obecne nie maja - dłuuuga maskę.

    --
    ___________ (R)

  • 78. Data: 2012-05-19 22:16:26
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    Szkoda z Toba gadac bo zwyczajnie zaprzeczasz faktom. Podalem Ci link do zderzenia
    Sierry i Fiesty. Jakos "dluga maska" nie pomogla bo deska wjechala do srodka,
    kierowca grzmotnal o kierownice a przedzial pasazerski sie zlamal. Ale co tam fakty
    wobec Twojego przeswiadczenia o wlasnej nieomylnosci. EOT.

    Pozdrawiam,
    Iguan

  • 79. Data: 2012-05-20 01:30:44
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-05-15 21:01, Adam Płaszczyca wrote:

    > Full wersja nawet ciut więcej. Moja miała 1445, a była bez klimy,
    > elektrycznych szyb, nowomatu i paru dodatkowych bajerów.

    > Alez jasne, że bedzie. Cudów nie ma, wtedy nie było takich metod
    > projektowania i nie mam złudzeń, że będę pokiereszowany.

    Ależ nie. Po prostu wsadzamy klatkę ;-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 80. Data: 2012-05-20 10:24:03
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2012-05-20 01:30, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:

    > Ależ nie. Po prostu wsadzamy klatkę ;-)

    I nawet po bułki do sklepu jeździmy w kasku, zapięci w fafnastopunktowe
    pasy. ;)

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl