  • Data: 2010-06-11 19:10:51
    Temat: Re: Honda - Wyłączająca się klimatyzacja
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> szukaj wiadomości tego autora

    > Na internecie poczytałem trochę o podobnych objawach, wydaje się że
    > padło chłodzenie klimatyzacji (wentylator). Pytanie do Was:
    > oczywiście nikt tu mi nic nie wywróży, ale może miał podobny
    > objaw .. co ją (honde) boli?
    Dwie sprawy
    1.W tym modelu i roczniku występuje oddzielna chłodnica klimy i oddzielna
    dla silnika.
    2.Jeżeli podło się wentylatorowi, to na logikę - nie załącza się, więc nie
    obciąża dadatkowo instalacji elektrycznej (jest napędzany elekrycznie).
    Chyba, że padło mu się w tak niefortunny sposób,że robi zwarcie i cała
    instalacja na tym cierpi. Miałem osobiście padnięty wentylator, a konkretnie
    styk w przekaźniku zaśniedział i nie przewodził prawidłowo, co objawiało się
    tym, że klima się załączała, ale wentylator już nie. Chłodziło to tak sobie,
    ale nie było objawów mulenia silnika. Podnieś maskę, włącz klimatyzacje,
    obserwuj wentylator od klimy (powinien się włączyć od razu po włączeniu
    klimy). W ten sposób wykluczysz wentylator klimy. Bardziej martwi mnie to
    mulenie, które może być spowodowane usterką mechaniczną na układzie pompa
    wody, pasek rozrządu, napinacz, pompa wspomagania. Jaki masz przebieg ?
    Sprawdź stan i naciąg pasków klinowych (alternator, wspomaganie układu
    kierowniczego).
    WOJO