eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaHamowanie- poślizgRe: Hamowanie- poślizg
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!not-for-mail
    From: myszek <k...@l...tpsa.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Hamowanie- poślizg
    Date: Sat, 18 Jul 2009 10:37:27 +0200
    Organization: MYSZEK
    Lines: 36
    Message-ID: <4...@l...tpsa.pl>
    References: <h3rtc3$r2m$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <h3rvdf$okg$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    Reply-To: k...@l...tpsa.pl
    NNTP-Posting-Host: staticline18678.toya.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: achot.icm.edu.pl 1247906841 3439 85.89.190.109 (18 Jul 2009 08:47:21 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 18 Jul 2009 08:47:21 +0000 (UTC)
    X-Mailer: Mozilla 4.75 [en] (Windows NT 5.0; U)
    X-Accept-Language: en
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:24736
    [ ukryj nagłówki ]

    Tomasz Pyra wrote:

    > Zablokowanie koła powoduje natychmiastowe przegrzanie opony i wtedy
    > założenia teoretyczne biorą w łeb. Dochodzi jeszcze czynnik ekonomiczny
    > - szkoda będzie po każdym hamowaniu kupować nowe opony (a hamując na
    > zablokowanych kołach z wyższej prędkości można wykończyć komplet opon
    > jednym takim hamowaniem).
    >
    > Co do samego tarcia, to wiele zależy od nawierzchni.
    > Na suchym, przyczepnym asfalcie/betonie lepsza jest przyczepność
    > dynamiczna (widać jak startują ścigający się na 1/4 mili), tylko oni nie
    > mają aż takiego problemu przegrzania opony, bo przy ruszaniu koło się
    > kręci i rozgrzewa równomiernie, a nie miejscowo jak przy hamowaniu na
    > zablokowanych kołach.
    > Na mokrym/śliskim lepsza jest przyczepność statyczna i dlatego "gaz do
    > dechy" przy jeździe po śniegu raczej się nie udaje.
    > Na szutrach lepiej blokować koła.
    >
    > Jeżeli chodzi o wskazówki praktyczne, to taka w miarę prosta i dość
    > skuteczna technika hamowania, to blokowanie kół okresowo przerywane w
    > celu korygowania kierunku i obrócenia kolami żeby zmieniło się miejsce
    > styku z nawierzchnią

    Jeszcze dochodzi czynnik sterownosci: blokujac kola ryzykujemy
    utrate kontroli nad pojazdem, bo kolom jest wtedy wszystko jedno,
    w ktora strone sie slizgaja. Zakretu nie wyrobimy, a nierownomierne
    zablokowanie kol grozi piruetem.

    pozdrowienia

    krzys

    --
    _^..^_)_
    \ /
    \____/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: