-
31. Data: 2012-05-13 13:46:11
Temat: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
Adam Płaszczyca wrote:
> Dnia Fri, 11 May 2012 16:53:01 +0100, kamil napisał(a):
>
>> Jeździsz okrakiem na silniku, czy po prostu wytłuczone zawieszenie,
>> luzy w układzie kierowniczym i korozja nie mają dla ciebie
>> najmniejszego znaczenia? O kwestiach bezpieczeństwa już nie wspomnę
>> przez litość.
>
> Misiu, elementy zawieszenia, kiedy są zużyte to się wymienia. W 2 i w
> 20 letnim aucie (no, w 20 letnim rzadziej, bo są wytrzymalsze).
> Kwestie bezpieczeństwa? Jakoś pewniej się czuje w duzym, starym aucie
> niż małym piździku.
w sam raz wielkość nie jest tutaj decydująca...
nowczesny mały samochodzić może być bezpieczniejszy niż stary wielki dryp
ale źle zaprojektowany.
Bezpieczeństwo pasażerów i kierowcy podczas wypadku to znacząca dziedzina
inżynierii.
http://www.euroncap.com/tests/smart_fortwo_2007/303.
aspx
http://www.euroncap.com/tests/ford_mondeo_1997/17.as
px
-
32. Data: 2012-05-13 15:25:34
Temat: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sun, 13 May 2012 13:46:11 +0200, Marek Dyjor napisał(a):
>
> w sam raz wielkość nie jest tutaj decydująca...
Owszem jest. Fizyki nie oszukasz i jeśli masz 40cm strefu zgniotu, to masz
gorsza sytuację niż ktoś, kto jej ma 140cm.
> nowczesny mały samochodzić może być bezpieczniejszy niż stary wielki dryp
> ale źle zaprojektowany.
Może.
> http://www.euroncap.com/tests/smart_fortwo_2007/303.
aspx
>
> http://www.euroncap.com/tests/ford_mondeo_1997/17.as
px
To ładny przykład jak niewiedza wprowadza w błąd. Testy ENCAP pokazują jak
wygląda sytuacja, kiedy zderzysz się mniej więcej z takim samym pojazdem
jak Twój.
Co więcej, ich stosowanie ma tez druga stroną - producenci starają się, aby
samochód wypadł jak najlepiej na takich testach. Oznacza to, że idealny
samochód wykorzystuje 100% swoich możliwości przy takim zderzeniu. Na
drodze może się zdarzyć prędkość o 10% większa. I wtedy te 10% idzie na
człowieka.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
33. Data: 2012-05-13 16:59:45
Temat: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>
W dniu 2012-05-13 13:46, Marek Dyjor pisze:
> w sam raz wielkość nie jest tutaj decydująca...
>
> nowczesny mały samochodzić może być bezpieczniejszy niż stary wielki
> dryp ale źle zaprojektowany.
co bardzo wyraźnie widać tutaj
http://www.youtube.com/watch?v=02eghIfyHP0
BPANMSP
--
Pozdr.
Michał
-
34. Data: 2012-05-13 17:10:16
Temat: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sun, 13 May 2012 16:59:45 +0200, Michał Baszyński napisał(a):
>> nowczesny mały samochodzić może być bezpieczniejszy niż stary wielki
>> dryp ale źle zaprojektowany.
>
> co bardzo wyraźnie widać tutaj
> http://www.youtube.com/watch?v=02eghIfyHP0
Ładnie widać różnicę dróg hamowania, oraz ten prozaiczny fakt, że po
zderzeniu MB jedzie nadal, czyli dla mesia zderzenie było odpowiednikiem
pacnięcia w ścianę przy niższej prędkości, niz ta w momencie zderzenia.
Podejrzewam, że gdybym zaliczył takią kolizję w Granadzie (gdybym nie
sprzedał to teraz miałaby 30 lat), to pewnie bym wyszedł połamany. Ciekawe,
czy można uzyc Smarta jako trumny? ;)
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
35. Data: 2012-05-14 08:08:25
Temat: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
Adam Płaszczyca wrote:
> Dnia Sun, 13 May 2012 13:46:11 +0200, Marek Dyjor napisał(a):
>
>>
>> w sam raz wielkość nie jest tutaj decydująca...
>
> Owszem jest. Fizyki nie oszukasz i jeśli masz 40cm strefu zgniotu, to
> masz gorsza sytuację niż ktoś, kto jej ma 140cm.
>
>> nowczesny mały samochodzić może być bezpieczniejszy niż stary wielki
>> dryp ale źle zaprojektowany.
>
> Może.
>
>> http://www.euroncap.com/tests/smart_fortwo_2007/303.
aspx
>>
>> http://www.euroncap.com/tests/ford_mondeo_1997/17.as
px
>
> To ładny przykład jak niewiedza wprowadza w błąd. Testy ENCAP
> pokazują jak wygląda sytuacja, kiedy zderzysz się mniej więcej z
> takim samym pojazdem jak Twój.
> Co więcej, ich stosowanie ma tez druga stroną - producenci starają
> się, aby samochód wypadł jak najlepiej na takich testach. Oznacza to,
> że idealny samochód wykorzystuje 100% swoich możliwości przy takim
> zderzeniu. Na drodze może się zdarzyć prędkość o 10% większa. I wtedy
> te 10% idzie na człowieka.
tja... a jak masz starego drypa to już te 0% wystarczy abyś wylądowal z
cięzkimi obrażeniami w szpitalu na długie tygodnie, w tym bezpieczniejszym
wyjdziesz po przeglądzie ambulatoryjnym.
a jak trzaśniesz 30% silniej to w drypie wyladujesz w pudełku a w nowym
tylko w szpitalu...
-
36. Data: 2012-05-14 08:12:52
Temat: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
Michał Baszyński wrote:
> W dniu 2012-05-13 13:46, Marek Dyjor pisze:
>
>> w sam raz wielkość nie jest tutaj decydująca...
>>
>> nowczesny mały samochodzić może być bezpieczniejszy niż stary wielki
>> dryp ale źle zaprojektowany.
>
> co bardzo wyraźnie widać tutaj
> http://www.youtube.com/watch?v=02eghIfyHP0
rożnica masy...
może zróbmy test merc vis cieżarówka :)
-
37. Data: 2012-05-14 08:16:17
Temat: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
Adam Płaszczyca wrote:
> Dnia Sun, 13 May 2012 16:59:45 +0200, Michał Baszyński napisał(a):
>
>>> nowczesny mały samochodzić może być bezpieczniejszy niż stary wielki
>>> dryp ale źle zaprojektowany.
>>
>> co bardzo wyraźnie widać tutaj
>> http://www.youtube.com/watch?v=02eghIfyHP0
>
> Ładnie widać różnicę dróg hamowania, oraz ten prozaiczny fakt, że po
> zderzeniu MB jedzie nadal, czyli dla mesia zderzenie było
> odpowiednikiem pacnięcia w ścianę przy niższej prędkości, niz ta w
> momencie zderzenia. Podejrzewam, że gdybym zaliczył takią kolizję w
> Granadzie (gdybym nie sprzedał to teraz miałaby 30 lat), to pewnie
> bym wyszedł połamany. Ciekawe, czy można uzyc Smarta jako trumny? ;)
tylko że gdybyś ja zaliczył w Granadzie kontra coś sporo cięższego to byś
mógł wyjść w pudełku...
czy Granada miała choćby poduszkę?
swoją droga to nie sądzę aby przedpotopowa Granada byłą bezpieczniejsza od
starego forda escorta, którey był raczej marny.
-
38. Data: 2012-05-14 10:38:43
Temat: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
Od: kamil <k...@s...com>
On 12/05/2012 21:00, Adam Płaszczyca wrote:
> Dnia Fri, 11 May 2012 16:53:01 +0100, kamil napisał(a):
>
>> Jeździsz okrakiem na silniku, czy po prostu wytłuczone zawieszenie, luzy
>> w układzie kierowniczym i korozja nie mają dla ciebie najmniejszego
>> znaczenia? O kwestiach bezpieczeństwa już nie wspomnę przez litość.
>
> Misiu, elementy zawieszenia, kiedy są zużyte to się wymienia. W 2 i w 20
> letnim aucie (no, w 20 letnim rzadziej, bo są wytrzymalsze).
> Kwestie bezpieczeństwa? Jakoś pewniej się czuje w duzym, starym aucie niż
> małym piździku.
Obowiązku kupowania małych piździków nie ma, a tu masz crash test tego
samego modelu sprzed kilku lat i nowszego:
http://www.youtube.com/watch?v=3l4YBf2tjag
Możesz oczywiście twierdzić, że w samochodzie za 5000zł ktoś wymieni
zawieszenie warte 4000zł w samych częściach, regularnie regeneruje układ
hamulcowy itp - twoja wola. Możesz też wierzyć, że konstrukcja samochodu
rdzewiejącego przez ostatnich 20 lat jest wytrzymała jak z fabryki, też
Twoje prawo. O przysłowiowych wypierdzianych fotelach i wymiocinach
dziecka piątego właściciela weschniętych w tylnej kanapie szkoda nawet
wspominać.
--
Pozdrawiam,
Kamil
http://bynajmniej.net
-
39. Data: 2012-05-14 20:19:49
Temat: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>
W dniu 2012-05-14 08:12, Marek Dyjor pisze:
> Michał Baszyński wrote:
>> W dniu 2012-05-13 13:46, Marek Dyjor pisze:
>>
>>> w sam raz wielkość nie jest tutaj decydująca...
>>>
>>> nowczesny mały samochodzić może być bezpieczniejszy niż stary wielki
>>> dryp ale źle zaprojektowany.
>>
>> co bardzo wyraźnie widać tutaj
>> http://www.youtube.com/watch?v=02eghIfyHP0
>
> rożnica masy...
drogi Watsonie, przecież to elementarne - jeśli weźmiemy dwie rzeczy o
podobnym przeznaczeniu i wykonane w podobnej technologii (czyli stal vs
stal a nie stal vs aluminium lub włókno węglowe) to większe w
praktycznie 100% przypadków będzie cięższe..
> może zróbmy test merc vis cieżarówka :)
OK, proszę bardzo. Był na Youtubie fabryczny crash test "starego
strucla" w124 kontra ciężarówka Mercedesa, niestety na szybko nie mogę
odnaleźć.
W zamian za to:
- żeby nie było za łatwo to od tyłu
http://www.youtube.com/watch?v=_HRs5fhS09o (w124 był testowany
fabrycznie zderzeniowo także od tyłu
http://www.youtube.com/watch?v=FSCB9Rm75Lw od 0:45),
- boczne - tak od 0:30 -
http://www.youtube.com/watch?v=dn19Qj5jtf4&feature=r
elated
- z autobusem - http://www.youtube.com/watch?v=5JzmOWN0SUQ
Poproszę teraz o coś porównywalnego dla jakiejś małej popierdółki
--
Pozdr.
Michał
-
40. Data: 2012-05-14 21:03:04
Temat: Re: [ INTERIA] nie wiem, czy było.
Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>
W dniu 2012-05-14 20:19, Michał Baszyński pisze:
>> może zróbmy test merc vis cieżarówka :)
>
> OK, proszę bardzo. Był na Youtubie fabryczny crash test "starego
> strucla" w124 kontra ciężarówka Mercedesa, niestety na szybko nie mogę
> odnaleźć.
1:22 krótka zajawka, niestety dłuższej wersji dalej nie widzę:
http://www.youtube.com/watch?v=RK9Aap7e8lA&feature=r
elated
--
Pozdr.
Michał