  • 41. Data: 2018-03-04 15:46:48
    Temat: Re: Holek bez PJ
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Dlatego, że jechał z pilotem unikał fotoradarów? :-)

    Nie, podobno ma nadzyczajne umiejętności, które pozwalają mu zapierdalać
    o ponad +50 bo ma doskonały refleks i w razie czego wyprowadzi, a przed
    oczojebnym radarem by nie dał rady zwolnić do 50;)

    Shrek

  • 42. Data: 2018-03-04 15:51:20
    Od: p...@g...com

    Niemcy
    https://www.bussgeldkatalog.org/blitzer/provida-vidi
    sta/
    Polska
    http://www.rp.pl/Prawo-drogowe/312299938-Sad-PolCam-
    rejestruje-predkosc-radiowozu-a-nie-pojazdu-kontrolo
    wanego.html

    Ręce opadają. Banalny problem z istniejącym rozwiązaniem. Copy & Paste a gamonie
    nawet tego nie ogarniają. Co to jest ? Opóźnienie umysłowe ? Jak można być tak tępym
    ? Przecież to chamski wałek

  • 43. Data: 2018-03-04 16:08:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.03.2018 o 15:39, Tomasz Pyra pisze:

    > A odległość jak zmierzyć?

    Dalmierzem. Laserowym, radarowym, radiowym. Ewentualnie jakimś doplerem
    stwierdzić, ze jest stała.

    > W zasadzie na jedno wychodzi - z dostępnych możliwości to radar i laser.
    > Przy czym najłatwiej po prostu korzystając z efektu Dopplera określać
    > wzajemną prędkość.
    > Do tego ten sam Doppler daje też prędkość radiowozu.
    >
    > Dodatkową zaletą będzie niezależność od napędu radiowozu (wielkości kół
    > itp.).

    No ale pisałeś, ze z jakiś powodów się nie udawało. Więc wystarczy
    mierzyć odległość i przeliczać, a w wersji ubogiej kontrolować stałość
    odległości i złe pomiary odrzucać.

    > Oczywiście metod na zrobienie tego jest pewnie kilka - ważne żeby użyć
    > którejkolwiek, a nie bazować na ocenie "na oko" policjanta.

    Otóż to - obecne wideorejestratory są warte tyle co nagranie z komórki.

    > Spotkałem się kiedyś ze argumentem, że ewentualny problem z pomiarami
    > oznaczałaby duża ilość przegranych spraw w sądzie.
    > Te wspomniane 0.2% to chyba oznaczało właśnie stosunek nałożonych mandatów,
    > do ilości sądowych uniewinnień kierowców.
    > Tyle że ja się z tym akurat zupełnie nie zgadzam.

    Jeśli kogoś by na takim stwierdzeniu przyłapali to powinien iść do sztumu.

    > Dlatego w ramach ratowania sytuacji ja bym poszedł drogą ewolucji.
    > Najpierw zmienić procedurę pomiaru prędkości, na uwzględniającą specyfikę i
    > możliwości sprzętu.

    A ja bym zrobił rewolucję i nowe zamawiał sprawne, a stare odesłał do
    partolowania i kasowanie wykroczeń _innych_ niż przekroczenia prędkości.
    IMHO zrobiły by tam lepszą robotę dla bezpieczeństwa. Ewentualnie w
    spektakularnych przypadkach można po prostu powołać biegłego, który
    dokona skompliwowanej operacji podzielenia drogi przez czas.

    > Ale uwzględnia niedoskonałości tej oceny.

    Nie ma potrzeby legalizacji gównianych metod. To powinno być zakazanie i
    już.

    Shrek

  • 44. Data: 2018-03-04 16:27:46
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    > A moze zwalniac trzeba przed tablica a nie za?

    Trzeba, przepis nakazuje. Przepis nakazuje jechać w zabudowanym nie
    szybciej niż 50/60 km/h. Przepis też mówi, że za przekroczenie o
    przynajmniej 50 km/h ponad limit w zabudowanym traci się na pewien czas
    prawo jazdy. I teraz:
    - przekroczyłeś o 20 km/h - płacisz mandat
    - przekroczyłeś o 52 km/h - tracisz prawo jazdy
    - przekroczyłeś o 20 km/h, ale policjant jechał za tobą 52 km/h ponad
    limit = tracisz prawo jazdy
    O to mi chodzi.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 45. Data: 2018-03-04 18:45:31
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 4 Mar 2018 16:08:19 +0100, Shrek napisał(a):

    > Dalmierzem. Laserowym, radarowym, radiowym. Ewentualnie jakimś doplerem
    > stwierdzić, ze jest stała.

    Ja tam jestem zwolennikiem dopplera, bo nie jest tak selektywny jak laser,
    który raz może wskazywać jedną rzecz, za chwilę inną.
    Laser trzeba jakoś naprowadzać (patrz wałki z UltraLyte) na konkretną część
    samochodu.

    Doppler po prostu mierzy różnicę prędkości, którą trzeba dodać/odjąć od
    prędkości radiowozu i już.
    Technoloia od lat stosowana z powodzeniem, którą chyba tylko postradzieccy
    uczeni od Iskry-1 dali radę użyć źle ;)

    > No ale pisałeś, ze z jakiś powodów się nie udawało.

    Tak czytając o tej Iskrze-1 mam wrażenie że jakiś student trzeciego roku
    elektroniki zaprojektował to w ramach zaliczenia ćwiczeń ;)
    Skandalem jest tu jedynie, że to urządzenie zyskało wszelkie świadectwa dla
    urządzeń pomiarowych.
    Podczas gdy coś takiego mogłoby najwyżej służyć do pomiaru prędkości dla
    takich tablic:
    https://static1.s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/1830/620x0
    /1830704-Dzieki-monitoringowi-predkosci-ma-byc-bezpi
    ecznie-przy-placowkach-oswiatowych.jpg

    > Więc wystarczy
    > mierzyć odległość i przeliczać, a w wersji ubogiej kontrolować stałość
    > odległości i złe pomiary odrzucać.

    No wiadomo - sama metoda to szczegół.
    Ogólnie jest to technicznie

    > Otóż to - obecne wideorejestratory są warte tyle co nagranie z komórki.

    Plus wiara w funkcjonariusza :)

    > Jeśli kogoś by na takim stwierdzeniu przyłapali to powinien iść do sztumu.

    Trudno przyznać temu podejściu formalnej racji.
    Od oceny dowodów jest sąd, a jeśli na 1000 ukaranych tylko u 2 dopatrzono
    się uchybień uniemożliwiających ukaranie, no to tylko gratulować
    statystyki.

    > A ja bym zrobił rewolucję i nowe zamawiał sprawne

    Niestety wszystko co posiada pieczęć GUM jest sprawne ;)
    Co ciekawe - widziałem też wyrok sądu który stwierdził, że jest również
    nieskończenie dokładne :)

    > Nie ma potrzeby legalizacji gównianych metod. To powinno być zakazanie i
    > już.

    Owszem, ale takie podejście napotka silny opór.
    Po pierwsze GUM, który o ile mógłby przyznać że nowy sprzęt jest "nawet
    lepszy czy wygodniejszy" niż stary, to za żadne skarby nie przyzna że
    legalizowali coś co nigdy w życiu legalizacji nie powinno dostać.

    Do tego oczywiście są też osoby, które podejmowały decyzje o zakupie tego,
    a nie innego sprzętu i są gotowe dużo zrobić zeby bronić własnej decyzji.

    A że zakupy są państwowe, więc nie jest interesujące co Ty czy ja sądzę, a
    ważne jest to co posiada pieczęć GUM.
    A jeśli pieczęść GUM posiada zarówno tańszy wideorejestrator i droższy
    wideoradar, to oczywistym jest że wybrany zostanie tańsza opcja - droższa
    byłaby niegospodarnością.

  • 46. Data: 2018-03-04 19:10:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.03.2018 o 18:45, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > prędkości radiowozu i już.
    > Technoloia od lat stosowana z powodzeniem, którą chyba tylko postradzieccy

    Niech będzie i doppler. Byle działało i mierzyło rzeczywistą prędkość
    samochodu mierzonego a nie radiowozu i "na oko to jechaliśmy mniej
    więcej z taką samą"

    > Tak czytając o tej Iskrze-1 mam wrażenie że jakiś student trzeciego roku
    > elektroniki zaprojektował to w ramach zaliczenia ćwiczeń ;)

    Ja mam wrażenie, że to wyciągnęli z naprowadzania rakiety na zasadzie w
    coś trafi;)

    > Plus wiara w funkcjonariusza :)

    Na sąsiedniej jeden właśnie udowadnia, że im nie należy wierzyć pod
    żadnym pozorem;)

> [...]
    > Od oceny dowodów jest sąd, a jeśli na 1000 ukaranych tylko u 2 dopatrzono
    > się uchybień uniemożliwiających ukaranie, no to tylko gratulować

    Zdaje się, że podobny model biznesowy miała mafia. Opierał się to, że
    większość płaciła i nie szła ze sprawą do sądu.

> [...]
    > lepszy czy wygodniejszy" niż stary, to za żadne skarby nie przyzna że
    > legalizowali coś co nigdy w życiu legalizacji nie powinno dostać.

    To niech prokurator sprawdzi.

    > Do tego oczywiście są też osoby, które podejmowały decyzje o zakupie tego,
    > a nie innego sprzętu i są gotowe dużo zrobić zeby bronić własnej decyzji.

    No tu moze być problem, bo oni z prokuratorami wódkę piją.

    Dlatego to gówno należy zdelegalizować.

    Shrek

  • 47. Data: 2018-03-04 19:25:32
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-03-04 o 19:10, Shrek pisze:
    > Niech będzie i doppler. Byle działało i mierzyło rzeczywistą prędkość
    > samochodu mierzonego a nie radiowozu i "na oko to jechaliśmy mniej
    > więcej z taką samą"
    Czym by nie mierzyli, z dowolną dokładnością, z dowolną precyzją,
    powtarzalnością i tak ustrzeleni powiedzą, że... to nie moja ręka. :-)

    Robert

  • 48. Data: 2018-03-04 19:30:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Czym by nie mierzyli, z dowolną dokładnością, z dowolną precyzją,
    > powtarzalnością i tak ustrzeleni powiedzą, że... to nie moja ręka. :-)

    To powiedzą i przegrają w sądzie. Obecnie praktycznie każdy pomiar z
    iskry lub wideorejestratora pójdzie do umorzenia, o ile tylko nie
    przyjmiesz mandatu.

    Z iskrą doszli w końcowej fazie do tego, że jak ktoś nie przyjmował, to
    go po prostu "pouczali" i cześć pracy - czekamy na takiego co przyjmie.

    Shrek

  • 49. Data: 2018-03-04 20:48:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 4 Mar 2018 06:51:20 -0800 (PST),
    p...@g...com napisał(a):
> [...]
    >Copy & Paste a gamonie nawet tego nie ogarniają. Co to jest ?
    >Opóźnienie umysłowe ? Jak można być tak tępym ?

    Ale o co chodzi ? Fotoradary mielismy i mamy.

    Ale mamy tez troche radiowozow z videorejestratorami.
    IMO bardzo przydatne, bo mozna utrwalic wyprzedzanie na ciaglej,
    na pasach, kilkuminutowe wyprzedzanie ciezarowek, zajechanie drogi ...
    a oni sie uparli tylko predkosc tym mierzyc.

    >Przecież to chamski wałek

    Ale co masz na mysli - wprowadzenie tych kamer zamiast blitzow, czy
    jak chamsko Holka zmierzyli za pierwszym razem ?

    J.

  • 50. Data: 2018-03-04 21:04:09
    Od: adam <a...@a...pl>

    > Od razu poczułem się bezpieczniej.
    > Jak takiego Hołka wyeliminować z ruchu to na pewno kilka staruszek i
    > kilkoro dzieci ocaleje.
    > Zawsze twierdzę, że niczego dobrego nie można się spodziewać gdy
    > procedury i sztywne trzymanie się przepisów zastępują rozum.

    Taaa, taki świetny kierowca Zientarski na przykład