-
1. Data: 2010-05-24 05:55:39
Temat: Harley - problem [Uwaga - dlugie]
Od: "Sybi" <s...@g...pl>
Czesc!
Mam pytanie do znawcow budowy i praktyków w temacie napraw sprzetu o nazwie:
1450 FLHTC/U-I Elektra Glide Ultra Classic '2004
Takim czyms podjechal do mnie klient z prośbą o dokładne sprawdzenie i
wyważenie kół, co zrobiłem; przy okazji wymieniając mu przednia oponę na
nową bo była popękana.
Problem lezy w tym ze motocykl osiagajac 140 km/h zaczyna wezykowac tzn.
buja nim na boki i trudno utrzymac kierownice. To ma jakas angielsko
brzmiaca nazwe ale zapomnialem;)
Felgi proste, opony nowe, kola wywazane po kilka razy, nie ma luzu na
wahaczu ani w glowce ramy (te lozyska byly sprawdzane przez trzy serwisy w
tym jeden auoryzowany Harleya!)
A motocykl jak sie bujal tak sie buja dalej. Ten problem pojawil sie po
wymianie tylnej opony na nowa i w tej chwili strach jezdzic szybciej jak 120
km./h bo ryzykuje sie wjechanie do rowu.
Po trzech dniach walki zauwazylem ze tylne kolo jest ustawione
niesymetrycznie wzgledem blotnika to dalo do myslenia, zlapalem dluga prosta
listwe aluminiowa i przylozylem do boku tylnej opony.
Jak przykladam z lewej strony to boki opon przedniej i tylnej sa w jedenj
plaszczyznie a jak z prawej to przednia opona odstaje od listwy 2 cm!!!
To chyba nie jest normalne i tu dochodze do pytan.
Czy istnieje w Harleyu mozliwosc blednego zamocowania tylnego kola tak aby
bylo przesuniete w lewo od osi motocykla? Z moich obserwacji wynika ze to
nie bardzo mozliwe.
Czy istnieje mozliwosc regulacji poprzecznego ustawienia wahacza wzgledem
motocykla?
Inne pomysly?
--
Pozdr
Sybi
Straszyn
Super Blackbird
-
2. Data: 2010-05-24 06:26:47
Temat: Re: Harley - problem [Uwaga - dlugie]
Od: "vIrek" <i...@r...eu>
Witam
Użytkownik "Sybi" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
news:htd4cs$8fk$1@inews.gazeta.pl...
> Czesc!
> Mam pytanie do znawcow budowy i praktyków w temacie napraw sprzetu o
> nazwie:
> 1450 FLHTC/U-I Elektra Glide Ultra Classic '2004
>
> Takim czyms podjechal do mnie klient z prośbą o dokładne sprawdzenie i
> wyważenie kół, co zrobiłem; przy okazji wymieniając mu przednia oponę na
> nową bo była popękana.
> Problem lezy w tym ze motocykl osiagajac 140 km/h zaczyna wezykowac tzn.
> buja nim na boki i trudno utrzymac kierownice. To ma jakas angielsko
> brzmiaca nazwe ale zapomnialem;)
> Felgi proste, opony nowe, kola wywazane po kilka razy, nie ma luzu na
> wahaczu ani w glowce ramy (te lozyska byly sprawdzane przez trzy serwisy w
> tym jeden auoryzowany Harleya!)
Miałem identyczne objawy (VTX 1800), przy 120-140 motocykl zaczynał
myszkować z coraz większą amplitudą.
Pomogła wymiana łożysk w główce na nowe. Jak wcześniej sprawdzałem kilka
razy to też nie było luzu, ale po zdemontowaniu przodu i zostawieniu tylko
samych półek dało się wyczuć, że skęcanie kierownicą nie odbywa się idealnie
płynnie tylko w jednym miejscu jest wyczuwalny lekki opór - gdy były
założone lagi i koło to tego oporu nie dało się wyczuć.
Pozdrawiam
--
vIrek
VTX1800
-
3. Data: 2010-05-24 07:03:41
Temat: Re: Harley - problem [Uwaga - dlugie]
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2010-05-24 07:55, Sybi pisze:
> Takim czyms podjechal do mnie klient z pro?b? o dok?adne sprawdzenie i
> wywa?enie k?, co zrobi?em; przy okazji wymieniaj?c mu przednia opon? na
> now? bo by?a pop?kana.
> Problem lezy w tym ze motocykl osiagajac 140 km/h zaczyna wezykowac tzn.
> buja nim na boki i trudno utrzymac kierownice. To ma jakas angielsko
> brzmiaca nazwe ale zapomnialem;)
> Felgi proste, opony nowe, kola wywazane po kilka razy, nie ma luzu na
> wahaczu ani w glowce ramy (te lozyska byly sprawdzane przez trzy serwisy w
> tym jeden auoryzowany Harleya!)
> A motocykl jak sie bujal tak sie buja dalej. Ten problem pojawil sie po
> wymianie tylnej opony na nowa i w tej chwili strach jezdzic szybciej jak 120
> km./h bo ryzykuje sie wjechanie do rowu.
> Po trzech dniach walki zauwazylem ze tylne kolo jest ustawione
> niesymetrycznie wzgledem blotnika to dalo do myslenia, zlapalem dluga prosta
> listwe aluminiowa i przylozylem do boku tylnej opony.
> Jak przykladam z lewej strony to boki opon przedniej i tylnej sa w jedenj
> plaszczyznie a jak z prawej to przednia opona odstaje od listwy 2 cm!!!
> To chyba nie jest normalne i tu dochodze do pytan.
> Czy istnieje w Harleyu mozliwosc blednego zamocowania tylnego kola tak aby
> bylo przesuniete w lewo od osi motocykla? Z moich obserwacji wynika ze to
> nie bardzo mozliwe.
> Czy istnieje mozliwosc regulacji poprzecznego ustawienia wahacza wzgledem
> motocykla?
> Inne pomysly?
Podobne objawy daja za mocno skrecone lozyska glowki. Jesli natomiast
lozyska sa ok to problem moze lezec w lozyskowaniu tylnego wahacza. W
FLHT i R wahacz jest lozyskowany na metalowo-gumowych tulejach. Ich
zuzycie powoduje wlasnie plywanie motocykla.
Biorac pod uwage iz praktycznie nie da sie nieprawidlowo zalozyc tylne
kolo wlasnie w lozyskowaniu wahacza bym szukal. No i radze sprawdzic
stan poduszek pod silnikiem i ustawienie calej jednostki w ramie
(ustawienie mozna regulowac)
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
4. Data: 2010-05-24 07:28:59
Temat: Re: Harley - problem [Uwaga - dlugie]
Od: Kuczu <q...@g...com>
Oczywiscie wszystko powyzsze nalezy sprawdzic PO prawidlowym ustawieniu
tylnego kola w wahaczu. Electry maja regulacje na mimosrodach i jest ona
prosta do wykonania. Tylna opona ma szerokosc 140 a przednia 130. w tych
modelach nie ma jeszcze offsetu wiec oba kola powinny byc w jednej linii.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
5. Data: 2010-05-24 08:07:25
Temat: Re: Harley - problem [Uwaga - dlugie]
Od: Bartek <b...@g...com>
On 24 Maj, 09:28, Kuczu <q...@g...com> wrote:
> Oczywiscie wszystko powyzsze nalezy sprawdzic PO prawidlowym ustawieniu
> tylnego kola w wahaczu. Electry maja regulacje na mimosrodach i jest ona
> prosta do wykonania. Tylna opona ma szerokosc 140 a przednia 130. w tych
> modelach nie ma jeszcze offsetu wiec oba kola powinny byc w jednej linii.
>
> --
> Kuczu
>
> LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
> Harley Davidson FXR-C 666 Editionwww.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
Rama - w elektrach rocznicówkach oraz modelach do liftingu po pewnym
czasie rama staje się miętka i wężykuje.
Na rynku części zamiennych mozna dostać kity do usztywnienia ramy.
-
6. Data: 2010-05-24 08:28:10
Temat: Re: Harley - problem [Uwaga - dlugie]
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2010-05-24 10:07, Bartek pisze:
> Rama - w elektrach rocznicówkach oraz modelach do liftingu po pewnym
> czasie rama staje się miętka i wężykuje.
> Na rynku części zamiennych mozna dostać kity do usztywnienia ramy.
Rama staje sie mietka ? Napisz prosze cos wiecej :) Rura stalowa to nie
pisior ze z wiekiem mieknie.
Generalnie ramy wszystkich EVO/TC FLHT/R do rocznika 08 byly slabowite.
No i patent z gumami w wahaczu nie sprawdzal sie za bardzo. Nowe modele
maja inna rame i dodatkowy stabilizator.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
7. Data: 2010-05-24 19:18:10
Temat: Re: Harley - problem [Uwaga - dlugie]
Od: " wod.nick" <w...@g...pl>
Kuczu <q...@g...com> napisał(a):
..Rura stalowa to nie pisior ze z wiekiem mieknie.
Trzeba jeździć, to nie mięknie.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
8. Data: 2010-05-24 22:33:52
Temat: Re: Harley - problem [Uwaga - dlugie]
Od: marider <marider@CUT_go2.pl>
Sybi pisze:
> Czesc!
> Mam pytanie do znawcow budowy i praktyków w temacie napraw sprzetu o nazwie:
> 1450 FLHTC/U-I Elektra Glide Ultra Classic '2004
Ja sie na czopkach nie znam ale pogdybac mozna :)
> Jak przykladam z lewej strony to boki opon przedniej i tylnej sa w jedenj
> plaszczyznie a jak z prawej to przednia opona odstaje od listwy 2 cm!!!
> To chyba nie jest normalne i tu dochodze do pytan.
> Czy istnieje w Harleyu mozliwosc blednego zamocowania tylnego kola tak aby
> bylo przesuniete w lewo od osi motocykla? Z moich obserwacji wynika ze to
> nie bardzo mozliwe.
Tulejki dystansowe dobrze powkladane? Albo moze ktos w US dobrze glebnal
zanim "cudo" trafilo do Polszy... ;)
Pzdr
--
marider
Wsciekla (ex) R1 + dodatki
http://tinyurl.com/yvjtdk
-
9. Data: 2010-05-25 04:16:48
Temat: Re: Harley - problem [Uwaga - dlugie]
Od: "Sybi" <s...@g...pl>
Użytkownik "marider" apisał:
> Tulejki dystansowe dobrze powkladane? Albo moze ktos w US dobrze glebnal
> zanim "cudo" trafilo do Polszy... ;)
>
Tulejki dobrze powkladane; analizujac budowe tylnego zawieszenia naprawde
nie ma mozliwosci zle poskladac, po prostu nie da sie. Nawet jakbym na sile
chcial zle zlozyc to sie nie da. Madrze pomyslane po prostu idiotoodporne;)
Motocykl nie pochodzi z US, tzn. pochodzi ale zostal kupiony jako nowy w
polskim salonie.
Pierwszy i obecny wlasciciel sa serdecznymi przyjaciolmi, razem od lat
jezdza na zloty i wycieczki; motocykl na 100% nie mial gleby.
Najbardziej pasuje mi na wadliwe lozysko w glowce ramy lub wahacza tak jak
sugeruje Kuczu, to by gralo z objawami.
Wpadlem tez na pomysl, ze to moga byc po prostu lozyska kola. Spawdze je
jeszcze raz bo objawy tez do tego pasuja.
Wszystko bylo dobrze a problem pojawil sie po wymianie opony tylnej. Tak
sobie kombinuje ze po wymianie opony serwis poprawil naciag paska zebatego i
przy luzie na lozyskach moglo sie pojawic nieosiowe ustawienie kola o jakim
pisalem wczesniej. No nic do roboty! Dam znac co z tym bedzie dalej;)
Jezeli ktos wie jak reguluje sie naciag paska napedowego to prosze o cynk.
Jest tam w oslonie taka szczelina z podzialka wiec chyba regulacja naciagu
polega na optycznum sprawdzeniu. Ile ma wynosic luz? W polowie skali?
Ugiecie mierzy sie w cm? Tzn w calach?;))
--
Pozdr
Sybi
Straszyn
Super Blackbird
-
10. Data: 2010-05-25 05:31:10
Temat: Re: Harley - problem [Uwaga - dlugie]
Od: Kuczu <q...@g...com>
W dniu 2010-05-25 06:16, Sybi pisze:
> Najbardziej pasuje mi na wadliwe lozysko w glowce ramy lub wahacza tak jak
> sugeruje Kuczu, to by gralo z objawami.
Tam w wahaczu nie ma normalnych lozysk. To dosyc dziwna konstrukcja. W
samym wahaczu sa tuleje metalowo-gumowe, os przechodzi przez skrzynie
biegow a miedzy wahaczem a rama znajduja sie dziwne gumowe poduszki. I
to one na ogol sie wyrabiaja. Sa za to drogie jak cholera.
> Wpadlem tez na pomysl, ze to moga byc po prostu lozyska kola. Spawdze je
> jeszcze raz bo objawy tez do tego pasuja.
> Wszystko bylo dobrze a problem pojawil sie po wymianie opony tylnej. Tak
> sobie kombinuje ze po wymianie opony serwis poprawil naciag paska zebatego i
> przy luzie na lozyskach moglo sie pojawic nieosiowe ustawienie kola o jakim
> pisalem wczesniej. No nic do roboty!
Ale zdajesz sobie sprawe ile zachodu wymaga wyjecie tylnego kola w
Electrze ? Ja nie umiem go wyjac bez podnosnika ale moze Tobie sie uda :)
> Jezeli ktos wie jak reguluje sie naciag paska napedowego to prosze o cynk.
> Jest tam w oslonie taka szczelina z podzialka wiec chyba regulacja naciagu
> polega na optycznum sprawdzeniu. Ile ma wynosic luz? W polowie skali?
> Ugiecie mierzy sie w cm? Tzn w calach?;))
Ma sie uginac pod palcem. Ja ustawiam tak na kilka mm ugiecia. Tak
zreszta tez pokazuja tutaj:
http://www.nightrider.com/biketech/hdbeltdrive.htm
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/