  • 1. Data: 2011-08-02 15:55:25
    Temat: Hydrociekawostka
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Znajomemu w ostatnią sobotę wody gruntowe zalały piwnicę. W czasie
    gdy nikogo nie było w domu, spod podłogi wypłynęło około 20 cm wody.
    W piwnicy jest pracownia, w pracowni komputery. Jeden stał na podłodze.
    Zalało go aż do drugiego złącza PCI. Twardy dysk był całkowicie zanurzony
    w wodzie. Komputer stał tak najprawdopodobniej całą dobę. Topielec
    został wysuszony, a dzisiaj dokonaliśmy próbnego uruchomienia. Nadziei
    wielkich nie miałem, ale jednak system ruszył jak gdyby nigdy nic.
    Woda zbyt brudna nie była, elektronice nie zaszkodziła. Ale ten dysk,
    to okazał się być niezłym twardzielem, co mu nurkowanie nie szkodzi.

    --
    Jarek

  • 2. Data: 2011-08-02 16:21:01
    Temat: Re: Hydrociekawostka
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 2 Aug 2011 15:55:25 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski napisał(a):
> [...]
    > Woda zbyt brudna nie była, elektronice nie zaszkodziła. Ale ten dysk,
    > to okazał się być niezłym twardzielem, co mu nurkowanie nie szkodzi.

    dyski sa dosc szczelnie obudowane, glowy nie dam - hermetycznie czy maja
    jeden maly otworek do wyrownywania cisnien - ale jest spora szansa ze wody
    w srodku nie ma.

    J.

  • 3. Data: 2011-08-02 16:25:04
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > Woda zbyt brudna nie była, elektronice nie zaszkodziła. Ale ten dysk,
    > to okazał się być niezłym twardzielem, co mu nurkowanie nie szkodzi.

    Ja bym na wszelki wypadek zrobił backup tego dysku jeśli jest tam coś
    ważnego.

    MD

  • 4. Data: 2011-08-02 16:33:17
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    J.F. wrote:
    > dyski sa dosc szczelnie obudowane, glowy nie dam - hermetycznie czy maja
    > jeden maly otworek do wyrownywania cisnien - ale jest spora szansa ze wody
    > w srodku nie ma.

    maja otworek ze stosownymi filtrami zeby wyrownac cisnienie po nagrzaniu

  • 5. Data: 2011-08-02 17:09:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    m4rkiz napisał:

    > maja otworek ze stosownymi filtrami zeby wyrownac cisnienie po nagrzaniu

    No i spodziewałem się, że mu przez ten otworek wciekła woda. Poza tym
    w niektórych dyskach widać wystające łożysko, które nie wygląda na
    projektowane jako wodoodporne. Pierwszy dysk IDE 3,5 cala jaki miałem
    (40MB Western Digital) miał na zewnątrz całkiem spore koło zamachowe.

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2011-08-02 17:10:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mario napisał:

    > Ja bym na wszelki wypadek zrobił backup tego dysku

    To oczywista oczywistość. Cały sprzęt raczej pójdzie w odstawkę.

    > jeśli jest tam coś ważnego.

    Są Bardzo Ważne Projekty.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2011-08-02 19:09:11
    Od: "marcin" <m...@m...ru>

    > Są Bardzo Ważne Projekty.

    Na przyszłość przytwierdźcie komputer do solidnej podstawy styropianowej i
    nie zapomnijcie zacumować :)

    pozdr

  • 8. Data: 2011-08-02 19:37:08
    Od: Robek <l...@n...onet.eu>

    > To oczywista oczywistość. Cały sprzęt raczej pójdzie w odstawkę.

    > Są Bardzo Ważne Projekty.

    Nie były ważne skoro nie było kopii zapasowej gdzieś indziej :)

    Robek

  • 9. Data: 2011-08-02 20:11:48
    Od: philips <p...@o...pl>

    > Nie były ważne skoro nie było kopii zapasowej gdzieś indziej :)

    Prawdziwi twardziele nie robią backupów!

  • 10. Data: 2011-08-02 20:30:54
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik J.F. napisał:

    > dyski sa dosc szczelnie obudowane, glowy nie dam - hermetycznie czy maja
    > jeden maly otworek do wyrownywania cisnien - ale jest spora szansa ze wody
    > w srodku nie ma.

    Dyski mają otworek wyrównawczy - ale zwykle zaklejony membraną teflonową
    - gazy przepuszcza, ciekłej wody nie.

    A komputerowi, jeśli został wysuszony bez dobrego umycia wodą
    dejonizowaną, długiego żywota nie wróżę.

    --
    Darek