-
X-Received: by 10.157.29.252 with SMTP id w57mr1694376otw.16.1471421134092; Wed, 17
Aug 2016 01:05:34 -0700 (PDT)
X-Received: by 10.157.29.252 with SMTP id w57mr1694376otw.16.1471421134092; Wed, 17
Aug 2016 01:05:34 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!news.glorb.com!c52no9227294qte.1!news-out.google.com!d130ni37942ith.0!nnt
p.google.com!f6no10597171ith.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegrou
ps.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Wed, 17 Aug 2016 01:05:33 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <nouu9b$b2g$1@node1.news.atman.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=217.115.65.19;
posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
NNTP-Posting-Host: 217.115.65.19
References: <c...@g...com>
<nof1nt$9us$1@node1.news.atman.pl>
<57ab0d1e$0$646$65785112@news.neostrada.pl>
<nof2pr$b2q$2@node1.news.atman.pl>
<57ab1aa2$0$12543$65785112@news.neostrada.pl>
<nof6mo$f6i$1@node1.news.atman.pl> <nof7pu$g0s$2@node1.news.atman.pl>
<7...@g...com>
<noff9l$oge$1@node1.news.atman.pl>
<1mj85a4o9i9i0$.1sfr0zz1hu46d.dlg@40tude.net>
<noh053$1mk$1@node2.news.atman.pl>
<swkbw9yfgh9f$.1v7u0dmf6aot9$.dlg@40tude.net>
<nohs1p$tnu$1@node2.news.atman.pl>
<a...@g...com>
<nok63q$j7n$1@node1.news.atman.pl>
<0...@g...com>
<noub2n$num$1@node2.news.atman.pl>
<3...@g...com>
<noud72$pfa$1@node1.news.atman.pl>
<2...@g...com>
<nouqk3$7fc$1@node1.news.atman.pl>
<c...@g...com>
<nouu9b$b2g$1@node1.news.atman.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <0...@g...com>
Subject: Re: I co mi po autostradzie - wyprzedzanie tirów
From: s...@g...com
Injection-Date: Wed, 17 Aug 2016 08:05:34 +0000
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2587152
[ ukryj nagłówki ]W dniu wtorek, 16 sierpnia 2016 13:43:41 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:
> On 16.08.2016 13:24, s...@g...com wrote:
>
> >>> Na moje to raczej strata 10-30 sekund per akcja.
> >>
> >> Nie. Ile ma ten tir - z 18 metrów? Razy dwa, plus jakiś minimalny
> >> margines i wychodzi 40m. w 10 sekund trzeba by jechać 4m/s różnicy. To
> >> jest 15km/h różnicy - a tu są często różnice 3-5 km/h. Czyli w
> >> najlepszym przypadku 40 sekund, w praktyce koło minuty.
> >>
> >
> > Dobra, zrobie następnym razem statystyke z drogi prawie 300km.
> > Podesle :)
>
> Podsyłaj - ale co konkretnie m byc w tej statystyce.
>
W statystyce będzie ile razy widziałem wyprzedzanie na autostradzie i ile razy i na
jak długo ruch był przytykany.
Taka sobie mało reprezentatywna statystyka w moim bąblu rzeczywistości :)
Mogę powiedzieć jednak tyle że jak jechałem w poniedziałek między 21 a 2 w nocy to
ani raz mnie ciężarówka nie przyblokowała. Nawet na skrzyżowaniach.
Za to paru takich co ruszyć sprawnie nie umieli sie na gierkówce trafiło...
> >> No i jak liczysz ile tracisz na akcję, to nie można zapomnieć że ze 140
> >> do 90 nie zwalniasz w miejscu i potem nie przyspieszasz momentalnie.
> >> Realnie taka akcja to coś koło 2 minut realnie. Masz taką akcję co 50
> >> kilometrów na 200 to już spada 8 minut.
> >>
> >
> > W tym czasie jedziesz jednak 90km/h. Czyli tracisz realnie jakieś 40-50km/h przez
tą minute lub w sumie przez cztery czy osiem (zalezy jak ustalimy).
> > przy 140km/h robisz w minute 2,33km
> > przy 90km/h 1,5km.
> > minuta jazdy 90km/h to strata 830m w porównaniu do 140km/h.
> > Przez 4 minuty masz 3200m. Te 3200m robisz przy 140km/h w poltorej minuty.
> > przy 90km/h robisz je w dwie minuty.
>
> Tak jak ci pisałem. Nie stracisz w ułamku sekundy róznicy ze 140 do 90,
> chyba że w tego tira po prostu pierdolniesz. Po takim zatrzymaniu z
> pewnością też nie przyspieszysz od razu do 140, chyba że w jakiś równie
> efektowny sposób:P Ale masz rację - wyjdzie mniej - nie wziąłem pod
> uwagę tego że jedziesz jednak 90 - mój błąd. Czyli wyjdzie jakaś minuta
> straty n wyprzedzanie.
>
Oj tam, hamowania masz 5-10 sekund, rozpędzania podobnie. Wiele to wyniku nie zmieni.
I tak policzyłem dokładniej niż Twoje inicjalne szacunki. Jak chcesz dodaj se po
10-20 sekund na wyprzedzenie i zobaczysz ze wiele sie nie zmieni.
Istotne jest to że jak autostrada nabita i ruch duży to nie raczej to nie ciężarówki
będą problemem a ci co jadą mniej niż te 140km/h.
Weźmy inny scenariusz:
Żadna ciężarówka cie nie blokuje na odcinku 200km.
Czyli nie tracisz tych 4 minut. No, nawet 5 minut.
Ale ruch jest spory.
I przed tobą jedzie ktoś kto porusza się z prędkością 130km/h.
jadąc 140km/h robisz trase 200km w 1:25
jadąc 130km/h zrobisz ją w 1:32.
Czyli ścigacz cie spowolni bardziej niż ciężarówki.
Takich scenariuszy można mnożyć i wynik będzie mniej lub bardziej ciekawy.
Istotne jest to że ideał w postaci 200km w 1h25m jest trudny do osiągnięcia przy
założeniu vmax=140km/h i bardziej sporym ruchu.
I dodatkowo:
Nawet jadąc w nocy kiedy ludzie bez problemu mogą jechać 140 lub nawet więcej widzę
że sporo samochodów trzyma sie w okolicy 110-120km/h.
Tak ludziom pasuje i sobie jadą. W efekcie w dzień tym bardziej będzie dużo osób
jadących z takimi prędkościami. I to one raczej będą cie blokować a nie ciężarówki.
Ciężarówki to spotęgują ale ich wpływ nie będzie IMHO przeważający na rezultacie.
> > Argument taki że dowalenie tirmanom niewiele sytuacje zmienia. Bo jak nie oni to
fabiarze będą cie spowalniać.
> > A może sie nawet pogorszyć jak wyżej pisałem (fabiarze wyprzedzajacy długie
sznurki ciężarówek).
>
> Szczerze, to z "fabiarzami" spotykam się głównie na odcinku Warszawa
> Łódź. Tam rzeczywiście chyb nic nie da się zrobić. Ono to nie traktują
> jak autostrady, tylko dojazd do pracy, więc idea jazdy prawym pasem jest
> im obca.
>
Moje obserwacje z odcinka wawa-piotrków są następujące:
Albo trzeba sobie spokojnie jechać 90-100 po prawym pasie albo z mniejszą lub większą
czkawką jechać lewym w tym ciągu scigaczy zmieniającym dosyć często prędkość między
90 a 150km/h.
Jadąc w tym ciągu jedzie sie rzeczywiście szybciej ale jazda nie jest płynna.
Częsciowo to jest spowodowane właśnie "fabiarzami" którzy wyprzedzają ciężarówki i
nie robią tego raźnie.
No chyba że jedzie się nocą :) to jest fajnie :)
Następne wpisy z tego wątku
- 17.08.16 16:08 Cavallino
- 17.08.16 16:09 Cavallino
- 17.08.16 22:55 re
- 17.08.16 23:05 re
- 18.08.16 08:25 s...@g...com
- 18.08.16 08:27 s...@g...com
- 18.08.16 11:52 r...@k...pl
- 18.08.16 16:17 Cavallino
- 18.08.16 16:19 Cavallino
- 18.08.16 16:33 J.F.
- 18.08.16 16:41 Cavallino
- 18.08.16 18:34 J.F.
- 18.08.16 19:32 Axel
- 18.08.16 21:06 Shrek
- 19.08.16 09:54 p...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
Najnowsze wątki
- 2024-12-04 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-04 Czy policjantów należy ROZBROIĆ?
- 2024-12-03 Tymoteusz Sz.
- 2024-12-03 Re: Prezydent ułaskawia: Prezydent USA Biden (D) ułaskawia syna własnego
- 2024-12-03 Re: Tani dodatkowy sim do smartwacha
- 2024-12-03 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2024-12-03 Praktyczny test GPS...
- 2024-12-02 Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- 2024-12-02 Akumulator do Hyundai
- 2024-12-02 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-12-02 Poznań => Technical Artist <=
- 2024-12-02 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-02 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-02 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-02 Białystok => Delphi Programmer <=