eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleHarley - problem [Uwaga - dlugie]
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 56

  • 1. Data: 2010-05-24 05:55:39
    Temat: Harley - problem [Uwaga - dlugie]
    Od: "Sybi" <s...@g...pl>

    Czesc!
    Mam pytanie do znawcow budowy i praktyków w temacie napraw sprzetu o nazwie:
    1450 FLHTC/U-I Elektra Glide Ultra Classic '2004

    Takim czyms podjechal do mnie klient z prośbą o dokładne sprawdzenie i
    wyważenie kół, co zrobiłem; przy okazji wymieniając mu przednia oponę na
    nową bo była popękana.
    Problem lezy w tym ze motocykl osiagajac 140 km/h zaczyna wezykowac tzn.
    buja nim na boki i trudno utrzymac kierownice. To ma jakas angielsko
    brzmiaca nazwe ale zapomnialem;)
    Felgi proste, opony nowe, kola wywazane po kilka razy, nie ma luzu na
    wahaczu ani w glowce ramy (te lozyska byly sprawdzane przez trzy serwisy w
    tym jeden auoryzowany Harleya!)
    A motocykl jak sie bujal tak sie buja dalej. Ten problem pojawil sie po
    wymianie tylnej opony na nowa i w tej chwili strach jezdzic szybciej jak 120
    km./h bo ryzykuje sie wjechanie do rowu.
    Po trzech dniach walki zauwazylem ze tylne kolo jest ustawione
    niesymetrycznie wzgledem blotnika to dalo do myslenia, zlapalem dluga prosta
    listwe aluminiowa i przylozylem do boku tylnej opony.
    Jak przykladam z lewej strony to boki opon przedniej i tylnej sa w jedenj
    plaszczyznie a jak z prawej to przednia opona odstaje od listwy 2 cm!!!
    To chyba nie jest normalne i tu dochodze do pytan.
    Czy istnieje w Harleyu mozliwosc blednego zamocowania tylnego kola tak aby
    bylo przesuniete w lewo od osi motocykla? Z moich obserwacji wynika ze to
    nie bardzo mozliwe.
    Czy istnieje mozliwosc regulacji poprzecznego ustawienia wahacza wzgledem
    motocykla?
    Inne pomysly?
    --
    Pozdr
    Sybi
    Straszyn
    Super Blackbird



  • 2. Data: 2010-05-24 06:26:47
    Temat: Re: Harley - problem [Uwaga - dlugie]
    Od: "vIrek" <i...@r...eu>

    Witam
    Użytkownik "Sybi" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:htd4cs$8fk$1@inews.gazeta.pl...
    > Czesc!
    > Mam pytanie do znawcow budowy i praktyków w temacie napraw sprzetu o
    > nazwie:
    > 1450 FLHTC/U-I Elektra Glide Ultra Classic '2004
    >
    > Takim czyms podjechal do mnie klient z prośbą o dokładne sprawdzenie i
    > wyważenie kół, co zrobiłem; przy okazji wymieniając mu przednia oponę na
    > nową bo była popękana.
    > Problem lezy w tym ze motocykl osiagajac 140 km/h zaczyna wezykowac tzn.
    > buja nim na boki i trudno utrzymac kierownice. To ma jakas angielsko
    > brzmiaca nazwe ale zapomnialem;)
    > Felgi proste, opony nowe, kola wywazane po kilka razy, nie ma luzu na
    > wahaczu ani w glowce ramy (te lozyska byly sprawdzane przez trzy serwisy w
    > tym jeden auoryzowany Harleya!)
    Miałem identyczne objawy (VTX 1800), przy 120-140 motocykl zaczynał
    myszkować z coraz większą amplitudą.
    Pomogła wymiana łożysk w główce na nowe. Jak wcześniej sprawdzałem kilka
    razy to też nie było luzu, ale po zdemontowaniu przodu i zostawieniu tylko
    samych półek dało się wyczuć, że skęcanie kierownicą nie odbywa się idealnie
    płynnie tylko w jednym miejscu jest wyczuwalny lekki opór - gdy były
    założone lagi i koło to tego oporu nie dało się wyczuć.

    Pozdrawiam

    --
    vIrek
    VTX1800



  • 3. Data: 2010-05-24 07:03:41
    Temat: Re: Harley - problem [Uwaga - dlugie]
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-05-24 07:55, Sybi pisze:

    > Takim czyms podjechal do mnie klient z pro?b? o dok?adne sprawdzenie i
    > wywa?enie k?, co zrobi?em; przy okazji wymieniaj?c mu przednia opon? na
    > now? bo by?a pop?kana.
    > Problem lezy w tym ze motocykl osiagajac 140 km/h zaczyna wezykowac tzn.
    > buja nim na boki i trudno utrzymac kierownice. To ma jakas angielsko
    > brzmiaca nazwe ale zapomnialem;)
    > Felgi proste, opony nowe, kola wywazane po kilka razy, nie ma luzu na
    > wahaczu ani w glowce ramy (te lozyska byly sprawdzane przez trzy serwisy w
    > tym jeden auoryzowany Harleya!)
    > A motocykl jak sie bujal tak sie buja dalej. Ten problem pojawil sie po
    > wymianie tylnej opony na nowa i w tej chwili strach jezdzic szybciej jak 120
    > km./h bo ryzykuje sie wjechanie do rowu.
    > Po trzech dniach walki zauwazylem ze tylne kolo jest ustawione
    > niesymetrycznie wzgledem blotnika to dalo do myslenia, zlapalem dluga prosta
    > listwe aluminiowa i przylozylem do boku tylnej opony.
    > Jak przykladam z lewej strony to boki opon przedniej i tylnej sa w jedenj
    > plaszczyznie a jak z prawej to przednia opona odstaje od listwy 2 cm!!!
    > To chyba nie jest normalne i tu dochodze do pytan.
    > Czy istnieje w Harleyu mozliwosc blednego zamocowania tylnego kola tak aby
    > bylo przesuniete w lewo od osi motocykla? Z moich obserwacji wynika ze to
    > nie bardzo mozliwe.
    > Czy istnieje mozliwosc regulacji poprzecznego ustawienia wahacza wzgledem
    > motocykla?
    > Inne pomysly?


    Podobne objawy daja za mocno skrecone lozyska glowki. Jesli natomiast
    lozyska sa ok to problem moze lezec w lozyskowaniu tylnego wahacza. W
    FLHT i R wahacz jest lozyskowany na metalowo-gumowych tulejach. Ich
    zuzycie powoduje wlasnie plywanie motocykla.

    Biorac pod uwage iz praktycznie nie da sie nieprawidlowo zalozyc tylne
    kolo wlasnie w lozyskowaniu wahacza bym szukal. No i radze sprawdzic
    stan poduszek pod silnikiem i ustawienie calej jednostki w ramie
    (ustawienie mozna regulowac)

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/


  • 4. Data: 2010-05-24 07:28:59
    Temat: Re: Harley - problem [Uwaga - dlugie]
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    Oczywiscie wszystko powyzsze nalezy sprawdzic PO prawidlowym ustawieniu
    tylnego kola w wahaczu. Electry maja regulacje na mimosrodach i jest ona
    prosta do wykonania. Tylna opona ma szerokosc 140 a przednia 130. w tych
    modelach nie ma jeszcze offsetu wiec oba kola powinny byc w jednej linii.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/


  • 5. Data: 2010-05-24 08:07:25
    Temat: Re: Harley - problem [Uwaga - dlugie]
    Od: Bartek <b...@g...com>

    On 24 Maj, 09:28, Kuczu <q...@g...com> wrote:
    > Oczywiscie wszystko powyzsze nalezy sprawdzic PO prawidlowym ustawieniu
    > tylnego kola w wahaczu. Electry maja regulacje na mimosrodach i jest ona
    > prosta do wykonania. Tylna opona ma szerokosc 140 a przednia 130. w tych
    > modelach nie ma jeszcze offsetu wiec oba kola powinny byc w jednej linii.
    >
    > --
    > Kuczu
    >
    > LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    > Harley Davidson FXR-C 666 Editionwww.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

    Rama - w elektrach rocznicówkach oraz modelach do liftingu po pewnym
    czasie rama staje się miętka i wężykuje.
    Na rynku części zamiennych mozna dostać kity do usztywnienia ramy.


  • 6. Data: 2010-05-24 08:28:10
    Temat: Re: Harley - problem [Uwaga - dlugie]
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-05-24 10:07, Bartek pisze:

    > Rama - w elektrach rocznicówkach oraz modelach do liftingu po pewnym
    > czasie rama staje się miętka i wężykuje.
    > Na rynku części zamiennych mozna dostać kity do usztywnienia ramy.

    Rama staje sie mietka ? Napisz prosze cos wiecej :) Rura stalowa to nie
    pisior ze z wiekiem mieknie.
    Generalnie ramy wszystkich EVO/TC FLHT/R do rocznika 08 byly slabowite.
    No i patent z gumami w wahaczu nie sprawdzal sie za bardzo. Nowe modele
    maja inna rame i dodatkowy stabilizator.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/


  • 7. Data: 2010-05-24 19:18:10
    Temat: Re: Harley - problem [Uwaga - dlugie]
    Od: " wod.nick" <w...@g...pl>

    Kuczu <q...@g...com> napisał(a):

    ..Rura stalowa to nie pisior ze z wiekiem mieknie.

    Trzeba jeździć, to nie mięknie.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 8. Data: 2010-05-24 22:33:52
    Temat: Re: Harley - problem [Uwaga - dlugie]
    Od: marider <marider@CUT_go2.pl>

    Sybi pisze:
    > Czesc!
    > Mam pytanie do znawcow budowy i praktyków w temacie napraw sprzetu o nazwie:
    > 1450 FLHTC/U-I Elektra Glide Ultra Classic '2004

    Ja sie na czopkach nie znam ale pogdybac mozna :)

    > Jak przykladam z lewej strony to boki opon przedniej i tylnej sa w jedenj
    > plaszczyznie a jak z prawej to przednia opona odstaje od listwy 2 cm!!!
    > To chyba nie jest normalne i tu dochodze do pytan.
    > Czy istnieje w Harleyu mozliwosc blednego zamocowania tylnego kola tak aby
    > bylo przesuniete w lewo od osi motocykla? Z moich obserwacji wynika ze to
    > nie bardzo mozliwe.

    Tulejki dystansowe dobrze powkladane? Albo moze ktos w US dobrze glebnal
    zanim "cudo" trafilo do Polszy... ;)

    Pzdr
    --
    marider
    Wsciekla (ex) R1 + dodatki
    http://tinyurl.com/yvjtdk


  • 9. Data: 2010-05-25 04:16:48
    Temat: Re: Harley - problem [Uwaga - dlugie]
    Od: "Sybi" <s...@g...pl>

    Użytkownik "marider" apisał:
    > Tulejki dystansowe dobrze powkladane? Albo moze ktos w US dobrze glebnal
    > zanim "cudo" trafilo do Polszy... ;)
    >

    Tulejki dobrze powkladane; analizujac budowe tylnego zawieszenia naprawde
    nie ma mozliwosci zle poskladac, po prostu nie da sie. Nawet jakbym na sile
    chcial zle zlozyc to sie nie da. Madrze pomyslane po prostu idiotoodporne;)
    Motocykl nie pochodzi z US, tzn. pochodzi ale zostal kupiony jako nowy w
    polskim salonie.
    Pierwszy i obecny wlasciciel sa serdecznymi przyjaciolmi, razem od lat
    jezdza na zloty i wycieczki; motocykl na 100% nie mial gleby.
    Najbardziej pasuje mi na wadliwe lozysko w glowce ramy lub wahacza tak jak
    sugeruje Kuczu, to by gralo z objawami.
    Wpadlem tez na pomysl, ze to moga byc po prostu lozyska kola. Spawdze je
    jeszcze raz bo objawy tez do tego pasuja.
    Wszystko bylo dobrze a problem pojawil sie po wymianie opony tylnej. Tak
    sobie kombinuje ze po wymianie opony serwis poprawil naciag paska zebatego i
    przy luzie na lozyskach moglo sie pojawic nieosiowe ustawienie kola o jakim
    pisalem wczesniej. No nic do roboty! Dam znac co z tym bedzie dalej;)
    Jezeli ktos wie jak reguluje sie naciag paska napedowego to prosze o cynk.
    Jest tam w oslonie taka szczelina z podzialka wiec chyba regulacja naciagu
    polega na optycznum sprawdzeniu. Ile ma wynosic luz? W polowie skali?
    Ugiecie mierzy sie w cm? Tzn w calach?;))
    --
    Pozdr
    Sybi
    Straszyn
    Super Blackbird



  • 10. Data: 2010-05-25 05:31:10
    Temat: Re: Harley - problem [Uwaga - dlugie]
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-05-25 06:16, Sybi pisze:

    > Najbardziej pasuje mi na wadliwe lozysko w glowce ramy lub wahacza tak jak
    > sugeruje Kuczu, to by gralo z objawami.

    Tam w wahaczu nie ma normalnych lozysk. To dosyc dziwna konstrukcja. W
    samym wahaczu sa tuleje metalowo-gumowe, os przechodzi przez skrzynie
    biegow a miedzy wahaczem a rama znajduja sie dziwne gumowe poduszki. I
    to one na ogol sie wyrabiaja. Sa za to drogie jak cholera.

    > Wpadlem tez na pomysl, ze to moga byc po prostu lozyska kola. Spawdze je
    > jeszcze raz bo objawy tez do tego pasuja.
    > Wszystko bylo dobrze a problem pojawil sie po wymianie opony tylnej. Tak
    > sobie kombinuje ze po wymianie opony serwis poprawil naciag paska zebatego i
    > przy luzie na lozyskach moglo sie pojawic nieosiowe ustawienie kola o jakim
    > pisalem wczesniej. No nic do roboty!

    Ale zdajesz sobie sprawe ile zachodu wymaga wyjecie tylnego kola w
    Electrze ? Ja nie umiem go wyjac bez podnosnika ale moze Tobie sie uda :)

    > Jezeli ktos wie jak reguluje sie naciag paska napedowego to prosze o cynk.
    > Jest tam w oslonie taka szczelina z podzialka wiec chyba regulacja naciagu
    > polega na optycznum sprawdzeniu. Ile ma wynosic luz? W polowie skali?
    > Ugiecie mierzy sie w cm? Tzn w calach?;))

    Ma sie uginac pod palcem. Ja ustawiam tak na kilka mm ugiecia. Tak
    zreszta tez pokazuja tutaj:

    http://www.nightrider.com/biketech/hdbeltdrive.htm

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

strony : [ 1 ] . 2 ... 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: