  • 141. Data: 2020-08-17 17:16:47
    Temat: Re: Holowanie elektryka
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-08-2020 o 15:36, ToMasz pisze:

    > napisałeś "jasne", gdyż?

    Gdyż się zgadzam z tym co napisałeś.
    Zawsze znajdziesz tańszą opcję z publicznych transportem, w porównaniu
    do prywatnego.

    Ale dopóki nie policzysz i nie podasz co liczyłeś, to tylko może Ci się
    tak wydawać - tak jak w tym przypadku
    Od razu zaznaczam, że dla mnie poruszanie się kilkunastoletnim struclem,
    to większa kara niż dla Ciebie jazda pociągiem w smrodzie i upale - więc
    z takiego punktu widzenia piszę.

  • 142. Data: 2020-08-17 17:17:38
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-08-2020 o 09:59, J.F. pisze:

    > Roznica jest taka, ze te 50 km w Polsce to ewenement, i to niemal bez
    > znaczenia - bo w wiekszosci samochodow spalinowych rezerwa na wiecej
    > starcza, a i nie ma obowiazku do rezerwy dojezdzac.

    No właśnie w elektryku też nie,

    > A w elektryku odwrotnie, przynajmniej na razie ...

    A iloma już jeździłeś, ze tak tonem znawcy się wypowiadasz?

  • 143. Data: 2020-08-17 17:33:44
    Od: K <n...@e...com>

    On 17/08/2020 16:07, Cavallino wrote:

    > Było.
    > Autopsja.

    sem-z-Warszawy-do-Gdyni-n140566.html

    > Nawet nie czytam, wystarczyła mi prędkość średnia i ilość ładowań.
    > Elektrykiem tak się nie jeździ i tyle.
    > Po co jechać o 50 km/h szybciej, żeby potem dłużej stać na dodatkowych
    > ładowaniach, niż się zyska na czasie grzejąc ile się da?

    No wiec posiadanie elektryka na dzien dzisiejszy to stos wyrzeczen i
    kompromisow, a ty na kazdym kroku dorabiasz ideologie, ze jest inaczej.
    Mijam te Tesle na autostradzie jadace 60mph i wyprzedzajace zestaw jakby
    same byly zestawem, tylko po to zeby dojechac do nastepnej stacji
    ladowania albo do celu bez ladowania po drodze. Elektryk, owszem ale nie
    dzis i nie w tej technologii.

  • 144. Data: 2020-08-17 17:45:26
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-08-2020 o 18:33, K pisze:

    sem-z-Warszawy-do-Gdyni-n140566.html

    > No wiec posiadanie elektryka na dzien dzisiejszy to stos wyrzeczen i
    > kompromisow,

    Przecież mówiłem, ze trzeba zmienić myślenie.
    Blokada psychiczna jest, ale wbrew pozorom dość łatwo ją pokonać.

> [...]
    > same byly zestawem, tylko po to zeby dojechac do nastepnej stacji
    > ladowania albo do celu bez ladowania po drodze.

    I pewnie się lepiej wtedy zujesz?
    Ja bym czuł się gorzej, wiedząc o ile przepłacam za tą samą trasę....
    A z ilu wyjazdów w życiu zrezygnowałem, bo stwierdziłem np. że wydać 200
    zł za rybkę nad Bałtykiem (plus cena rybki) to za drogo.....

    Na termy (z karta Multisport darmowe) też nie warto jechać, bo dojazd
    będzie droższy niż sam bilet by był....

    Elektryk te przeszkody usuwa - chcesz to jedziesz, a że spokojniej - trudno.

    To są realne ograniczenia, a nie że pojedziesz 120 zamiast 140....

  • 145. Data: 2020-08-17 18:03:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 17-08-2020 o 09:37, J.F. pisze:

    >Nie - to Ty ustaliłeś sam ze sobą, wzorując się na cenach ionity, z
    >których nikt w tym kraju nie korzysta.
    >Ja łąduję się poza sytuacjami awaryjnymi, wyłącznie na darmowych - i
    >nad morze tak właśnie pojadę.

    A co masz za auto, ze "darmowe" sa ?
    I dlugo tak jeszcze bedą darmowe ?

    >Przeprowadź się. ;-)

    Ale za to nad cieple morze mam 200km blizej :-)

    >A ja tak - zwłaszcza darmowy (w sensie że na ładowaniu w tym czasie
    >zaoszczędzę tyle w porównaniu do benzyny, że mi to obiad dla całej
    >rodziny sfinansuje).

    Badzmy realistami - za ten prad juz zaplaciles, z gory :-)

    >Można w zamian lody,

    Mozna, ale godzine ?

    >zakupy,

    co 300km to tez przesada :-)

    >albo spacer.
    >Akurat auto się naładuje.

    Spacer w fajnej okolicy fajna rzecz, ale pewnie nie ma ladowarki.
    A spacer dookola ladowarki w +30, to nie jest fajna rzecz :-)

    J.

  • 146. Data: 2020-08-17 18:04:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >Po co jechać o 50 km/h szybciej, żeby potem dłużej stać na
    >dodatkowych ładowaniach, niż się zyska na czasie grzejąc ile się da?

    Sluszna wypowiedz, ale ... to ile wolno jechac elektrykiem ?
    90 na tempomacie, 100, 110 ?

    J.

  • 147. Data: 2020-08-17 18:10:18
    Od: K <n...@e...com>

    On 17/08/2020 16:45, Cavallino wrote:

    sem-z-Warszawy-do-Gdyni-n140566.html

    > Przecież mówiłem, ze trzeba zmienić myślenie.
    > Blokada psychiczna jest, ale wbrew pozorom dość łatwo ją pokonać.

    No wiec dla mnie jak i wielu innych to sa ograniczenia i nie jestem na
    to gotowy.

> [...]
    > trudno.
    >
    > To są realne ograniczenia, a nie że pojedziesz 120 zamiast 140....

    Tak, czuje sie lepiej wiedzac, ze nie musze isc na az takie kompromisy
    zeby dojechac z punktu a do b. Wiesz, ja moge placic za ladowanie
    miesiecznie tyle ile place za paliwo. Problemem jest jednak zasieg z
    pojedynczego ladowania, jego czas i kompromisy podczas samej jazdy.

  • 148. Data: 2020-08-17 18:28:26
    Od: K <n...@e...com>

    On 17/08/2020 17:04, J.F. wrote:
    sem-z-Warszawy-do-Gdyni-n140566.html

    > Sluszna wypowiedz, ale ... to ile wolno jechac elektrykiem ?
    > 90 na tempomacie, 100, 110 ?
    >
    > J.

    No wynika, ze srednio jakies 60kmh ekspresowka zeby wyrobic zasieg
    podany przez producenta i zeby bylo plasko albo lekko z gorki. Najlepiej
    latem ale zeby tez nie bylo za cieplo co by nie wlaczac klimy i zeby nie
    bylo za zimno zeby sie pojemnosc baterii nie zmniejszyla. Sumarycznie,
    czas podrozy bedzie taki sam jak przy sredniej 110kmh ale masz to
    poczucie, ze jedziesz a nie stoisz 2,5h na ladowaniu. KOnkluzja jest
    taka, ze jak robisz do 50km dziennie, masz solary i ewentualnie mozesz
    sie za darmo w pracy podladowac to kup elektryka (ja bym kupil). W
    kazdym innym ukladzie szkoda pradu.

  • 149. Data: 2020-08-18 03:14:03
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-08-14 09:14, cef wrote:

    > Na pewno bardziej niespodziewanie kończy się  prąd
    > niż paliwo.

    Kiedy właśnie elektryk podaje zasięg aż całkiem akumulator wydoi.
    Wszystko co może się zdarzyć to długa górka :-)

  • 150. Data: 2020-08-18 03:53:40
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-08-2020 o 19:03, J.F. pisze:

    > A co masz za auto, ze "darmowe" sa ?

    Bez znaczenia jakie auto, darmowych ładowarek jest jeszcze całkiem sporo.

    > I dlugo tak jeszcze bedą darmowe ?

    Na razie są.
    W przeciwieństwie do darmowych stacji.

    > Ale za to nad cieple morze mam 200km blizej :-)

    W samolocie to jakiś kwadrans różnicy...

    > Badzmy realistami - za ten prad juz zaplaciles, z gory :-)

    No właśnie nie.
    Tylko zmianą myślenia i rezygnacją z połowy mocy.

    > Mozna, ale godzine ?

    > co 300km to tez przesada :-)

    To wszystko tylko raz, bo drugiedługie ładowanie jest zbędne.
    Albo może być kilka krótszych po 0,5 h.