-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!news.mb-net.net!open-news-network.org!news.nobody.at!bord
er2.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.n
ews.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-fo
r-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: Halas
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <5fe2f8cd$0$537$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
<5feb2dbb$0$508$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
<5feb8338$0$511$65785112@news.neostrada.pl> <1a9krvxbm4a8p$.dlg@myjk.org>
<5fed22ca$0$537$65785112@news.neostrada.pl> <m...@m...org>
<1...@4...net> <11rdzxbixaa6p$.dlg@myjk.org>
Date: Sat, 2 Jan 2021 16:45:37 +0100
Message-ID: <htdobhegp4mh$.mmpkq4ette7o.dlg@40tude.net>
Lines: 263
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
X-Trace: 1609602239 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 536 82.143.187.50:55736
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2689268
[ ukryj nagłówki ]Dnia Sat, 2 Jan 2021 14:40:15 +0100, Myjk napisał(a):
> Sat, 2 Jan 2021 13:31:50 +0100, J.F.
>> Przynies trzecie radio.
>
> Aż tak mi się nie nudzi. Zresztą i to nie gwarantuje że normalizacja zrobi
> swoje, bo trzebaby radio tak rozbębnić że reszta nie będzie mieć wpływu.
Nie - do poziomu powiedzmy rozmowy czy glosnosnosci przy ktorej bys
sluchal radia na postoju.
I lepiej jakis odtwarzacz a nie radio, zeby byla powtarzalna glosnosc.
Wiekszy problem moze byc z umieszczeniem tego radia, zeby glosnosc
docierajaca do telefonu byla taka sama.
>> No, a ja ci mowie, ze moj spalniak w rzeczywistosci halasuje bardziej
>> niz na nagraniu, wiec nagranie nic nie dowodzi :-)
>
> Twierdzisz jednocześnie że jak spaliniak w nagraniu mniej hałasuje, to to
> samo dotyczy EV, choć jest wprost przeciwnie i w EV jest ciszej niż na
> nagraniu.
Nie, tego nie twierdze, twierdze, ze telefon klamie.
Moze twoj telefon w twoim EV nie klamie ... ale pozwolisz, ze
pozostane sceptyczny :-)
>> Ale do ktorego, skoro to zalezy od modelu, opon czy np bagaznika
>> dachowego.
>
> Nie ma znaczenia! Mój (PH)EV to kloc o opływowości szafy trzydrzwiowej,
> lusterka ma jak słoń uszy i różnica była gdy porównywałem SUVa PHEV do
> Sedana CiTD. Bo nie jest tak jak twierdzisz, że te elementy mają największe
> znaczenie (tak samo jak to że buda ma kolosalne znaczenie przy zużyciu
> paliwa). Najbardziej hałasuje silnik, a tym bardziej im bardziej obciążony
> i na wyższych obrotach. Dopiero powyżej 120 powietrze zaczyna zagłuszać.
No to dlaczego po wrzuceniu na luz prawie nie slychac zmiany halasu ?
Naprawde mam wylaczyc silnik calkowicie? Moge sprobowac ...
>> Wiec jak elektryka zrobia tak samo, to tez bedzie duzo rzeczy mocno
>> halasowac.
>> Moze zrobia lepiej ...
>
> Bredzisz, przejedź się w końcu DOWOLNYM EV to poczujesz różnicę.
Dowolnym powiadasz ... nie mam dostepu nawet do dowolnego :-)
Byla vozilla, ale sie zmyla :-)
> Znaczy, ty
> się pewnie do błędu nie przyznasz i dalej będziesz utykać żę EV jest równie
> głośny, bo masz przecież średnią prędkość 150/h.
Badz pewny, ze sprobuje wyjechac na autostrade, jak dorwe jakies :-)
>> no widzisz, a ja mam diesla, ktory jest glosny z natury,
>> wiec jakos dobrze wyciszyli, i nie mam warkotu :-)
>
> Nie no, wcale na nagraniu nic a nic nie warczy.
W czasie jazdy?
Prawie nic, on bardziej szumi niz warczy.
A telefon klamie i warkot stlumi :-)
>> Jak sie bede zatrzymywal co godzine na obiad, to na pewno nie :-)
>
> Zatrzymujesz się dieslem na obiad? Nie?
Czesto nie.
Ja mam swoj zapas i moge wytrzymac 12h bez glodu :-)
> To jaką zatem masz aktualnie w tym
> swoim grzechoczącym pierdzielu średnią prędkość?
Jak sobie przy tankowaniu zjem hot-doga, to niewielka strata :-)
Ale OK - moge sie zatrzymac na obiad. I w miedzyczasie podladowac
elektryka ... o ile bedzie ladowarka i akurat wolna.
Ale jeden obiad, a jak jade 1200km ?
Albo glupie 600km ... tylko nie bardzo lubie jechac na ostatnich
"litrach".
Z Tesla o zasiegu ~500km takie 600km nie byloby problemem ... a jaki
zasieg ma twoj EV ?
>> Coraz wiecej mamy autostrad i ekspresowek, to i predkosc 150 nie
>> dziwi.
>> A przy 70 ... przy 70 samochod jest w miare cichy.
>
> Ale nadal jest głośniejszy niż EV, kretynie!
Owszem ale na tyle cichy, ze mi nie przeszkadza.
Wiec to nie jest zaleta EV, przynajmniej nie dla mnie :-)
>> Roznica miedzy 120 a 150 istotne na tyle niewielka, ze moze nie warto
>> spieszyc o te pol godziny kosztem wielkiego halasu ... pod warunkiem
>> ze przy tych 115 jest naprawde cicho, bo ja nie z tych, co beda 600km
>> jechac z predkoscia 70 za tirem, bo wtedy nie ma halasu :-)
>
> Tiry jeżdżą 90.
Po austradzie, bo po innych drogach to im wolno 70, i nawet jak troche
przekraczaja, to niewiele.
A czesto musze za takim jechac ...
>> tylko dochodzi wtedy inny czynnik - na autostradzie trzeba ciagle
>> lawirowac prawy-lewy-prawy pas.
>> Wole wcisnac gaz i jechac stale lewym.
>
> To już wiem dla kogo te autopiloty robią, skoro dla ciebie zmiana pasa i
> wyprzedzanie to taki straszny problem.
Przy odpoowiednim ruchu na autostradzie to jest pewien problem, bo
albo ci jakies bmw mruga w lusterku, albo musisz zwalniac do 90, a
potem sie wciskac w lewy pas - ja tam wole troche halasu :-)
>> Ale 6h w halasie ... tu cie rozumiem.
>> I dodaje gazu, aby to byly 4h :-)
> I jesteś zjebany jak po jazdy 8h. Bardzo logiczne, kretynie!
Moze jestem, a moze mniej niz po 6h ... w halasie jednak.
>> Slyszysz na tych filmach jakas roznice halasu po wyrzuceniu na luz ?
>
> W rzeczywistości słychać, kretynie.
Aha, czyli telefon klamie.
Ale zmartwie cie - w rzeczywistosci tez nie slychac.
Pisalem wielokrotnie, ale nie dociera - w tm samochodzie duzo rzeczy
halasuje. Silnik najmniej.
>> Nawet jesli nie w poziomie - to co, silnik na wysokich obrotach te
>> same czestotliwosci generuje co na jalowych ?
>
> Dla przykładu taki BMW I3 na postoju hałas zero vs VW Polo z tego samego
> segmentu (B) 39,60dB (!), przy przyśpieszaniu I3 ma 59,06 a Polo 70,60
> czyli ponad 11dB więcej! I to jest właśnie hałas od SILNIKA -- i to nie od
> klekota a relatywnie cichego benzyniaka, kretynie!
Biorac pod uwage, ze to skala logarytmiczna, to znaczy, ze jakies 90%
halasu przy przyspieszaniu pochodzi od silnika.
Albo - silnik polo na jalowych obrotach ma moc halasu 100x mniejsza
niz bmw przy przyspieszaniu ... z innych zrodel (20dB roznicy).
Wiec dlaczego u mnie nie slychac przerzucenia na luz?
No i to przy przyspieszaniu, a ja sobie jade rowno z umiarkowana
predkoscia. Moc silnika mniejsza.
>> I co mi po tym, ze go nie ma, skoro cisza bedzie tak samo zagluszana
>> innym halasem ?
>
> Nie będzie tak samo zagłuszana, bo nie ma średniej prędkości na poziomie
> 150/h, kretynie!
>
>> Ale auto nie sluzy do jezdzenia wolno :-)
>
> Jak podasz w końcu swoją średnią prędkość to zobaczymy.
Srednia predkosc od trasy zalezy.
Moze byc 25km/h - bo po miescie, moze byc 70-75 - bo na "zwyklej
krajowce", moze byc i bliska 150, jak duzo austrad po drodze.
A co mi z tego, ze wyszla np 80, skoro po drodze byly 4h jechania 150,
1h jezdzenia 30-70 km poza austradami, i 3h stania w korkach :-(
Jeszcze bym napisal, ze na "zwyklej krajowce" tez mi sie zdarza te
140-150 pojechac, ale to sa krotkie chwile :-(
I owszem - moze elektryk bylby wtedy lepszy ... ale to krotkie chwile
:-)
nie, dobra, elektryk bylby pewnie lepszy przez reszte, tez 70km/h za
tirem czy innym zawalidroga ...
>> Ale mi nie przeszkadza codzienne ladowanie w domowym gniazdku ... pod
>> warunkiem, ze bede je mial. Na razie nie mam, wiec by mi bardzo
>> przeskadzalo, ale zalozmy, ze udaloby sie jakos rozwiazac.
>> Mnie przeszkadza wizja wyjazdu nad morze, 600 czy 1200km, czy nawet na
>> glupie narty 2*150km ...
>
> Bo jesteś ograniczonym kretynem, 30 minut w trasie przedkładasz nad
> codzienny komfort.
Codziennie, to lubie radia posluchac w samochodzie.
Dopoki silnik go nie zaglusza, to mi nie przeszkadza :-)
>>>> W elektrycznym sie nie uruchomi, ale zasieg spadnie :-)
>>> Jak jadę 15-20 km to na cholerę mi większy zasięg?
>> Masz hybryde, to problemu nie czujesz.
>
> Jakbym miał pewłnego elektryka to też bym nie czuł, bo elektrykom się
> zasięgi zaczynają od 150 w górę...
Owszem. Wiec nie wyjezdzaj z "jade 20km to na cholere mi wiekszy
zasieg".
>> Jedziesz 20km, a dzwoni zona " w IKEI promocja na szklanki" i trzeba
>> przejechac 60km. A ty masz zasiegu jeszcze na 25 km, bo po co ci
>> wiecej :-)
>
> ...czyli dwa razy bym jeszcze obrócił, kretynie! CBDU.
Nie, bo miales wystarczajacy zasieg na 25 km powrotu, a tu trzeba
jeszcze 3*25 km przejechac :-)
Zacznij sobie pisac tak: "zasieg mam 150km, wiec trzeba ladowac co
100km, bo nie wiadomo czy ladowarka bedzie. A ja chcialem nad morze
600km dojechac" :-P
Ewentualnie "... ale mnie nie przeszkadza, bo jako kurier robie 60-70
km po miescie i nie wiecej".
I dobrze, bylebys nie dopisal "I starczalo, ale baterie mi sie
zdegradowaly i jak kiedys stanalem 5km przed domem, to teraz czesto
laduje, ja mi zostaje mniej niz 20km rezerwy".
Na szczescie nie tylko ja mam takie mysli, i zasieg elektrykow rosnie
...
>> Ja tez bym nie czul problemu majac hybryde, ale chwilowo hybryda na
>> wroclaw nie pokazuje zalet ... chyba, ze potrafi sie szybko rozpedzic
>> do 99km/h na akumulatorze :-)
>
> Przecież ty tylko zapierdalasz po autostradach ze śrendią prędkością 150/h
> to po cholerę jakieś bajki o jeździe po Wrocławiu opowiadasz.
No widzisz - nie tylko.
I o ile docenilbym, ze PHEV na codzien po miescie nie smrodzi, i nie
halasuje, to jeszcze musi miec troche dynamiki :-)
>> Tylko musisz miec stale podlaczenie do gniazdka.
>> Jedni maja, inni nie ...
>
> Większość kupująca (PH)EV jednak je posiada,
No, a reszta ... nie powinna PH/EV kupowac ?
> podobnie jak posiada swoje elektrownie.
A kto nie posiada ... cena pradu rosnie :-)
I tak na razie byloby tanio ... wiec rzad wprowadzi podatek :-)
Ale to za 10 lat ...
> Swoją drogą, w minionym roku udział węgla w produkcji prądu
> wyniósł najmniej od 100 lat pomimo że dwa lata temu produkcja była
> najwyższa w historii.
Wow. W Polsce ?
To z czego produkowalismy ?
Wiatr, slonce, gaz ... czy import ?
> Ps. rozumiem że słowo "kretyn" to tak pieszczotliwie było przez ciebie
> użyte -- pozowoliłem sobie zatem ciebie wyjtkowo dopieścić, kretynie!
sam zaczales.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 02.01.21 19:35 Cavallino
- 02.01.21 19:43 Cavallino
- 03.01.21 14:46 Myjk
- 03.01.21 14:57 Myjk
- 04.01.21 09:42 J.F.
- 04.01.21 11:23 J.F.
- 04.01.21 12:30 Mirek Ptak
- 05.01.21 09:05 RoMan Mandziejewicz
- 05.01.21 15:09 Mirek Ptak
Najnowsze wątki z tej grupy
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
Najnowsze wątki
- 2025-01-24 Elektryfikacja w ODWROCIE
- 2025-01-25 AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- 2025-01-24 stalowe bezpieczniki
- 2025-01-23 Zenek Kapelinder - ?
- 2025-01-25 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-01-25 Lublin => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-01-24 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-24 Białystok => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-24 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-24 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-24 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-01-24 Kraków => Key Account Manager <=
- 2025-01-24 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-24 Wróblewo => Specjalista ds. Analiz Finansowych <=
- 2025-01-24 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=