    From: anacron <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Hyundai ix35
    Date: Sun, 06 May 2012 23:41:59 +0200

    W dniu 2012-05-06 23:26, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > Ja też nie, za to w gwarancję wierzę jak najbardziej.
    > A Twoje "taniej", to ile jest za roczny przegląd?

    Roczny? Nigdy nie udało mi się zejść poniżej 80kkm rocznie, więc u mnie
    to są 2-3 przeglądy. Na każdym wymiana oleju, czyli 1500 idzie na sam
    olej i filtry. W Bosh nie będą wymieniać mi co przebieg, tylko według
    miernika. Zazwyczaj wymieniam olej co 40-60kkm (gdy pomarańczowa
    kontrolka, do czerwonej nigdy nie czekam, mimo, że mogłem). Raz po 20kkm
    był do wymiany (i tu sam nie wiem dlaczego). Za przegląd podstawowy
    około 100 w ASO około 500zł.

    Załóżmy 80kkm rocznie przez 5 lat da nam 400kkm. W tym czasie w ASO
    zrobiłbym 13 przeglądów co 30kkm, każdy za cenę ~500zł Mniej więcej
    drugie tyle trzeba liczyć na olej i filtry. Co już daje 13000zł. W Bosh
    jak pisałem olej wymieniali według miernika co 40 lub 60kkm (choć mogłem
    zwlekać bo kolor był pomarańczowy nie czerwony), wiec przyjmijmy 50kkm.
    Daje to 8 zmian oleju po około 500 zł i 20 przeglądów po 100zł, czyli
    6000zł. Już masz różnicę 7000zł, a jak do tego dojdzie wymiana innych
    elementów eksploatacyjnych po 5 latach masz ponad 10000 zł w kieszeni.
    Tak naprawdę wszystko co może się popsuć nie jest na gwarancji bo już
    nie jest, nigdy nie było bo jest częścią eksploatacyjną lub zostało
    uszkodzone z winy użytkownika.