  • 103. Data: 2013-07-12 14:00:48
    Temat: Re: Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail radoslawfl@spam_wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Rozumiem. Ale twierdzę że w czasie kursu na PJ nie ma czasu
    > i możliwości aby czegoś takiego nauczyć.

    To można sie uczyc w czasie kolejnych 50 godzin jazd.
    Wazne, zeby uczacy zwrócił na to uwage.
    Jak sie w pierwszych dwudziestu godzinach kursant nie nauczy ze naciska sie
    jednoczesnie hamulec i sprzegło to potem samo mu to nie przyjdzie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".

  • 101. Data: 2013-07-12 14:00:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@w...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Problem leży w tym, że ludzie najpierw muszą mieć potrzebę i chęć
    > nauczenia się takich rzeczy. Płasko i warunki miejskie do tego nie
    > zachęcają, potrzeby nie ma itd.

    A potem taki nie czujący potrzeby przestraszy sie w zakrecie, hamuje i
    jednoczesnie wciska sprzegło. I tyle go widzieli.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej

  • 102. Data: 2013-07-12 14:00:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@v...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > A sprzęgło?

    A mozesz wytłumaczyc, dlaczego sprzegło miałoby sie bardziej zuzywac?
    Tak mechanicznie...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,

  • 104. Data: 2013-07-12 14:43:55
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-07-12 13:42, Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Nie pojmuję skąd pomysł, że hamowanie silnikiem męczy sprzęgło?
    > Łożysko wyciskowe jest męczone przy wciśniętym sprzęgle. Każde
    > wysprzęglanie to moment poślizgu, podobnie jak ponowne zasprzęglenie.
    > Hamowanie silnikiem nie oznacza wachlowania biegami i sprzęgłem bez
    > sensu. Tym bardziej w kontekście nauki jazdy, której się w terenie
    > górskim nie przeprowadza.

    Bo niedoświadczony kursant zaczyna hamować silnikiem potem
    sobie pomaga hamulcem a potem następuje szarpnięcie i silnik
    gaśnie. Dalej twierdzisz że nie ma to wpływu na zużycie
    sprzętu ?

    > Nie wiem, jak jest teraz ale jak ja się uczyłem jeździć, to za
    > wrzucanie na luz podczas jazdy dostawało się po łapach. Zawsze
    > hamowało się silnikiem wysprzęglając dopiero wtedy, gdy to było
    > absolutnie konieczne (do pełnego zatrzymania).

    A za niewciśnięcie sprzęgła przy naciśnięciu hamulca to nie ?

    Pozdrawiam

  • 105. Data: 2013-07-12 14:46:38
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    alid...

    > Nie pojmuję skąd pomysł, że hamowanie silnikiem męczy sprzęgło?

    Każda redukcja męczy sprzęgło, z tym że redukcja robiona przez osobę uczącą
    się męczy bardziej :-)

> [...]
    > hamowało się silnikiem wysprzęglając dopiero wtedy, gdy to było
    > absolutnie konieczne (do pełnego zatrzymania).

    Mnie uczono (i ZTCW dalej tak uczą) aby najpierw naciskać sprzęgło, a
    później hamulec - odpada ryzyko zduszenia silnika przez zbyt późne
    naciśnięcie hamulca. Oduczenie się tego zajęło mi kilka pierwszych jazd.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 106. Data: 2013-07-12 15:00:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail r...@p...pl.invalid napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > hamowało się silnikiem wysprzęglając dopiero wtedy, gdy to było
    > absolutnie konieczne (do pełnego zatrzymania).

    Ano wlasnie. Dlatego cały czas pisze, ze to powinno byc naturalne. Dziwnym
    nawykiem (skad sie wziął?) jest natomiast wciskanie sprzegla.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Ze wszystkich rzeczy wiecznych - miłośc jest tą, która trwa najkrócej."

  • 107. Data: 2013-07-12 15:01:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Ergie,

    Friday, July 12, 2013, 2:46:38 PM, you wrote:

    > Każda redukcja męczy sprzęgło, z tym że redukcja robiona przez osobę uczącą
    > się męczy bardziej :-)

    Ale nie każde hamowanie silnikiem to redukcja. Na dojeździe do
    skrzyżowania wręcz redukcja niewskazana, bo za szybko zwolnisz.

    Ale to też zależy od sytuacji.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 108. Data: 2013-07-12 15:08:30
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 12.07.2013 14:00, Budzik wrote:
    > Osobnik posiadający mail m...@v...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > A mozesz wytłumaczyc, dlaczego sprzegło miałoby sie bardziej zuzywac?
    > Tak mechanicznie...

    Bo wykonujesz znacznie więcej cykli łączenie-rozłączenie.

    Szczerze mówiąc nie wierzę w _znaczne_ zużycie sprzęgła, ale dojeżdżając
    do świateł przy hamowaniu silnikiem robię dwie albo trzy redukcje. To
    zauważalnie więcej niż u kogoś kto tylko wciska sprzęgło i hamuje na
    luzie - dlatego zapytałem jak tam sprzęgło - ciekawi mnie czego mogę się
    spodziewać.

    Michoo

  • 109. Data: 2013-07-12 15:23:45
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Michoo wrote:

    > Szczerze mówiąc nie wierzę w _znaczne_ zużycie sprzęgła, ale
    > dojeżdżając do świateł przy hamowaniu silnikiem robię dwie albo trzy
    > redukcje.

    Po co?

  • 110. Data: 2013-07-12 15:29:51
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 12.07.2013 15:23, cef wrote:

    > Po co?

    A bo czemu nie? Niskie spalanie i spokojna jazda.

    Michoo