eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyHamowanie silnikiem na sporym nachyleniuRe: Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu
    Date: Fri, 12 Jul 2013 14:43:55 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 35
    Message-ID: <krotme$hco$1@node2.news.atman.pl>
    References: <krjb98$v10$1@usenet.news.interia.pl>
    <7...@g...com>
    <1...@b...poznan.pl> <krjh81$iu7$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@b...poznan.pl> <krkftt$j94$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@m...org> <krlo0d$p9v$1@news.dialog.net.pl>
    <krm62k$qhs$2@node2.news.atman.pl> <1...@b...poznan.pl>
    <krmelr$46d$1@node2.news.atman.pl> <1...@b...poznan.pl>
    <krmnsn$roe$1@node1.news.atman.pl> <1...@b...poznan.pl>
    <kroc4r$uik$1@node2.news.atman.pl> <1...@m...org>
    <kronod$b72$1@node2.news.atman.pl> <kroo48$tom$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    NNTP-Posting-Host: ip-46-21-210-209.nette.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1373633038 17816 46.21.210.209 (12 Jul 2013 12:43:58
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 12 Jul 2013 12:43:58 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.6 (Windows/20070728)
    In-Reply-To: <1...@p...pl.invalid>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2498120
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 2013-07-12 13:42, Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

    >>> Porozmawiaj z kimś kto takie jazdy prowadzi on wytłumaczy ci
    >>> dlaczego to jest nierealne. Typowego kursanta pilnuje się aby
    >>> oszczędzał sprzęgło z oczywistych względów, hamowanie silnikiem
    >>> będzie czymś przeciwnym.
    >> To zależy od umowy między instruktorem, a szkołą jazdy. Mój brat ma taką
    >> umowę że dostarcza swój samochód (odpowiednio przerobiony) i nim uczy i
    >> dostarcza swoje paliwo itd. OD szkoły dostaje stawkę za każda godzinę
    >> lekcji. W jego interesie jest aby kursant jak najmniej zużył samochód i jak
    >> najmniej spalił benzyny - hamowanie silnikiem oszczędza hamulce i paliwo.
    >> Hamowanie hamulcami oszczędza tylko sprzęgło. ZTCW bardziej opłaca się by
    >> kursant hamował silnikiem.
    >
    > Nie pojmuję skąd pomysł, że hamowanie silnikiem męczy sprzęgło?
    > Łożysko wyciskowe jest męczone przy wciśniętym sprzęgle. Każde
    > wysprzęglanie to moment poślizgu, podobnie jak ponowne zasprzęglenie.
    > Hamowanie silnikiem nie oznacza wachlowania biegami i sprzęgłem bez
    > sensu. Tym bardziej w kontekście nauki jazdy, której się w terenie
    > górskim nie przeprowadza.

    Bo niedoświadczony kursant zaczyna hamować silnikiem potem
    sobie pomaga hamulcem a potem następuje szarpnięcie i silnik
    gaśnie. Dalej twierdzisz że nie ma to wpływu na zużycie
    sprzętu ?

    > Nie wiem, jak jest teraz ale jak ja się uczyłem jeździć, to za
    > wrzucanie na luz podczas jazdy dostawało się po łapach. Zawsze
    > hamowało się silnikiem wysprzęglając dopiero wtedy, gdy to było
    > absolutnie konieczne (do pełnego zatrzymania).
    >
    A za niewciśnięcie sprzęgła przy naciśnięciu hamulca to nie ?


    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: