eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyHamowanie silnikiem na sporym nachyleniuRe: Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu
    Date: Fri, 12 Jul 2013 15:01:54 +0200
    Organization: private
    Lines: 27
    Sender: r...@n...agh.edu.pl
    Message-ID: <4...@p...pl.invalid>
    References: <krjb98$v10$1@usenet.news.interia.pl>
    <7...@g...com>
    <1...@b...poznan.pl> <krjh81$iu7$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@b...poznan.pl> <krkftt$j94$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@m...org> <krlo0d$p9v$1@news.dialog.net.pl>
    <krm62k$qhs$2@node2.news.atman.pl> <1...@b...poznan.pl>
    <krmelr$46d$1@node2.news.atman.pl> <1...@b...poznan.pl>
    <krmnsn$roe$1@node1.news.atman.pl> <1...@b...poznan.pl>
    <kroc4r$uik$1@node2.news.atman.pl> <1...@m...org>
    <kronod$b72$1@node2.news.atman.pl> <kroo48$tom$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <krotrj$48j$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: ip-37-109-56-143.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.agh.edu.pl 1373634115 20148 37.109.56.143 (12 Jul 2013 13:01:55 GMT)
    X-Complaints-To: a...@a...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 12 Jul 2013 13:01:55 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3 (Normal)
    In-Reply-To: <krotrj$48j$1@node1.news.atman.pl>
    X-Comment-To: Ergie
    X-Newsreader: MyGate/2.6.0.171 (http://barin.com.ua/soft/mygate/)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2498125
    [ ukryj nagłówki ]

    Hello Ergie,

    Friday, July 12, 2013, 2:46:38 PM, you wrote:

    >> Nie pojmuję skąd pomysł, że hamowanie silnikiem męczy sprzęgło?
    > Każda redukcja męczy sprzęgło, z tym że redukcja robiona przez osobę uczącą
    > się męczy bardziej :-)

    Ale nie każde hamowanie silnikiem to redukcja. Na dojeździe do
    skrzyżowania wręcz redukcja niewskazana, bo za szybko zwolnisz.

    >> Nie wiem, jak jest teraz ale jak ja się uczyłem jeździć, to za
    >> wrzucanie na luz podczas jazdy dostawało się po łapach. Zawsze
    >> hamowało się silnikiem wysprzęglając dopiero wtedy, gdy to było
    >> absolutnie konieczne (do pełnego zatrzymania).
    > Mnie uczono (i ZTCW dalej tak uczą) aby najpierw naciskać sprzęgło, a
    > później hamulec - odpada ryzyko zduszenia silnika przez zbyt późne
    > naciśnięcie hamulca. Oduczenie się tego zajęło mi kilka pierwszych jazd.

    Ale to też zależy od sytuacji.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: