eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyI co mi po autostradzie - wyprzedzanie tirów › Re: I co mi po autostradzie - wyprzedzanie tirów
  • X-Received: by 10.157.29.252 with SMTP id w57mr1694376otw.16.1471421134092; Wed, 17
    Aug 2016 01:05:34 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.157.29.252 with SMTP id w57mr1694376otw.16.1471421134092; Wed, 17
    Aug 2016 01:05:34 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!news.glorb.com!c52no9227294qte.1!news-out.google.com!d130ni37942ith.0!nnt
    p.google.com!f6no10597171ith.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegrou
    ps.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Wed, 17 Aug 2016 01:05:33 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <nouu9b$b2g$1@node1.news.atman.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=217.115.65.19;
    posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
    NNTP-Posting-Host: 217.115.65.19
    References: <c...@g...com>
    <nof1nt$9us$1@node1.news.atman.pl>
    <57ab0d1e$0$646$65785112@news.neostrada.pl>
    <nof2pr$b2q$2@node1.news.atman.pl>
    <57ab1aa2$0$12543$65785112@news.neostrada.pl>
    <nof6mo$f6i$1@node1.news.atman.pl> <nof7pu$g0s$2@node1.news.atman.pl>
    <7...@g...com>
    <noff9l$oge$1@node1.news.atman.pl>
    <1mj85a4o9i9i0$.1sfr0zz1hu46d.dlg@40tude.net>
    <noh053$1mk$1@node2.news.atman.pl>
    <swkbw9yfgh9f$.1v7u0dmf6aot9$.dlg@40tude.net>
    <nohs1p$tnu$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    <nok63q$j7n$1@node1.news.atman.pl>
    <0...@g...com>
    <noub2n$num$1@node2.news.atman.pl>
    <3...@g...com>
    <noud72$pfa$1@node1.news.atman.pl>
    <2...@g...com>
    <nouqk3$7fc$1@node1.news.atman.pl>
    <c...@g...com>
    <nouu9b$b2g$1@node1.news.atman.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <0...@g...com>
    Subject: Re: I co mi po autostradzie - wyprzedzanie tirów
    From: s...@g...com
    Injection-Date: Wed, 17 Aug 2016 08:05:34 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2587152
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu wtorek, 16 sierpnia 2016 13:43:41 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:
    > On 16.08.2016 13:24, s...@g...com wrote:
    >
    > >>> Na moje to raczej strata 10-30 sekund per akcja.
    > >>
    > >> Nie. Ile ma ten tir - z 18 metrów? Razy dwa, plus jakiś minimalny
    > >> margines i wychodzi 40m. w 10 sekund trzeba by jechać 4m/s różnicy. To
    > >> jest 15km/h różnicy - a tu są często różnice 3-5 km/h. Czyli w
    > >> najlepszym przypadku 40 sekund, w praktyce koło minuty.
    > >>
    > >
    > > Dobra, zrobie następnym razem statystyke z drogi prawie 300km.
    > > Podesle :)
    >
    > Podsyłaj - ale co konkretnie m byc w tej statystyce.
    >

    W statystyce będzie ile razy widziałem wyprzedzanie na autostradzie i ile razy i na
    jak długo ruch był przytykany.
    Taka sobie mało reprezentatywna statystyka w moim bąblu rzeczywistości :)

    Mogę powiedzieć jednak tyle że jak jechałem w poniedziałek między 21 a 2 w nocy to
    ani raz mnie ciężarówka nie przyblokowała. Nawet na skrzyżowaniach.
    Za to paru takich co ruszyć sprawnie nie umieli sie na gierkówce trafiło...

    > >> No i jak liczysz ile tracisz na akcję, to nie można zapomnieć że ze 140
    > >> do 90 nie zwalniasz w miejscu i potem nie przyspieszasz momentalnie.
    > >> Realnie taka akcja to coś koło 2 minut realnie. Masz taką akcję co 50
    > >> kilometrów na 200 to już spada 8 minut.
    > >>
    > >
    > > W tym czasie jedziesz jednak 90km/h. Czyli tracisz realnie jakieś 40-50km/h przez
    tą minute lub w sumie przez cztery czy osiem (zalezy jak ustalimy).
    > > przy 140km/h robisz w minute 2,33km
    > > przy 90km/h 1,5km.
    > > minuta jazdy 90km/h to strata 830m w porównaniu do 140km/h.
    > > Przez 4 minuty masz 3200m. Te 3200m robisz przy 140km/h w poltorej minuty.
    > > przy 90km/h robisz je w dwie minuty.
    >
    > Tak jak ci pisałem. Nie stracisz w ułamku sekundy róznicy ze 140 do 90,
    > chyba że w tego tira po prostu pierdolniesz. Po takim zatrzymaniu z
    > pewnością też nie przyspieszysz od razu do 140, chyba że w jakiś równie
    > efektowny sposób:P Ale masz rację - wyjdzie mniej - nie wziąłem pod
    > uwagę tego że jedziesz jednak 90 - mój błąd. Czyli wyjdzie jakaś minuta
    > straty n wyprzedzanie.
    >

    Oj tam, hamowania masz 5-10 sekund, rozpędzania podobnie. Wiele to wyniku nie zmieni.
    I tak policzyłem dokładniej niż Twoje inicjalne szacunki. Jak chcesz dodaj se po
    10-20 sekund na wyprzedzenie i zobaczysz ze wiele sie nie zmieni.

    Istotne jest to że jak autostrada nabita i ruch duży to nie raczej to nie ciężarówki
    będą problemem a ci co jadą mniej niż te 140km/h.

    Weźmy inny scenariusz:
    Żadna ciężarówka cie nie blokuje na odcinku 200km.
    Czyli nie tracisz tych 4 minut. No, nawet 5 minut.
    Ale ruch jest spory.
    I przed tobą jedzie ktoś kto porusza się z prędkością 130km/h.
    jadąc 140km/h robisz trase 200km w 1:25
    jadąc 130km/h zrobisz ją w 1:32.

    Czyli ścigacz cie spowolni bardziej niż ciężarówki.
    Takich scenariuszy można mnożyć i wynik będzie mniej lub bardziej ciekawy.
    Istotne jest to że ideał w postaci 200km w 1h25m jest trudny do osiągnięcia przy
    założeniu vmax=140km/h i bardziej sporym ruchu.

    I dodatkowo:
    Nawet jadąc w nocy kiedy ludzie bez problemu mogą jechać 140 lub nawet więcej widzę
    że sporo samochodów trzyma sie w okolicy 110-120km/h.
    Tak ludziom pasuje i sobie jadą. W efekcie w dzień tym bardziej będzie dużo osób
    jadących z takimi prędkościami. I to one raczej będą cie blokować a nie ciężarówki.
    Ciężarówki to spotęgują ale ich wpływ nie będzie IMHO przeważający na rezultacie.

    > > Argument taki że dowalenie tirmanom niewiele sytuacje zmienia. Bo jak nie oni to
    fabiarze będą cie spowalniać.
    > > A może sie nawet pogorszyć jak wyżej pisałem (fabiarze wyprzedzajacy długie
    sznurki ciężarówek).
    >
    > Szczerze, to z "fabiarzami" spotykam się głównie na odcinku Warszawa
    > Łódź. Tam rzeczywiście chyb nic nie da się zrobić. Ono to nie traktują
    > jak autostrady, tylko dojazd do pracy, więc idea jazdy prawym pasem jest
    > im obca.
    >
    Moje obserwacje z odcinka wawa-piotrków są następujące:
    Albo trzeba sobie spokojnie jechać 90-100 po prawym pasie albo z mniejszą lub większą
    czkawką jechać lewym w tym ciągu scigaczy zmieniającym dosyć często prędkość między
    90 a 150km/h.
    Jadąc w tym ciągu jedzie sie rzeczywiście szybciej ale jazda nie jest płynna.
    Częsciowo to jest spowodowane właśnie "fabiarzami" którzy wyprzedzają ciężarówki i
    nie robią tego raźnie.

    No chyba że jedzie się nocą :) to jest fajnie :)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: