-
Data: 2022-05-18 20:42:16
Temat: Re: Hejt na elektryki
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Hello K,
Wednesday, May 18, 2022, 6:42:48 PM, you wrote:
>>>> Na pięćdziesiąt od razu. Przeginasz. Zależność zużycia energii od
>>>> prędkości jest taka sama przy każdym napędzie. Jak pogoniłem Alfę na
>>>> A4 w jej wschodnim, pustym odcinku, to mocno się zdziwiłem, że potrafi
>>>> zeżreć 18+ l/100 LPG i zasięg spada dwukrotnie. Jak zrobiłem rachunek
>>>> sumienia, to wszystko się zgodziło.
>>> No patrz, a ja dieslem kilka dni temu z UK do PL 1680km. Tempomat na
>>> 140kmh i 8-9l/100 tylko dlatego ze mam trumne na dachu i zeby nie bylo
>>> ze wymyslam: https://ibb.co/nRgW7PK
>>> nie ma na swiecie elektryka, ktory mi da >800km zasiegu przy 140kmh z
>>> bagaznikiem na dachu.
>> Ale co to ma wspólnego z tematem? Mowa o tym, że przy szybszej jeździe
>> więcej pali. Ustaw tempomat na 70 i spalisz 4 l/100. I co z tego?
> To, ze tzw. hejt na elektryki chociaz ja tego tak nie widze jest
> uzasadniony. Dla sporej grupy osob one sie po prostu nie nadaja. Mi nie
> chodzi o to zeby spalic 4l/100km tylko o to, zebym mogl sie sprawnie
> przemieszczac na duze odleglosci. Sprawnie znaczy dla mnie z predkoscia
> autostradowa. Wsiadam o 5 rano w punkcie A i o 23 jestem w punkcie B
> oddalonym o 1680km.
Zdajesz sobie sprawę z tego, że należysz do promila użytkowników
samochodów? Bo na przykład moje potrzeby dla samochodu elektrycznego to
max 300-400 km bez przerwy. A to już jest w zasięgu.
Jeśli będę miał potrzebę dalekiego wyjazdu, to wypożyczę diesla z 80 l
zbiornikiem. Albo auto z LPG, które też ma zasięg 300-400 km ale
tankowanie trwa krócej.
Druga moja potrzeba, to małe auto miejskie z zasięgiem max 100 km -
wózek na zakupy. Ale chyba nie dożyję obniżki cen - popyt jest zbyt
wielki a ja za stary.
[...]
>>> Ale tam juz nie ma miejsca na wieksze baterie a tylko w ten sposob mozna
>>> zwiekszyc ich zasieg...
>> Jest wystarczająco miejsca, wystarczy pomyśleć.
> Pewnie w jakis sposob im sie to nie spina. Obstawiam kwestie
> bezpieczenstwa, wagi bo o to, ze pracuja przy tym idioci nie wierze.
Nie czytasz - dopóki nie ma nacisku rynku i sprzedaje się wszystko, co
fabryka wyprodukuje, łącznie z Leafem, to jest jak jest
>>> i czas ladowania.
>>
>> Po raz n-ty - to nieprawda. Jest kwestia zbyt małej liczby szybkich
>> ładowarek. Tak samo, jak na początku motoryzacji benzynę można było
>> kupć w niewielkich ilościach tylko w aptekach.
> Problem istnieje tu i teraz. Jestem w stanie zaakceptowac (pomijajac
> cene) elektryka z zasiegiem powiedzmy 400km ale niech to bedzie 400km
> przy predkosci autostradowej i niech sie laduje od 10% czyli takiego
> odpowiednika rezerwy w spalinowym do 100% w max 20 minut. Tego na dzien
> dzisiejszy nie ma, a ja nie jestem gotowy na poswiecenia. Wybacz ale
> strata tak duzej ilosci czasu nawet raz czy dwa w roku jest zwyczajnie
> nie do zaakceptowania.
Po raz n+1 - potrzeba na to czasu. Tak samo jak potrzeba go było na
budowę rafinerii, stacji benzynowych itd.
>>> Wszyscy wiedza, ze to jest droga do nikad, a nie ma na horyzoncie
>>> nowej technologii. Z tego co pamietam to od wrzesnia zeszlego roku
>>> chinczycy mieli seryjnie jakies rewolucyjne baterie montowac i albo
>>> nie zaczeli albo nie sa rewolucyjne.
>> Przyjdzie czas - będzie opanowany problem. Na razie mamy technologię na
>> etapie raczkowania. Musk kiedyś twierdził, że baterie 18650 są
>> najlepsze do samochodów, co technicznie jest twierdzeniem absurdalnym.
> Ja stracilem nadzieje na to, ze baterie odegraja jakakolwiek role w tym
> procesie. Byly juz wszelakie pomysly z roznymi stanami skupienia
> elektrolitu i nie za wiele z tego wynika. Trzeba jeszcze pamietac o tym,
> ze w obliczu sytuacji politycznej na swiecie surowce do produkcji
> przyszlych baterii - o ile to beda baterie, beda musialy byc powszechnie
> dostepne.
n+2 - CZAS!
>>>> Rzeczywisty problem będzie przy ciężarówkach dopiero.
>>> I nikt nie ma na to pomyslu. Niemcy nawet maja ta smieszna trakcje
>>> powieszana nad autostrada.
>> To wcale nie jest tak głupi pomysł. Niech sobie jadą pod pantografami
>> na prawym pasie autostrady, nawet na autopilocie.
> Zobaczymy co z tego bedzie. Nie wiem jaki sobie zadali czas na konkluzje
> z tego eksperymentu.
Zobaczymy.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Następne wpisy z tego wątku
- 19.05.22 07:12 Cavallino
- 19.05.22 07:12 Shrek
- 19.05.22 08:13 Myjk
- 19.05.22 08:36 K
- 19.05.22 08:47 K
- 19.05.22 09:25 Marcin N
- 19.05.22 09:25 T.
- 19.05.22 09:29 T.
- 19.05.22 09:30 T.
- 19.05.22 09:33 T.
- 19.05.22 09:34 Cavallino
- 19.05.22 09:36 K
- 19.05.22 09:43 T.
- 19.05.22 09:44 T.
- 19.05.22 09:48 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
Najnowsze wątki
- 2025-01-20 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-20 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-20 huta ruszyla
- 2025-01-20 piece wodorowe
- 2025-01-20 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-20 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-20 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-20 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-19 Test - nie czytać
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)