  • 1. Data: 2011-08-02 05:00:27
    Temat: Indukcyjność cewki z rdzeniem
    Od: bartekltg <b...@o...pl>

    Witam.

    Pytanie niby proste, a jakoś nie mogę wymyślić ani znaleźć
    odpowiedniego wzoru.

    Chodzi o prostą cewkę nawiniętą wokoło ferromagnetycznego walca.

    Dokopałem się do programu jednego z grupowiczów:
    http://www.elektronika.squadack.com/home/co-nowego/n
    owawersjaferroxcubesoftferritedesigntool
    [btw, instalator coś marudzi na W7, ale działa]

    i do helpa, gdzie rozdział Inductance calculations
    on rods and tubes, gdzie jest bardzo ładna tabelka
    (żebym to odkopał pół roku temu) i instrukcja użycia.

    Ale skąd się bierze wzór? Jeśli odpowiedź brzmi
    z pomiarów lub z symulacji pola, to mi wystarczy:)

    A po drugie, to chyba pytanie do głownie do autora,
    program umie policzyć indukcyjność cewki krótszej
    niż rdzeń, a dokument nie podpowiada jak.

    pozdrawiam
    bartekltg

  • 2. Data: 2011-08-02 07:27:58
    Temat: Re: Indukcyjność cewki z rdzeniem
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello bartekltg,

    Tuesday, August 2, 2011, 7:00:27 AM, you wrote:

> [...]
    > http://www.elektronika.squadack.com/home/co-nowego/n
    owawersjaferroxcubesoftferritedesigntool
    > [btw, instalator coś marudzi na W7, ale działa]

    To nie jest mój program - to program Ferroxcube.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2011-08-02 08:11:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 02 Aug 2011 07:00:27 +0200, bartekltg napisał(a):
    > Pytanie niby proste, a jakoś nie mogę wymyślić ani znaleźć
    > odpowiedniego wzoru.
    > Chodzi o prostą cewkę nawiniętą wokoło ferromagnetycznego walca.

    bo to wcale nie jest proste - sam wiesz ze rozklad pola wredny i trudny do
    policzenia.

    J.

  • 4. Data: 2011-08-02 08:53:57
    Od: bartekltg <b...@o...pl>

    owawersjaferroxcubesoftferritedesigntool

    > To nie jest mój program - to program Ferroxcube.

    A to przepraszam,
    zmyliło mnie to na głównej stronie:
    "Ferroxcube SFDT 2010
    0 KB - 25 gru 2010 11:26, autor: RoMan Mandziejewicz"

    Dopiero jak zwróciłeś uwagę dotarło do mnie, że
    'autor' był w sensie 'autor notki' lub podobnym.

    pozdrawiam
    bartekltg

  • 5. Data: 2011-08-02 09:03:27
    Od: bartekltg <b...@o...pl>

    W dniu 2011-08-02 10:11, J.F. pisze:

    > bo to wcale nie jest proste - sam wiesz ze rozklad pola wredny i trudny do
    > policzenia.

    Czasem są wzory przybliżone, które działają w przyzwoitym
    zakresie parametrów.

    Wracam do 'solvera PDE' i rozglądania się za równaniami
    opisującymi rzeczywiste ferromagnetyki;)

    pozdrawiam
    bartekltg

  • 6. Data: 2011-08-02 09:44:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello bartekltg,

    Tuesday, August 2, 2011, 10:53:57 AM, you wrote:

> [...]
    > Dopiero jak zwróciłeś uwagę dotarło do mnie, że
    > 'autor' był w sensie 'autor notki' lub podobnym.

    Na wpisywanie przez Google autora do linka też nie mam wpływu :(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl