  • 11. Data: 2012-05-06 23:24:00
    Temat: Re: Hyundai ix35
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-06 23:16, Cavallino pisze:
    > Więc w Hultaju masz duże szanse usłyszeć to samo.

    Mam zamiar pojechać tylko na pierwszy przegląd gwarancyjny, potem
    gwarancje pierdolę. Serwisował będę w Bosh u mnie w mieście, wyjdzie
    taniej i lepiej (ja już w żadne ASO nie wierzę).

  • 12. Data: 2012-05-06 23:26:59
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > Mam zamiar pojechać tylko na pierwszy przegląd gwarancyjny, potem
    > gwarancje pierdolę. Serwisował będę w Bosh u mnie w mieście, wyjdzie
    > taniej i lepiej (ja już w żadne ASO nie wierzę).

    Ja też nie, za to w gwarancję wierzę jak najbardziej.
    A Twoje "taniej", to ile jest za roczny przegląd?

  • 13. Data: 2012-05-06 23:41:59
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-06 23:26, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > Ja też nie, za to w gwarancję wierzę jak najbardziej.
    > A Twoje "taniej", to ile jest za roczny przegląd?

    Roczny? Nigdy nie udało mi się zejść poniżej 80kkm rocznie, więc u mnie
    to są 2-3 przeglądy. Na każdym wymiana oleju, czyli 1500 idzie na sam
    olej i filtry. W Bosh nie będą wymieniać mi co przebieg, tylko według
    miernika. Zazwyczaj wymieniam olej co 40-60kkm (gdy pomarańczowa
    kontrolka, do czerwonej nigdy nie czekam, mimo, że mogłem). Raz po 20kkm
    był do wymiany (i tu sam nie wiem dlaczego). Za przegląd podstawowy
    około 100 w ASO około 500zł.

    Załóżmy 80kkm rocznie przez 5 lat da nam 400kkm. W tym czasie w ASO
    zrobiłbym 13 przeglądów co 30kkm, każdy za cenę ~500zł Mniej więcej
    drugie tyle trzeba liczyć na olej i filtry. Co już daje 13000zł. W Bosh
    jak pisałem olej wymieniali według miernika co 40 lub 60kkm (choć mogłem
    zwlekać bo kolor był pomarańczowy nie czerwony), wiec przyjmijmy 50kkm.
    Daje to 8 zmian oleju po około 500 zł i 20 przeglądów po 100zł, czyli
    6000zł. Już masz różnicę 7000zł, a jak do tego dojdzie wymiana innych
    elementów eksploatacyjnych po 5 latach masz ponad 10000 zł w kieszeni.
    Tak naprawdę wszystko co może się popsuć nie jest na gwarancji bo już
    nie jest, nigdy nie było bo jest częścią eksploatacyjną lub zostało
    uszkodzone z winy użytkownika.

  • 14. Data: 2012-05-06 23:58:01
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-06 23:41, anacron pisze:
> [...]
    > Tak naprawdę wszystko co może się popsuć nie jest na gwarancji bo już
    > nie jest, nigdy nie było bo jest częścią eksploatacyjną lub zostało

    Sprawdziłem, raz zdarzyło się, ze olej po 11000 km był do wywalenia
    (akurat wtedy padł aku i przy okazji mi sprawdzili stan oleju) i raz
    zdarzyło się, że pomarańczowa zaświeciła się dopiero po 80000km. Czy
    naprawdę ASO nie stać na miernik do pomiaru jakości oleju? Stać, ale tu
    chodzi o to, abyś zostawił kasę w serwisie. Znajomy mechanik z Bosh
    powiedział mi, ze wszystko da się zmierzyć, ocenić, obejrzeć i wymiana
    co określoną liczbę km bez względu na stan to nic innego jak wyłudzanie
    kasy.

  • 15. Data: 2012-05-07 08:52:48
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 06 May 2012 23:41:59 +0200, anacron

    > Na każdym wymiana oleju, czyli 1500 idzie na sam
    > olej i filtry.

    Co to za auto? Ciągnik siodłowy? :-o

    Ja serwisuję Mazdę i w ASO wcale nie jest wiele drożej niż u "mietka".

    --
    Pozdor Myjk

  • 16. Data: 2012-05-07 09:57:27
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-07 08:52, Myjk pisze:
    > Sun, 06 May 2012 23:41:59 +0200, anacron

    > Co to za auto? Ciągnik siodłowy? :-o
    >
    > Ja serwisuję Mazdę i w ASO wcale nie jest wiele drożej niż u "mietka".

    Przeczytaj jeszcze raz, i jeszcze, aż zrozumiesz o czym mowa.

  • 17. Data: 2012-05-07 10:37:52
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 07 May 2012 09:57:27 +0200, anacron

    > Przeczytaj jeszcze raz, i jeszcze, aż zrozumiesz o czym mowa.

    Rozumiem. Na wymianę oleju i filtrów idzie Ci między 500 a 700 zł (niestety
    nie byłeś dokładny w opisie). Pytanie podtrzymuję, co to za auto, że aż
    tyle płacisz? Na serwis olejowy w ASO w mojej M6 (CiTD 2.0 DPF) przeznaczam
    około 450 zł brutto z "częściami" oraz robocizną i jest to wg mnie
    normalna, w zasadzie akceptowalna cena. Zwłaszcza biorąc pod uwagę np.
    darmowe podpięcie kompa, kalibracje, czy upgrade softu w kompie, o których
    większość "mietków" nie wie, a nawet jeśli wie, to często nie potrafi
    zrobić. O wpisach w GBD, której mogą dokonywać jedynie ASO, a które będą
    miały znaczenie przy ew. sprzedaży, nie wspomnę.

    --
    Pozdor Myjk

  • 18. Data: 2012-05-07 10:48:01
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > zdarzyło się, że pomarańczowa zaświeciła się dopiero po 80000km. Czy
    > naprawdę ASO nie stać na miernik do pomiaru jakości oleju?

    Fakt, to ciekawe, nie słyszałem żeby ktoś coś takiego stosował.
    Ale w dieslu przeglądy są rzadziej, a raz na rok i tak warto wymienić.
    100 zł za olej mnie nie zbawia.

  • 19. Data: 2012-05-07 10:52:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > Roczny? Nigdy nie udało mi się zejść poniżej 80kkm rocznie, więc u mnie
    > to są 2-3 przeglądy. Na każdym wymiana oleju, czyli 1500 idzie na sam
    > olej i filtry.

    Nie ma obowiązku kupowania w ASO, jak przywożę swoje i płacę za nie jakieś
    200-300 zł.

> [...]
    > kontrolka, do czerwonej nigdy nie czekam, mimo, że mogłem). Raz po 20kkm
    > był do wymiany (i tu sam nie wiem dlaczego). Za przegląd podstawowy

    Za te 100 zł masz robione to samo?
    Rozumiem że to sama robocizna?
    No to z ASO przesadziłeś, ja się mieszczę w 300 z dieslem.

  • 20. Data: 2012-05-07 11:12:57
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-07 10:48, Cavallino pisze:

    > Fakt, to ciekawe, nie słyszałem żeby ktoś coś takiego stosował.
    > Ale w dieslu przeglądy są rzadziej, a raz na rok i tak warto wymienić.

    Stosują wszystkie serwisy Shella i część Boscha.

    > 100 zł za olej mnie nie zbawia.

    Tu nie chodzi o zbawienie, a to, aby zmieniać olej wtedy kiedy trzeba,
    czasami będzie to szybciej, czasami później.