  • 11. Data: 2011-09-28 13:28:42
    Temat: Re: I H*J !
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-09-28 11:34, masti pisze:

    > jeśli już to użyj słownika PWN
    > http://sjp.pwn.pl/szukaj/chuj
    > http://sjp.pwn.pl/szukaj/huj

    Jak już rzuć okiem w historię tego słownika.

    --
    Czas na odważne decyzje:

    =>>> http://www.rafalgil.pl/dusza.jpg <<<=

  • 12. Data: 2011-09-28 20:00:37
    Temat: [OT][NTG]Re: I H*J !
    Od: R2r <b...@a...pl>

    > Co w niczym nie zmienia faktu, że już lata temu Rada Języka Polskiego
    > dopuściła pisownię przez "h".

    Możesz podać jakieś namiary dokumentu wydanego przez RJP w tej sprawie?

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 13. Data: 2011-09-28 20:18:03
    Temat: Re: [OT][NTG]Re: I H*J !
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 28 Sep 2011 20:00:37 +0200, R2r napisał(a):

    > Możesz podać jakieś namiary dokumentu wydanego przez RJP w tej sprawie?

    A po co dokumenty? Zasada jest prostsza, jeden wyraz jest dłuższy, drugi
    krótszy, każdy wybiera proporcjonalnie do własnych możliwości ;-)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 14. Data: 2011-09-28 20:48:39
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    > Co w niczym nie zmienia faktu, że już lata temu Rada Języka Polskiego
    > dopuściła pisownię przez "h".

    "Najbardziej kłopotliwa jest kwestia chuja i derywatów. Etymologicznie
    uzasadniona jest pisownia przez ch, ale ponieważ od osób używających
    tego słowa w piśmie trudno oczekiwać znajomości etymologii, słowniki
    (te, które w ogóle to słowo odnotowały) aprobują także pisownię przez h.
    Logicznie rzecz biorąc, tak samo powinno się traktować pochodny
    przymiotnik i przysłówek. Sam jednak nie jestem bez winy, gdyż w Innym
    słowniku języka polskiego pod moją redakcją te ostatnie podane są tylko
    w jednej formie, etymologicznie zasadnej. Ktoś mógłby to skomentować
    żartobliwie, że użycie przymiotnika chujowy jest widocznie świadectwem
    wyższej kompetencji językowej i dlatego od osób używających tego słowa w
    piśmie wymaga się, aby znały etymologię.

    -- Mirosław Bańko"

    Rozumiem, ze te "Rade Jezyka Polskiego" wyciagnales z komentarzy na sjp.pl?

  • 15. Data: 2011-09-28 20:50:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello R2r,

    > Możesz podać jakieś namiary dokumentu wydanego przez RJP w tej sprawie?

    I CKJ? W knajpie kelner łyżeczką karmi? (C) by Grzegorz Szyszło.
    Sam sobie poszukaj - tyle razy maglowane.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 16. Data: 2011-09-28 20:56:57
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Rafał,

    Wednesday, September 28, 2011, 10:40:13 AM, you wrote:

    > W SJP PWN bardzo dłuuuuugo było to hasło ... komuś *poprawna*

    Poprawna etymologicznie ale niezgodna z wymową słowa - w wymowie jest
    to wyraźnie "h" (jak w "huk" i "humor").

    http://poradnia.pwn.pl/lista.php?kat=16&od=62

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 17. Data: 2011-09-28 20:58:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello neoniusz,

> [...]

    > -- Mirosław Bańko"

    > Rozumiem, ze te "Rade Jezyka Polskiego" wyciagnales z komentarzy na sjp.pl?

    Akurat ten wpis podziela argumentację RJP.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 18. Data: 2011-09-28 23:37:05
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-09-28 20:48, neoniusz pisze:

    > Rozumiem, ze te "Rade Jezyka Polskiego" wyciagnales z komentarzy
    > na sjp.pl?

    HUJOWO rozumiesz, ale to chyba RoMana nie zaskoczy.

  • 19. Data: 2011-09-29 10:50:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" napisał w wiadomości
    >Nie kupię se 60 żuków. Taki plan miałem.

    A co to mialo byc - 60 zukow na 60-lecie ?

    I czemu nie ? Marzenia trzeba realizowac.

    J.

  • 20. Data: 2011-09-29 14:24:27
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-09-29 10:50, J.F pisze:

    > A co to mialo byc - 60 zukow na 60-lecie ?

    60 żuków jako własna flota pojazdów miejskich po wygrazniu 6 w
    totka. 60 dlatego, że tyle mam miejsc parkingowych pod blokiem ;)

    > I czemu nie ? Marzenia trzeba realizowac.

    nOOO , ktuś mógłby mi je przysponsorzyć ;) , nie są aż takie
    drogie. Może fundacja "mam marzenie"?