  • 61. Data: 2023-08-28 20:27:43
    Temat: Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
    Od: Ghost <g...@h...net>

    W dniu 28.08.2023 o 18:42, nocnik urbana pisze:

    > Systemów komunikacji/bezpieczeństwa na PKP jest dużo, a tu jest jakieś
    radiopowiadomienie
    > i ogólne sranie żarem w sezonie ogórkowym. W końcu ile można pierdzieić o wypadkach
    > na A4?
    >
    > Miesięcznie masz na kolei 200 kradzieży kabli. Łuuu! Bezpieczeństwo galaktyki
    zagrożone!

    przy twojej wyobrazni na temat udzialu sprawczego Tuskow w amber gold,
    powyższe łuuu to małe miki

  • 62. Data: 2023-08-28 20:29:31
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dawid Rutkowski napisał:

    > Dworcami zajmuje się inna spółka.

    Dworcami. A kol. Marudny sugerował zatykanie kibli. Nie wierzę, że do
    tej infrastruktury nie wyodrębniono osobnej spółki.

    --
    Jarek

  • 63. Data: 2023-08-28 20:31:22
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 28.08.2023 o 19:46, heby pisze:
    > kto wie co robi, może być bezkarny latami.
    Zodiak? Też był/jest bezkarny.

    Robert

  • 64. Data: 2023-08-28 20:38:22
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 28.08.2023 o 18:53, Wiesiaczek pisze:

    > Wyjaśniam:
    > Dwa wagony, dwie kabiny, dwa pantografy i dwa sznurki.
    > Ja byłem w tym drugim wagonie a motorniczy w pierwszym.
    > Coś jeszcze?

    No to odłączyłeś się jeden pantograf, drugi nadal zasilał. To powodowało
    alarm?

    Robert

  • 65. Data: 2023-08-28 21:44:49
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 28 sierpnia 2023 o 20:38:26 UTC+2 Robert Wańkowski napisał(a):

    > No to odłączyłeś się jeden pantograf, drugi nadal zasilał. To powodowało
    > alarm?

    Tak, oba wagony miały/mają osobne zasilanie.
    Specyfika Warszawy.
    Prawie wszędzue lub wszędzie indziej robiono
    kabel wysokuego napięcia na dachu i można
    było jeździć z jednym pantografem.
    Może to miało związek też ze zwrotnicami,
    bo znalazłem o takum systemie przestawiania,
    gdzie trzeba zniżać pantograf - na sieci są
    dodatkowe druty, które pantograf zwiera do
    przewodu jezdnego.

    Więc taki system nie mógł być w Warszawie
    od momentu gdy pojawiły się składy 2*13N.

    Ale też te tramwaje "gdzie indziej" często jeździły
    z pantografem w drugim wagonie - nie brudziła
    się przez to szyba w pierwszym, choć ew. mógł
    być problem ze stawaniem pod izolatorem.
    Ale to może wtedy gdy i "tam" wprowadzono
    bardziej wyrafino system przestawiania.
    W DC coś na początku lat 90-tych, firmy Mesit.

  • 66. Data: 2023-08-28 21:46:28
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 28 sierpnia 2023 o 20:29:33 UTC+2 Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Dworcami. A kol. Marudny sugerował zatykanie kibli. Nie wierzę, że do
    > tej infrastruktury nie wyodrębniono osobnej spółki.

    No to jeszcze osobna.
    Grunt że nie ta sama, co pociągi, i nie ta sama co tory.

  • 67. Data: 2023-08-28 21:58:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > No to jeszcze osobna.
    > Grunt że nie ta sama, co pociągi, i nie ta sama co tory.

    Ale które tory? Bo przeważnie są dwa, w każdą stronę osobny.

    --
    Jarek

  • 68. Data: 2023-08-28 22:13:15
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 28 sierpnia 2023 o 21:58:07 UTC+2 Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Ale które tory? Bo przeważnie są dwa, w każdą stronę osobny.

    To tory, nie wektory.
    Nie są skierowane i da się jechać po tzw. torze niewłaściwym.
    Nawet tak, że linia dwutorowa i po jednym torze
    jeden pociąg wyprzedza drugi na drugim torze - oba jadą.
    Więc nie da się z dwoma spółkami :(

    Tu zagadka:
    "Samochód wyprzedził pociąg. Kto jedzie pierwszy?"

    PS. W Portugalii ruch na drogach prawostronny,
    na kolei lewostronny. A tory na dwa ch*je szersze.
    Żeby nie skłamać - w Hiszpanii szerokość ta sama,
    ale ruch prawostronny...

  • 69. Data: 2023-08-28 22:29:59
    Od: PD <p...@g...pl>

    > Tu zagadka:
    > "Samochód wyprzedził pociąg. Kto jedzie pierwszy?"

    Można się wykpić. Kto - zaimek pytajny[] ...służący do zadawania pytań o
    osobę lub zwierzę.
    https://pl.wiktionary.org/wiki/kto#kto_(j%C4%99zyk_p
    olski)

    PD

  • 70. Data: 2023-08-28 23:12:11
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 28.08.2023 o 18:42, alojzy nieborak pisze:

    > Systemów komunikacji/bezpieczeństwa na PKP jest dużo, a tu jest jakieś
    radiopowiadomienie
    > i ogólne sranie żarem w sezonie ogórkowym.

    Z tego co widzę, to to radiopowiadamianie uruchamia od razu hamowanie
    składów w jakiejś okolicy. Skoro to można nadać z byle gównianego,
    chińskiego radyjka, to wyobraź sobie odwrotną sytuację. Ktoś celowo
    zakłóca ten kanał/częstotliwość i jakiś pociąg się nie zatrzyma gdy
    faktycznie powinien
    Nadal to sranie żarem w sezonie ogórkowym, czy ten system jest
    zabezpieczony na taką ewentualność?