  • 31. Data: 2012-05-13 13:46:11
    Temat: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > Misiu, elementy zawieszenia, kiedy są zużyte to się wymienia. W 2 i w
    > 20 letnim aucie (no, w 20 letnim rzadziej, bo są wytrzymalsze).
    > Kwestie bezpieczeństwa? Jakoś pewniej się czuje w duzym, starym aucie
    > niż małym piździku.

    w sam raz wielkość nie jest tutaj decydująca...

    nowczesny mały samochodzić może być bezpieczniejszy niż stary wielki dryp
    ale źle zaprojektowany.

    Bezpieczeństwo pasażerów i kierowcy podczas wypadku to znacząca dziedzina
    inżynierii.

    http://www.euroncap.com/tests/smart_fortwo_2007/303.
    aspx

    http://www.euroncap.com/tests/ford_mondeo_1997/17.as
    px

  • 32. Data: 2012-05-13 15:25:34
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 13 May 2012 13:46:11 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

    > w sam raz wielkość nie jest tutaj decydująca...

    Owszem jest. Fizyki nie oszukasz i jeśli masz 40cm strefu zgniotu, to masz
    gorsza sytuację niż ktoś, kto jej ma 140cm.

    > nowczesny mały samochodzić może być bezpieczniejszy niż stary wielki dryp
    > ale źle zaprojektowany.

    Może.

    > http://www.euroncap.com/tests/smart_fortwo_2007/303.
    aspx

    > http://www.euroncap.com/tests/ford_mondeo_1997/17.as
    px

    To ładny przykład jak niewiedza wprowadza w błąd. Testy ENCAP pokazują jak
    wygląda sytuacja, kiedy zderzysz się mniej więcej z takim samym pojazdem
    jak Twój.
    Co więcej, ich stosowanie ma tez druga stroną - producenci starają się, aby
    samochód wypadł jak najlepiej na takich testach. Oznacza to, że idealny
    samochód wykorzystuje 100% swoich możliwości przy takim zderzeniu. Na
    drodze może się zdarzyć prędkość o 10% większa. I wtedy te 10% idzie na
    człowieka.

    --
    ___________ (R)

  • 33. Data: 2012-05-13 16:59:45
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2012-05-13 13:46, Marek Dyjor pisze:

    > w sam raz wielkość nie jest tutaj decydująca...
    >
    > nowczesny mały samochodzić może być bezpieczniejszy niż stary wielki
    > dryp ale źle zaprojektowany.

    co bardzo wyraźnie widać tutaj
    http://www.youtube.com/watch?v=02eghIfyHP0

    BPANMSP
    --
    Pozdr.
    Michał

  • 34. Data: 2012-05-13 17:10:16
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 13 May 2012 16:59:45 +0200, Michał Baszyński napisał(a):

    > co bardzo wyraźnie widać tutaj
    > http://www.youtube.com/watch?v=02eghIfyHP0

    Ładnie widać różnicę dróg hamowania, oraz ten prozaiczny fakt, że po
    zderzeniu MB jedzie nadal, czyli dla mesia zderzenie było odpowiednikiem
    pacnięcia w ścianę przy niższej prędkości, niz ta w momencie zderzenia.
    Podejrzewam, że gdybym zaliczył takią kolizję w Granadzie (gdybym nie
    sprzedał to teraz miałaby 30 lat), to pewnie bym wyszedł połamany. Ciekawe,
    czy można uzyc Smarta jako trumny? ;)

    --
    ___________ (R)

  • 35. Data: 2012-05-14 08:08:25
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam Płaszczyca wrote:

> [...]
    > że idealny samochód wykorzystuje 100% swoich możliwości przy takim
    > zderzeniu. Na drodze może się zdarzyć prędkość o 10% większa. I wtedy

    tja... a jak masz starego drypa to już te 0% wystarczy abyś wylądowal z
    cięzkimi obrażeniami w szpitalu na długie tygodnie, w tym bezpieczniejszym
    wyjdziesz po przeglądzie ambulatoryjnym.

    a jak trzaśniesz 30% silniej to w drypie wyladujesz w pudełku a w nowym
    tylko w szpitalu...

  • 36. Data: 2012-05-14 08:12:52
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Michał Baszyński wrote:

    > co bardzo wyraźnie widać tutaj
    > http://www.youtube.com/watch?v=02eghIfyHP0

    rożnica masy...

    może zróbmy test merc vis cieżarówka :)

  • 37. Data: 2012-05-14 08:16:17
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam Płaszczyca wrote:

> [...]
    > Granadzie (gdybym nie sprzedał to teraz miałaby 30 lat), to pewnie
    > bym wyszedł połamany. Ciekawe, czy można uzyc Smarta jako trumny? ;)

    tylko że gdybyś ja zaliczył w Granadzie kontra coś sporo cięższego to byś
    mógł wyjść w pudełku...

    czy Granada miała choćby poduszkę?

    swoją droga to nie sądzę aby przedpotopowa Granada byłą bezpieczniejsza od
    starego forda escorta, którey był raczej marny.

  • 38. Data: 2012-05-14 10:38:43
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 12/05/2012 21:00, Adam Płaszczyca wrote:

> [...]
    > letnim aucie (no, w 20 letnim rzadziej, bo są wytrzymalsze).
    > Kwestie bezpieczeństwa? Jakoś pewniej się czuje w duzym, starym aucie niż

    Obowiązku kupowania małych piździków nie ma, a tu masz crash test tego
    samego modelu sprzed kilku lat i nowszego:

    http://www.youtube.com/watch?v=3l4YBf2tjag

    Możesz oczywiście twierdzić, że w samochodzie za 5000zł ktoś wymieni
    zawieszenie warte 4000zł w samych częściach, regularnie regeneruje układ
    hamulcowy itp - twoja wola. Możesz też wierzyć, że konstrukcja samochodu
    rdzewiejącego przez ostatnich 20 lat jest wytrzymała jak z fabryki, też
    Twoje prawo. O przysłowiowych wypierdzianych fotelach i wymiocinach
    dziecka piątego właściciela weschniętych w tylnej kanapie szkoda nawet
    wspominać.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 39. Data: 2012-05-14 20:19:49
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2012-05-14 08:12, Marek Dyjor pisze:

    > rożnica masy...

    drogi Watsonie, przecież to elementarne - jeśli weźmiemy dwie rzeczy o
    podobnym przeznaczeniu i wykonane w podobnej technologii (czyli stal vs
    stal a nie stal vs aluminium lub włókno węglowe) to większe w
    praktycznie 100% przypadków będzie cięższe..

    > może zróbmy test merc vis cieżarówka :)

    OK, proszę bardzo. Był na Youtubie fabryczny crash test "starego
    strucla" w124 kontra ciężarówka Mercedesa, niestety na szybko nie mogę
    odnaleźć.
    W zamian za to:
    - żeby nie było za łatwo to od tyłu
    http://www.youtube.com/watch?v=_HRs5fhS09o (w124 był testowany
    fabrycznie zderzeniowo także od tyłu
    http://www.youtube.com/watch?v=FSCB9Rm75Lw od 0:45),
    - boczne - tak od 0:30 -
    http://www.youtube.com/watch?v=dn19Qj5jtf4&feature=r
    elated
    - z autobusem - http://www.youtube.com/watch?v=5JzmOWN0SUQ

    Poproszę teraz o coś porównywalnego dla jakiejś małej popierdółki

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 40. Data: 2012-05-14 21:03:04
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2012-05-14 20:19, Michał Baszyński pisze:

    > OK, proszę bardzo. Był na Youtubie fabryczny crash test "starego
    > strucla" w124 kontra ciężarówka Mercedesa, niestety na szybko nie mogę
    > odnaleźć.

    1:22 krótka zajawka, niestety dłuższej wersji dalej nie widzę:
    http://www.youtube.com/watch?v=RK9Aap7e8lA&feature=r
    elated

    --
    Pozdr.