  • 11. Data: 2010-05-25 20:11:29
    Temat: Re: Harley - problem [Uwaga - dlugie]
    Od: Sir Piernik <d...@p...onet.pl>

    Sybi pisze:
    ...>8
    > Problem lezy w tym ze motocykl osiagajac 140 km/h zaczyna wezykowac
    > tzn. buja nim na boki i trudno utrzymac kierownice.

    Moze to zupelnie cos innego ale mialem podobne zjawisko w XJ. Z tym ze
    przy ok. 160.
    Myslalem ze "ten typ tak ma" ale trafilem france na rowerku i wylozylem
    sie (mam nadzieje ze pierwszy i ostatni raz w zyciu).
    Zlamalem klamke sprzegla i rozwalilem w drebiezgi odziedziczona po
    poprzedniw wlascicielu szybe.
    Wracajac do domu (mialem jeszcze ok 100 km) poczatkowo jechalem
    powolutku, potem coraz szybciej :) Doszedlem "troszke" wiecej niz
    krytyczne 160 i nic :)
    Okazuje sie ze winna byla akcesoryjna szyba.

    Pozdrawiam
    Sir Piernik

  • 12. Data: 2010-05-25 20:13:27
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-05-25 22:11, Sir Piernik pisze:

    > Okazuje sie ze winna byla akcesoryjna szyba.

    Jak by Ci tu... W Electrach szyba jest obowiazkowa i fabryczna. Kwestia
    tylko wyboru jej wysokosci. Ale z kazda jezdzic powinna prawidlowo.
    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 13. Data: 2010-05-25 20:25:30
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    Siemka
    ***"Sybi"
    Problem lezy w tym ze motocykl osiagajac 140 km/h zaczyna wezykowac tzn.
    buja nim na boki i trudno utrzymac kierownice.

    Sybiaczu - powiedz klientowi zeby nie koloryzowal, to raz
    a dwa w polandii max jest 130 km/h
    Poza tym HD nie sluzy do jazdy - wiec uprasza sie o zastosowanie norm
    zwyczajowych...

    --
    Tytus
    żółta motorynka

  • 14. Data: 2010-05-25 20:53:15
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 25.05.2010 Kuczu <q...@g...com> napisał/a:

    > Jak by Ci tu... W Electrach szyba jest obowiazkowa i fabryczna. Kwestia
    > tylko wyboru jej wysokosci. Ale z kazda jezdzic powinna prawidlowo.

    Tyle że ma znaczenie gdzie szyba/owiewka jest mocowana.
    Szyba mocowana do kierownicy/przedniego zawieszenia jest złem, im
    większa tym gorsza. Każda niedokładność montażu może wywoływać znaczne
    siły na kierownicy, właśnie przy większych prędkościach. Taka mocowana
    do ramy, musiała by być bardzo zepsuta/źle zamocowana, żeby miało to
    znaczenie. W Electrarch jest zdaje się na kierownicy, w XJ, może być
    różnie.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 15. Data: 2010-05-25 21:04:31
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-05-25 22:53, kakmar pisze:

> [...]
    > do ramy, musiała by być bardzo zepsuta/źle zamocowana, żeby miało to
    > znaczenie. W Electrarch jest zdaje się na kierownicy, w XJ, może być

    Zobacz jak wyglada Electra (i jest niemal taka sama od ponad 30 lat) a
    potem teoretyzuj. Jezdzilem Electra pod 100 mph i nie bylo problemu z
    niestabilnoscia. To nie wina modelu tylko egzemplarza.

  • 16. Data: 2010-05-25 21:24:54
    Od: kakmar <k...@g...com>

> [...]
    > potem teoretyzuj. Jezdzilem Electra pod 100 mph i nie bylo problemu z
    > niestabilnoscia. To nie wina modelu tylko egzemplarza.

    Ale ja nie twierdzę że fabrycznie/poprawnie zamontowana szyba musi
    powodować wężykowanie. Tylko że już niewielka niedokładność, przy
    mocowaniu do kierownicy może. A nie wszystkie motocykle są zawsze w
    idealnym stanie. Napisałem że: każda niedokładność montażu może
    wywoływać znaczne siły na kierownicy. Powyżej tych 160 aerodynamika ma
    coraz większe znaczenie.

    Jeśli uważasz że bredzę, to chętnie posłucham mądrzejszego. A i ile taka
    Electra poleci? ;-) Te "pod 160", to już, czy właśnie zapinasz 3 czy 4 i
    dopiero zaczynasz się rozpędzać? ;-)

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 17. Data: 2010-05-26 06:00:56
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <k...@q...spaaaaam.pl>

    kakmar napisał(a):
    > Jeśli uważasz że bredzę, to chętnie posłucham mądrzejszego.

    Przeciez Ci Kuczu napisal zebys wpierw se zobaczyl elektre, nie? Zobacz
    i zamilknij.

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    rocker's not dead

  • 18. Data: 2010-05-26 06:43:44
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    > Przeciez Ci Kuczu napisal zebys wpierw se zobaczyl elektre, nie? Zobacz
    > i zamilknij.

    No dobra, nie bede taki:

    http://skocz.pl/FLHT

    Tera niech se chlopak pomysli jak to mozna zle zamocowac :)

  • 19. Data: 2010-05-26 07:04:46
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Sir Piernik" <d...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:hthat2$qkf$1@news.onet.pl...
> [...]
    > :)
    > Okazuje sie ze winna byla akcesoryjna szyba.

    Ślepy dziadu zabiłeś rowerzyste. Nie opowiadaj bajek, że mając 80 lat
    zapierdalałeś 160. Chyba we śnie...

    --
    Grzybol

  • 20. Data: 2010-05-26 07:07:30
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Kamil Nowak 'Amil'" <k...@q...spaaaaam.pl> napisał w wiadomości
    > Przeciez Ci Kuczu napisal zebys wpierw se zobaczyl elektre, nie? Zobacz i
    > zamilknij.

    Kiemlicz???

    --
    Grzybol