eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyHolek bez PJRe: Holek bez PJ
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt
    -spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Holek bez PJ
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <5a99807c$0$31351$65785112@news.neostrada.pl>
    <5a9983ab$0$31349$65785112@news.neostrada.pl>
    <5a99859f$0$31358$65785112@news.neostrada.pl>
    <5a998925$0$987$65785112@news.neostrada.pl>
    <6t7g9pxtpsfg$.159aqfewu2vgn$.dlg@40tude.net>
    <9...@4...com>
    <z...@4...net>
    <p7de4m$gdl$5@node2.news.atman.pl>
    <1h7egwln0zdhu$.1kmrp6l931t65.dlg@40tude.net>
    <p7gqh5$n97$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <p7h252$n98$5@node2.news.atman.pl>
    Date: Sun, 4 Mar 2018 18:45:31 +0100
    Message-ID: <6miaamdf5y7g$.1j6cwvx3n9kbn.dlg@40tude.net>
    Lines: 96
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89.64.39.182
    X-Trace: 1520185731 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 31354 89.64.39.182:44233
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2625977
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sun, 4 Mar 2018 16:08:19 +0100, Shrek napisał(a):

    >> A odległość jak zmierzyć?
    >
    > Dalmierzem. Laserowym, radarowym, radiowym. Ewentualnie jakimś doplerem
    > stwierdzić, ze jest stała.

    Ja tam jestem zwolennikiem dopplera, bo nie jest tak selektywny jak laser,
    który raz może wskazywać jedną rzecz, za chwilę inną.
    Laser trzeba jakoś naprowadzać (patrz wałki z UltraLyte) na konkretną część
    samochodu.

    Doppler po prostu mierzy różnicę prędkości, którą trzeba dodać/odjąć od
    prędkości radiowozu i już.
    Technoloia od lat stosowana z powodzeniem, którą chyba tylko postradzieccy
    uczeni od Iskry-1 dali radę użyć źle ;)


    >> W zasadzie na jedno wychodzi - z dostępnych możliwości to radar i laser.
    >> Przy czym najłatwiej po prostu korzystając z efektu Dopplera określać
    >> wzajemną prędkość.
    >> Do tego ten sam Doppler daje też prędkość radiowozu.
    >>
    >> Dodatkową zaletą będzie niezależność od napędu radiowozu (wielkości kół
    >> itp.).
    >
    > No ale pisałeś, ze z jakiś powodów się nie udawało.

    Tak czytając o tej Iskrze-1 mam wrażenie że jakiś student trzeciego roku
    elektroniki zaprojektował to w ramach zaliczenia ćwiczeń ;)
    Skandalem jest tu jedynie, że to urządzenie zyskało wszelkie świadectwa dla
    urządzeń pomiarowych.
    Podczas gdy coś takiego mogłoby najwyżej służyć do pomiaru prędkości dla
    takich tablic:
    https://static1.s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/9/1830/620x0
    /1830704-Dzieki-monitoringowi-predkosci-ma-byc-bezpi
    ecznie-przy-placowkach-oswiatowych.jpg


    > Więc wystarczy
    > mierzyć odległość i przeliczać, a w wersji ubogiej kontrolować stałość
    > odległości i złe pomiary odrzucać.

    No wiadomo - sama metoda to szczegół.
    Ogólnie jest to technicznie

    >
    >> Oczywiście metod na zrobienie tego jest pewnie kilka - ważne żeby użyć
    >> którejkolwiek, a nie bazować na ocenie "na oko" policjanta.
    >
    > Otóż to - obecne wideorejestratory są warte tyle co nagranie z komórki.

    Plus wiara w funkcjonariusza :)


    >> Te wspomniane 0.2% to chyba oznaczało właśnie stosunek nałożonych mandatów,
    >> do ilości sądowych uniewinnień kierowców.

    > Jeśli kogoś by na takim stwierdzeniu przyłapali to powinien iść do sztumu.

    Trudno przyznać temu podejściu formalnej racji.
    Od oceny dowodów jest sąd, a jeśli na 1000 ukaranych tylko u 2 dopatrzono
    się uchybień uniemożliwiających ukaranie, no to tylko gratulować
    statystyki.



    >>> Ale właśnie problem w tym, że zamówiono 140 nowych radiowozów z tym gównem.
    >>
    >> Dlatego w ramach ratowania sytuacji ja bym poszedł drogą ewolucji.
    >> Najpierw zmienić procedurę pomiaru prędkości, na uwzględniającą specyfikę i
    >> możliwości sprzętu.
    >
    > A ja bym zrobił rewolucję i nowe zamawiał sprawne

    Niestety wszystko co posiada pieczęć GUM jest sprawne ;)
    Co ciekawe - widziałem też wyrok sądu który stwierdził, że jest również
    nieskończenie dokładne :)


    >> Ale uwzględnia niedoskonałości tej oceny.
    >
    > Nie ma potrzeby legalizacji gównianych metod. To powinno być zakazanie i
    > już.

    Owszem, ale takie podejście napotka silny opór.
    Po pierwsze GUM, który o ile mógłby przyznać że nowy sprzęt jest "nawet
    lepszy czy wygodniejszy" niż stary, to za żadne skarby nie przyzna że
    legalizowali coś co nigdy w życiu legalizacji nie powinno dostać.

    Do tego oczywiście są też osoby, które podejmowały decyzje o zakupie tego,
    a nie innego sprzętu i są gotowe dużo zrobić zeby bronić własnej decyzji.

    A że zakupy są państwowe, więc nie jest interesujące co Ty czy ja sądzę, a
    ważne jest to co posiada pieczęć GUM.
    A jeśli pieczęść GUM posiada zarówno tańszy wideorejestrator i droższy
    wideoradar, to oczywistym jest że wybrany zostanie tańsza opcja - droższa
    byłaby niegospodarnością.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: