eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyHejt na elektrykiRe: Hejt na elektryki
  • Data: 2022-05-18 20:42:16
    Temat: Re: Hejt na elektryki
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Hello K,

    Wednesday, May 18, 2022, 6:42:48 PM, you wrote:

    >>>> Na pięćdziesiąt od razu. Przeginasz. Zależność zużycia energii od
    >>>> prędkości jest taka sama przy każdym napędzie. Jak pogoniłem Alfę na
    >>>> A4 w jej wschodnim, pustym odcinku, to mocno się zdziwiłem, że potrafi
    >>>> zeżreć 18+ l/100 LPG i zasięg spada dwukrotnie. Jak zrobiłem rachunek
    >>>> sumienia, to wszystko się zgodziło.
    >>> No patrz, a ja dieslem kilka dni temu z UK do PL 1680km. Tempomat na
    >>> 140kmh i 8-9l/100 tylko dlatego ze mam trumne na dachu i zeby nie bylo
    >>> ze wymyslam: https://ibb.co/nRgW7PK
    >>> nie ma na swiecie elektryka, ktory mi da >800km zasiegu przy 140kmh z
    >>> bagaznikiem na dachu.
    >> Ale co to ma wspólnego z tematem? Mowa o tym, że przy szybszej jeździe
    >> więcej pali. Ustaw tempomat na 70 i spalisz 4 l/100. I co z tego?
    > To, ze tzw. hejt na elektryki chociaz ja tego tak nie widze jest
    > uzasadniony. Dla sporej grupy osob one sie po prostu nie nadaja. Mi nie
    > chodzi o to zeby spalic 4l/100km tylko o to, zebym mogl sie sprawnie
    > przemieszczac na duze odleglosci. Sprawnie znaczy dla mnie z predkoscia
    > autostradowa. Wsiadam o 5 rano w punkcie A i o 23 jestem w punkcie B
    > oddalonym o 1680km.

    Zdajesz sobie sprawę z tego, że należysz do promila użytkowników
    samochodów? Bo na przykład moje potrzeby dla samochodu elektrycznego to
    max 300-400 km bez przerwy. A to już jest w zasięgu.
    Jeśli będę miał potrzebę dalekiego wyjazdu, to wypożyczę diesla z 80 l
    zbiornikiem. Albo auto z LPG, które też ma zasięg 300-400 km ale
    tankowanie trwa krócej.
    Druga moja potrzeba, to małe auto miejskie z zasięgiem max 100 km -
    wózek na zakupy. Ale chyba nie dożyję obniżki cen - popyt jest zbyt
    wielki a ja za stary.

    [...]

    >>> Ale tam juz nie ma miejsca na wieksze baterie a tylko w ten sposob mozna
    >>> zwiekszyc ich zasieg...
    >> Jest wystarczająco miejsca, wystarczy pomyśleć.
    > Pewnie w jakis sposob im sie to nie spina. Obstawiam kwestie
    > bezpieczenstwa, wagi bo o to, ze pracuja przy tym idioci nie wierze.

    Nie czytasz - dopóki nie ma nacisku rynku i sprzedaje się wszystko, co
    fabryka wyprodukuje, łącznie z Leafem, to jest jak jest

    >>> i czas ladowania.
    >>
    >> Po raz n-ty - to nieprawda. Jest kwestia zbyt małej liczby szybkich
    >> ładowarek. Tak samo, jak na początku motoryzacji benzynę można było
    >> kupć w niewielkich ilościach tylko w aptekach.
    > Problem istnieje tu i teraz. Jestem w stanie zaakceptowac (pomijajac
    > cene) elektryka z zasiegiem powiedzmy 400km ale niech to bedzie 400km
    > przy predkosci autostradowej i niech sie laduje od 10% czyli takiego
    > odpowiednika rezerwy w spalinowym do 100% w max 20 minut. Tego na dzien
    > dzisiejszy nie ma, a ja nie jestem gotowy na poswiecenia. Wybacz ale
    > strata tak duzej ilosci czasu nawet raz czy dwa w roku jest zwyczajnie
    > nie do zaakceptowania.

    Po raz n+1 - potrzeba na to czasu. Tak samo jak potrzeba go było na
    budowę rafinerii, stacji benzynowych itd.

    >>> Wszyscy wiedza, ze to jest droga do nikad, a nie ma na horyzoncie
    >>> nowej technologii. Z tego co pamietam to od wrzesnia zeszlego roku
    >>> chinczycy mieli seryjnie jakies rewolucyjne baterie montowac i albo
    >>> nie zaczeli albo nie sa rewolucyjne.
    >> Przyjdzie czas - będzie opanowany problem. Na razie mamy technologię na
    >> etapie raczkowania. Musk kiedyś twierdził, że baterie 18650 są
    >> najlepsze do samochodów, co technicznie jest twierdzeniem absurdalnym.
    > Ja stracilem nadzieje na to, ze baterie odegraja jakakolwiek role w tym
    > procesie. Byly juz wszelakie pomysly z roznymi stanami skupienia
    > elektrolitu i nie za wiele z tego wynika. Trzeba jeszcze pamietac o tym,
    > ze w obliczu sytuacji politycznej na swiecie surowce do produkcji
    > przyszlych baterii - o ile to beda baterie, beda musialy byc powszechnie
    > dostepne.

    n+2 - CZAS!

    >>>> Rzeczywisty problem będzie przy ciężarówkach dopiero.
    >>> I nikt nie ma na to pomyslu. Niemcy nawet maja ta smieszna trakcje
    >>> powieszana nad autostrada.
    >> To wcale nie jest tak głupi pomysł. Niech sobie jadą pod pantografami
    >> na prawym pasie autostrady, nawet na autopilocie.
    > Zobaczymy co z tego bedzie. Nie wiem jaki sobie zadali czas na konkluzje
    > z tego eksperymentu.

    Zobaczymy.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 19.05.22 07:12 Cavallino
  • 19.05.22 07:12 Shrek
  • 19.05.22 08:13 Myjk
  • 19.05.22 08:36 K
  • 19.05.22 08:47 K
  • 19.05.22 09:25 Marcin N
  • 19.05.22 09:25 T.
  • 19.05.22 09:29 T.
  • 19.05.22 09:30 T.
  • 19.05.22 09:33 T.
  • 19.05.22 09:34 Cavallino
  • 19.05.22 09:36 K
  • 19.05.22 09:43 T.
  • 19.05.22 09:44 T.
  • 19.05.22 09:48 Cavallino

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: