-
Data: 2022-05-18 18:42:48
Temat: Re: Hejt na elektryki
Od: K <n...@e...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 18/05/2022 14:57, RoMan Mandziejewicz wrote:
> Hello K,
>
> Wednesday, May 18, 2022, 3:39:02 PM, you wrote:
>
> [...]
>
>>> Na pięćdziesiąt od razu. Przeginasz. Zależność zużycia energii od
>>> prędkości jest taka sama przy każdym napędzie. Jak pogoniłem Alfę na
>>> A4 w jej wschodnim, pustym odcinku, to mocno się zdziwiłem, że potrafi
>>> zeżreć 18+ l/100 LPG i zasięg spada dwukrotnie. Jak zrobiłem rachunek
>>> sumienia, to wszystko się zgodziło.
>> No patrz, a ja dieslem kilka dni temu z UK do PL 1680km. Tempomat na
>> 140kmh i 8-9l/100 tylko dlatego ze mam trumne na dachu i zeby nie bylo
>> ze wymyslam: https://ibb.co/nRgW7PK
>> nie ma na swiecie elektryka, ktory mi da >800km zasiegu przy 140kmh z
>> bagaznikiem na dachu.
>
> Ale co to ma wspólnego z tematem? Mowa o tym, że przy szybszej jeździe
> więcej pali. Ustaw tempomat na 70 i spalisz 4 l/100. I co z tego?
To, ze tzw. hejt na elektryki chociaz ja tego tak nie widze jest
uzasadniony. Dla sporej grupy osob one sie po prostu nie nadaja. Mi nie
chodzi o to zeby spalic 4l/100km tylko o to, zebym mogl sie sprawnie
przemieszczac na duze odleglosci. Sprawnie znaczy dla mnie z predkoscia
autostradowa. Wsiadam o 5 rano w punkcie A i o 23 jestem w punkcie B
oddalonym o 1680km.
>
>>>> Nie ma co tutaj dorabiac ideologii w stylu Cavallino, ze co 150km
>>>> trzeba robic przerwe na obiad/sen/spacer - bo on tak musi z racji
>>>> wieku/kondycji psycho fizycznej.
>>> A ten wtręt to po co?
>> to jest odpowiedz na to co on wypisuje w tym watku. owszem
>> przejaskrawiona ale zszedlem do jego poziomu absurdu.
>
> Le ja nawet nie wiem, co wypisuje i nie chcę wiedzieć. Od dawna mam
> Sławka zablokowanego - mam jedne nerwy. Zdajesz sobie sprawę, że znam
> go od ponad ćwierć wieku z tej grupy?
>
>>>>>> Tez odwlekaja to co nieuniknione czyli wodor.
>>>>> W marzeniach. Sprawność samej elektrolizy to 60%. Ogniwa paliwowe
>>>>> dokładają swoje a platyna na drzewach nie rośnie. Lit prędzej czy
>>>>> później będzie wydobywany z wody morskiej. Poza tym - efektywność
>>>>> recyklingu jest coraz lepsza.
>>>> Oczywiscie, ze masz racje ale dlatego trawaja nad tym intesywne prace.
>>>> Zobaczymy co bedzie ale wiadomo juz, ze baterie osiagnely swoj szczyt
>>>> rozwoju i nic nowego sie tam nie wydazy.
>>> Bzdura. Do szczytu daleko. Na razie popyt przewyższa podaż i dlatego
>>> producenci są w stanie utrzymywać zaporowe ceny. I powstają auta z za
>>> małymi bateriami.
>> Ale tam juz nie ma miejsca na wieksze baterie a tylko w ten sposob mozna
>> zwiekszyc ich zasieg...
>
> Jest wystarczająco miejsca, wystarczy pomyśleć.
>
Pewnie w jakis sposob im sie to nie spina. Obstawiam kwestie
bezpieczenstwa, wagi bo o to, ze pracuja przy tym idioci nie wierze.
>> i czas ladowania.
>
> Po raz n-ty - to nieprawda. Jest kwestia zbyt małej liczby szybkich
> ładowarek. Tak samo, jak na początku motoryzacji benzynę można było
> kupć w niewielkich ilościach tylko w aptekach.
>
Problem istnieje tu i teraz. Jestem w stanie zaakceptowac (pomijajac
cene) elektryka z zasiegiem powiedzmy 400km ale niech to bedzie 400km
przy predkosci autostradowej i niech sie laduje od 10% czyli takiego
odpowiednika rezerwy w spalinowym do 100% w max 20 minut. Tego na dzien
dzisiejszy nie ma, a ja nie jestem gotowy na poswiecenia. Wybacz ale
strata tak duzej ilosci czasu nawet raz czy dwa w roku jest zwyczajnie
nie do zaakceptowania.
>> Wszyscy wiedza, ze to jest droga do nikad, a nie ma na horyzoncie
>> nowej technologii. Z tego co pamietam to od wrzesnia zeszlego roku
>> chinczycy mieli seryjnie jakies rewolucyjne baterie montowac i albo
>> nie zaczeli albo nie sa rewolucyjne.
>
> Przyjdzie czas - będzie opanowany problem. Na razie mamy technologię na
> etapie raczkowania. Musk kiedyś twierdził, że baterie 18650 są
> najlepsze do samochodów, co technicznie jest twierdzeniem absurdalnym.
>
Ja stracilem nadzieje na to, ze baterie odegraja jakakolwiek role w tym
procesie. Byly juz wszelakie pomysly z roznymi stanami skupienia
elektrolitu i nie za wiele z tego wynika. Trzeba jeszcze pamietac o tym,
ze w obliczu sytuacji politycznej na swiecie surowce do produkcji
przyszlych baterii - o ile to beda baterie, beda musialy byc powszechnie
dostepne.
>>> Rzeczywisty problem będzie przy ciężarówkach dopiero.
>> I nikt nie ma na to pomyslu. Niemcy nawet maja ta smieszna trakcje
>> powieszana nad autostrada.
>
> To wcale nie jest tak głupi pomysł. Niech sobie jadą pod pantografami
> na prawym pasie autostrady, nawet na autopilocie.
>
Zobaczymy co z tego bedzie. Nie wiem jaki sobie zadali czas na konkluzje
z tego eksperymentu.
Następne wpisy z tego wątku
- 18.05.22 18:49 K
- 18.05.22 20:42 RoMan Mandziejewicz
- 19.05.22 07:12 Cavallino
- 19.05.22 07:12 Shrek
- 19.05.22 08:13 Myjk
- 19.05.22 08:36 K
- 19.05.22 08:47 K
- 19.05.22 09:25 Marcin N
- 19.05.22 09:25 T.
- 19.05.22 09:29 T.
- 19.05.22 09:30 T.
- 19.05.22 09:33 T.
- 19.05.22 09:34 Cavallino
- 19.05.22 09:36 K
- 19.05.22 09:43 T.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
Najnowsze wątki
- 2025-03-08 Cięcie wysokich tui
- 2025-03-08 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-03-08 Prawo "gminne"
- 2025-03-08 Warszawa => Senior Recruiter <=
- 2025-03-08 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-08 Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- 2025-03-07 AION przejety
- 2025-03-07 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-07 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS