  • 21. Data: 2011-09-29 14:58:17
    Temat: Re: [OT][NTG]Re: I H*J !
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-09-28 20:18, Waldek Godel pisze:

    > A po co dokumenty? Zasada jest prostsza, jeden wyraz jest dłuższy, drugi
    > krótszy, każdy wybiera proporcjonalnie do własnych możliwości ;-)

    "Najbardziej kłopotliwa jest kwestia chuja i derywatów. Etymologicznie
    uzasadniona jest pisownia przez ch, ale ponieważ od osób używających
    tego słowa w piśmie trudno oczekiwać znajomości etymologii, słowniki
    (te, które w ogóle to słowo odnotowały) aprobują także pisownię przez h."
    źródło: http://poradnia.pwn.pl/

    to chyba wiele wyjaśnia.

    A.

  • 22. Data: 2011-09-29 16:30:13
    Od: "!sp" <s...@a...er>

    > A po co dokumenty? Zasada jest prostsza, jeden wyraz jest dłuższy, drugi
    > krótszy, każdy wybiera proporcjonalnie do własnych możliwości ;-)

    Skoro HUJ wyłącznie służy do obrażania innych mężczyzn, dodatek krótki
    (chuj) jest pożądany.
    Ja nie odróżniam na słuch ch od h ani rz od ż, ale nigdy nie mieszkałem na
    wschód od Buga.

  • 23. Data: 2011-09-29 23:39:56
    Od: R2r <b...@a...pl>

    > I CKJ? W knajpie kelner łyżeczką karmi? (C) by Grzegorz Szyszło.
    > Sam sobie poszukaj - tyle razy maglowane.

    No właśnie nie znalazłem (być może przeoczyłem), dlatego *grzecznie*
    proszę.
    Miałem nadzieję, że nie powołujesz się na coś, czego Twoje oczy w życiu
    nie widziały i w związku z tym z łatwością nakierujesz mnie na
    odpowiednie źródło. Myliłem się?

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 24. Data: 2011-09-29 23:59:44
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello R2r,

    Thursday, September 29, 2011, 11:39:56 PM, you wrote:

> [...]
    > oczy w życiu nie widziały i w związku z tym z łatwością nakierujesz
    > mnie na odpowiednie źródło. Myliłem się?

    Moje oczy widziały program w TV - rozmowę z Bralczykiem bodaj, który
    powołując się na dokładnie taką samą argumentację jak w komentarzach
    redakcji SJP PWN mówił, że RJP zdecydowała się na dopuszczenie pisowni
    przez "h".

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 25. Data: 2011-09-30 00:26:46
    Temat: Re: I H*J !
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Tue, 27 Sep 2011 23:08:40 +0200, "Rafał \"SP\" Gil"
    <u...@m...pl> wrote:

    >Nie kupię se 60 żuków. Taki plan miałem.

    A jest tyle w całej RP? ;P

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 26. Data: 2011-09-30 01:35:24
    Od: R2r <b...@a...pl>

> [...]
    > powołując się na dokładnie taką samą argumentację jak w komentarzach
    > redakcji SJP PWN mówił, że RJP zdecydowała się na dopuszczenie pisowni

    Szczerze mówiąc oczekiwałem czegoś bardziej konkretnego niż "gdzieś,
    kiedyś, bodaj widziałem". Ale niech Ci będzie.
    Widocznie zdaniem RJP nie jest to problem na tyle istotny aby sobie
    zawracać nim głowę. :-) Stara, mająca uzasadnienie etymologiczne,
    pisownia pozostała wszakże poprawną, a dodatkowo machnięto ręką na
    "dysortografów" (cudzysłów zamierzony) i ustalono pisownię przez "h"
    jako dopuszczalną. W końcu - jak napisał M. Bańko - "od osób używających
    tego słowa w piśmie trudno oczekiwać znajomości etymologii" ale "użycie
    przymiotnika chujowy jest widocznie świadectwem
    wyższej kompetencji językowej". ;-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 27. Data: 2011-09-30 08:48:40
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-09-29 16:30, !sp pisze:

    > Skoro HUJ wyłącznie służy do obrażania innych mężczyzn, dodatek krótki
    > (chuj) jest pożądany.
    > Ja nie odróżniam na słuch ch od h ani rz od ż, ale nigdy nie mieszkałem
    > na wschód od Buga.

    No jak to nie slyszysz? Wsłuchaj się chchchchchcuj zupełnie inaczej
    brzmi niż hhhhhhhhhhuj:)

    Inna sprawa, że "huj" podobnie razi w oczy jak np. "żeka". Ale teraz
    ortografia to zapomniana nauka.

    A.

  • 28. Data: 2011-09-30 08:53:36
    Od: Arek <a...@a...pl>

> [...]
    > powołując się na dokładnie taką samą argumentację jak w komentarzach
    > redakcji SJP PWN mówił, że RJP zdecydowała się na dopuszczenie pisowni

    Znam to, bardzo często w trakcie dywagacji ortograficznych, znajdzie się
    ktoś, kto widział, gdzieś kiedyś program z Bralczykiem tudzież Miodkiem,
    którzy zupełnie przypadkiem poruszali podobny problem i oczywiście
    potwierdzili wersję owego rozmówcy.

    Słabe.

    A.

  • 29. Data: 2011-09-30 12:49:59
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-09-30 08:53, Arek pisze:

> [...]
    > Bralczykiem tudzież Miodkiem, którzy zupełnie przypadkiem
    > poruszali podobny problem i oczywiście potwierdzili wersję owego

    Użyj googli. Już przerabialiśmy ten temat również tu
    kilkukrotnie. Kiedyś pisownia HUJ była w słowniku pwn podawana
    jako prawidłowa "regionalna" ... Jakiś czas temu znikło to hasło
    ze słownika, nie wnikam dlaczego.

    --
    Czas na odważne decyzje:

    =>>> http://www.rafalgil.pl/dusza.jpg <<<=

  • 30. Data: 2011-09-30 12:50:52
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-09-30 00:26, jerzu pisze:

    > A jest tyle w całej RP? ;P

    Na 100 % jest ... tyle to jest w samym Wrocławiu ... ale to trza
    mieć wytrenowane oko i wychwytywać w krajobrazie ryflowaną blachę ;)