  • Data: 2010-10-11 20:40:07
    Temat: Re: Helios ciagle moze
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 11.10.2010 Janko Muzykant <j...@w...pl> napisał/a:

    Sorry jeśli 7d się znacznie różni od 5d2, ale sądzę że to poza matrycą
    podobna puszka, mająca za to kilka bajerów więcej.

    > W 450 Świeci się cały czas.

    To chyba tylko w tym :)

    > Przede wszystkim histogramu, ale i poziomicy, trybu wyzwalania i
    > pomniejszych spraw, które pojawiają się z tyłu.

    Histogram na matówce? Jak go zrobić przy opadniętym lustrze? Jest w 550d????
    Nadal piszemy o widoku w środku? Na LV jest.

    I znowu lanie wody 'pomniejsze sprawy' które imo po prostu zaciemniły by
    odczyt istotnych cyferek, dając chaos informacyjny
    parametrów potrzebnych dla 2% ujęć - zdaję sobie sprawe że 2% fotografów
    robi te 2% ujęć w 100% ale body robi się ciut uniwersalniej.

    > Fotografia studyjna wysoko chromatycznych przedmiotów,

    ????? w takiej fotografii dłużej czytasz te 3 cyferki? Czy nadal odczytasz je w
    sekunde?

    > fotogramometria...

    Rozumiem że gwoździe wbijasz cegłą, a zupe jesz widelcem, czy masz jednak bardziej
    stosowne _narzędzia_ do ww. niż popularne uniwersalne body nawet nie małoobrazkowe?

    > Ale i do ''normalnego'' pstrykania przydałoby się
    > kilka zmian.

    wooooda leciiiiiii.....

    > Nie wymagam wiele więcej, wystarczy mi tyle co w G9.

    Czyli co? W środku czy w LV? Narazie podałeś brak:
    - histogramu na matówce - sic, na LV jest jak w g9, on za to nie ma matówki
    - pomniejsze sprawy - woda
    - poziomicy - najlepsza poziomica to kadr, prosta przez punkty AF, jak mało to
    idzie zmienić matówke itd. idzie z tym żyć, no chyba że do zastosowań metrycznych,
    ale to zupa widelcem
    - i 'kilka zmian' - znowu woda

    > Narzekam ze swojej perspektywy, to oczywiste.

    Heh dobre, Janko jesteś na forum opiniotwórczy może tego nie zauważasz, ale to tylko
    przez skromność - postaraj się z oceną :) bo zaraz wyjdzie że 7d to syf przy g9 i
    550d :) a jego interface po prostu nie pasuje Jankowi przez brak guzików do
    telemetrii i
    badań naukowych - tak jest OK!

    > Interwał samowyzwalacza

    ok, masz +, wymaga 2 ruchów i musze patrzeć na góre lub LV, później musze rozstawić
    statyw, zainstalować body ....

    > /wstępnego podnoszenia lustra,

    Naprawde to jest potrzebne w guziku? Robota snajperska wymaga i tak
    większego zbrojenia body - imo. Po za tym 7d tak łatwo nie skoczy jak
    xxxd - masa.

    > chwilowe podbicie
    > iso o 2EV,

    iso zmieniam patrząc we wizjer, nie odrywając ręki, guzik jest nad
    pokrętłem palca wskazującego, wole mieć tak szybki dostęp do iso
    calego niż 'guzik do podbicia o 2ev' ;) to ja już wolę otworzyć
    np szkło o 2ev np na 2.0 zrobisz to w g9 ;)

    > niesekwencyjne przełączenie ekranów
    > (czysty/parametry/histogram/poziomica),

    Prawie nie pracuje w LV - ok masz punkt

    > Trzydzieści customów, z czego połowa zbędna chyba wszystkim, a pełnej
    > kontroli interfejsu brak.

    Interfejs jest konserwatywny - taka natura tych body - zaletą jest że
    chwytam 7d i prawie od razu nim pracuje mając do tej pory analogowe i
    cyfrowe eosy, czepianie się poukrywanych customów - że Jankowi zbędne -
    ile tam zaglądasz? - to zwykła upierdliwość :)

    > No, sprawy związane z lampą również.

    Które są na ... lampie, no chyba że mówimy o tym spotmakerze nad obiektywem.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".