eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyHamowanie silnikiem na sporym nachyleniuRe: Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu
  • Data: 2013-07-10 13:20:18
    Temat: Re: Hamowanie silnikiem na sporym nachyleniu
    Od: AZ <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2013-07-10, Ryszard G. <r...@i...eu> wrote:
    > Witam grupowiczów :)
    >
    > usłyszałem opinię sprzedawcy w salonie samochodowym, że jak zależy na
    > hamowaniu silnikiem
    > w terenie górzystym, to tylko solnik wysokoprężny będzie do takiej jazdy
    > najlepszy
    > bo "ma wyższy stopień sprężania".
    > Zdarzyło mi się jechać dłuższy odcinek stromego zjazdu i niestety jazda na
    > drugim biegu nie zapewniała
    > odpowiedniego hamowania, więc wspomagałem hamulcem nożnym od czasu do czasu
    > a nawet
    > miejscami na jedynce jechałem - ale to nie jazda. Silnik niewielki 1,25 l
    > ale pod górę dawał radę :).
    > Myślę, że większy silnik lepiej by hamował, ale przy większym aucie to nie
    > wiem czy wystarczająco:
    > przymierzam się do Orlando z silnikiem benzynowym 1,8
    > - czy może ktoś potwierdzić hamowanie tym silnikiem na sporych spadkach
    > terenu?
    >
    Zawsze silnik wysokoprezny bedzie lepiej hamowal raz, ze juz wspomniany
    stopien sprezania jest wiekszy a dwa nie ma przepustnicy wiec to tak jakbys
    hamowal benzynowym z pedalem w podlodze ale bez wtrysku paliwa.

    --
    Artur
    ZZR 1200

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: