-
51. Data: 2023-08-28 18:42:11
Temat: Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
Od: alojzy nieborak <a...@g...com>
nadir napisał(a):
> W dniu 28.08.2023 o 13:32, Bad Worm pisze:
> > Takie opowieści to można między bajki włożyć. Urządzenia decydujące
> > bezpośrednio o bezpieczeństwie prowadzenia ruchu kolejowego (kategoria
> > SIL4) są aktualnie realizowane w oparciu o technikę komputerową i to nie
> > jakieś Z80, tylko współczesne rozwiązania.
> To skąd ten wątek?
Systemów komunikacji/bezpieczeństwa na PKP jest dużo, a tu jest jakieś
radiopowiadomienie
i ogólne sranie żarem w sezonie ogórkowym. W końcu ile można pierdzieić o wypadkach
na A4?
Miesięcznie masz na kolei 200 kradzieży kabli. Łuuu! Bezpieczeństwo galaktyki
zagrożone!
-
52. Data: 2023-08-28 18:53:44
Temat: Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>
W dniu 28.08.2023 o 18:40, Robert Wańkowski pisze:
> W dniu 28.08.2023 o 18:28, Wiesiaczek pisze:
>> Tam też ten sznurek zwisał, ale oprócz tego był tam taki zaczep do
>> tego sznurka (taka dźwignia z ząbkami) która pozwalała zablokować
>> opuszczony pantograf.
> Dwa sznurki do jednego pantografu?
>
> Robert
Wyjaśniam:
Dwa wagony, dwie kabiny, dwa pantografy i dwa sznurki.
Ja byłem w tym drugim wagonie a motorniczy w pierwszym.
Coś jeszcze?
--
Wiesiaczek - dziś z podkarpackiej wsi
"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)
Niech żyje POLEXIT! I salwa Ukrainie!
Wolę Rosję jako wroga niż Ukrainę jako przyjaciela.
-
53. Data: 2023-08-28 19:07:26
Temat: Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
Od: heby <h...@p...onet.pl>
On 28/08/2023 16:34, J.F wrote:
>>>> Chyba się wygadali, bo jakoś sobie nie wyobrażam "namierzania" takiego
>>>> krótkiego impulsu nadawczego, nawet jesli bym wiedział, że nastapi.
>>> https://chojnice24.pl/artykul/3670/dzikie-zaklocenia
/0/
>> I on zrobi triangulacje 30 sek sygnału?
> Mozna robic roznice czasową/odleglosciowa, wtedy to 30ms..
Ale musisz wiedzieć gdzie stac, czego szukać.
My tu mówimy o kilku gówniakach, co se radyjko zabrali do lasu, albo o
kilku debilach, puszczających z okna bloku.
Nie ma mowy o triangulacji fikuśnymi samochodzikami, bo ich nie ma w
miejscu, gdzie dało by to radę zrobić.
>>> https://rzg.pl/256500/uke-kontroluje-zaklocanie-sygn
alu-gsm/
>> Znowu, mowa o ciągłym generowaniem sygnału.
>> Mnie interesuje jak się łapie takich ludzi którzy jadą do lasu obok
>> szlaku, naciskaja na 30 sek przycisk nadawania i znikają rowerem za
>> horyzontem.
> Wcale nie muszą tak obok.
Problem polega w ich braku obecności w pobliżu, tak w ogóle.
Ten smieszny problem z RadioStop ma taką magiczną cechę, że mały
nadajnik może wyłaczyć pociągi w dowolnym miejscu. A samochody do
szukania nadajników są ogólnie gdzie indziej.
Pewnie 40 lat temu to nie był problem, bo zrobienie nadajnika i
generatora tonów to jednak potrafiła garstka, ale obecnie chyba
technologia wyprzedziła "zabezpieczenia".
O ile pamiętam część wczesnych sond i satelitów dała się wprowadzać w
tryb serwisowy wysyłająć do nich jakieś sekwencje dzwięków na osobnym
kanale. Czyli technologie kosmiczne mamy w pkp ;)
-
54. Data: 2023-08-28 19:35:52
Temat: Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Mon, 28 Aug 2023 19:07:26 +0200, heby wrote:
> On 28/08/2023 16:34, J.F wrote:
>>>>> Chyba się wygadali, bo jakoś sobie nie wyobrażam "namierzania" takiego
>>>>> krótkiego impulsu nadawczego, nawet jesli bym wiedział, że nastapi.
>>>> https://chojnice24.pl/artykul/3670/dzikie-zaklocenia
/0/
>>> I on zrobi triangulacje 30 sek sygnału?
>> Mozna robic roznice czasową/odleglosciowa, wtedy to 30ms..
>
> Ale musisz wiedzieć gdzie stac, czego szukać.
Stac gdzies w rejonie, w którym zatrzymują pociagi.
I szukac odpowiedniego sygnału na zadanej czestotliwosci.
> My tu mówimy o kilku gówniakach, co se radyjko zabrali do lasu, albo o
> kilku debilach, puszczających z okna bloku.
>
> Nie ma mowy o triangulacji fikuśnymi samochodzikami, bo ich nie ma w
> miejscu, gdzie dało by to radę zrobić.
Uwaga - mam na mysli mniej fikusne samochodziki, co ustalą dokładny
czas nadejscia sygnału.
Tak, ja sie pioruny wykrywa, a to działa dobrze.
I to nawet nie muszą być samochodziki.
>>>> https://rzg.pl/256500/uke-kontroluje-zaklocanie-sygn
alu-gsm/
>>> Znowu, mowa o ciągłym generowaniem sygnału.
>>> Mnie interesuje jak się łapie takich ludzi którzy jadą do lasu obok
>>> szlaku, naciskaja na 30 sek przycisk nadawania i znikają rowerem za
>>> horyzontem.
>> Wcale nie muszą tak obok.
>
> Problem polega w ich braku obecności w pobliżu, tak w ogóle.
>
> Ten smieszny problem z RadioStop ma taką magiczną cechę, że mały
> nadajnik może wyłaczyć pociągi w dowolnym miejscu. A samochody do
> szukania nadajników są ogólnie gdzie indziej.
Tylko jak debile są leniwi, i puszczają z bloku, to na drugi dzien
mozna obstawic okolice.
> Pewnie 40 lat temu to nie był problem, bo zrobienie nadajnika i
> generatora tonów to jednak potrafiła garstka, ale obecnie chyba
> technologia wyprzedziła "zabezpieczenia".
Wiedza tez była "tajna", ale się rozpowszechniła.
> O ile pamiętam część wczesnych sond i satelitów dała się wprowadzać w
> tryb serwisowy wysyłająć do nich jakieś sekwencje dzwięków na osobnym
> kanale. Czyli technologie kosmiczne mamy w pkp ;)
No i stare 2600Hz, i ciekawe kolorowe boxy ..
J.
-
55. Data: 2023-08-28 19:46:55
Temat: Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
Od: heby <h...@p...onet.pl>
On 28/08/2023 19:35, J.F wrote:
>> Ale musisz wiedzieć gdzie stac, czego szukać.
> Stac gdzies w rejonie, w którym zatrzymują pociagi.
Nadać raz i przenieśc się 20km.
>> Nie ma mowy o triangulacji fikuśnymi samochodzikami, bo ich nie ma w
>> miejscu, gdzie dało by to radę zrobić.
> Uwaga - mam na mysli mniej fikusne samochodziki, co ustalą dokładny
> czas nadejscia sygnału.
Ale ten sygnał jest bardzo słaby, to 4W nadajnik. Musiałbyś mieć te
samochodziki w promieniu kilkudziesięciu km max. A wtedy, jesli to jakiś
przechodzień, nie będzie się dało go nakryć, zanim dojedziesz. Wtopi się
w tłum, chaszcze albo posterunek policji...
>> Ten smieszny problem z RadioStop ma taką magiczną cechę, że mały
>> nadajnik może wyłaczyć pociągi w dowolnym miejscu. A samochody do
>> szukania nadajników są ogólnie gdzie indziej.
> Tylko jak debile są leniwi, i puszczają z bloku, to na drugi dzien
> mozna obstawic okolice.
Dlatego jak mówię, nie ma problemu, debili się łapie, nastolatków
chwalących się na tiktoku da się znaleźć.
Ale jak się pojawi koncepcja sabotowania, to sprawa bedzie znacznie
trudniejsza. Ktoś, kto wie co robi, może być bezkarny latami. W końcu on
nie musi być nawet w miejscu nadawania. On może powiesić w lesie
odbiornik i użyć go za 3 miesiące, z Australii, wysyłajac SMSa.
-
56. Data: 2023-08-28 19:54:42
Temat: Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Mon, 28 Aug 2023 19:46:55 +0200, heby wrote:
> On 28/08/2023 19:35, J.F wrote:
>>> Ale musisz wiedzieć gdzie stac, czego szukać.
>> Stac gdzies w rejonie, w którym zatrzymują pociagi.
>
> Nadać raz i przenieśc się 20km.
>
>>> Nie ma mowy o triangulacji fikuśnymi samochodzikami, bo ich nie ma w
>>> miejscu, gdzie dało by to radę zrobić.
>> Uwaga - mam na mysli mniej fikusne samochodziki, co ustalą dokładny
>> czas nadejscia sygnału.
>
> Ale ten sygnał jest bardzo słaby, to 4W nadajnik.
Zatrzymuje pociągi w promieniu paru/nastu km?
To o odebrac sie da z paru/nastu km.
> Musiałbyś mieć te
> samochodziki w promieniu kilkudziesięciu km max. A wtedy, jesli to jakiś
> przechodzień, nie będzie się dało go nakryć, zanim dojedziesz. Wtopi się
> w tłum, chaszcze albo posterunek policji...
Jak bedzie to prawdziwym problemem, to sama kolej moze rozmiescic
namierniki gęsto ... ale jak mówisz - sprawcy nie musi tak szybko
złapac.
>> Tylko jak debile są leniwi, i puszczają z bloku, to na drugi dzien
>> mozna obstawic okolice.
>
> Dlatego jak mówię, nie ma problemu, debili się łapie, nastolatków
> chwalących się na tiktoku da się znaleźć.
>
> Ale jak się pojawi koncepcja sabotowania, to sprawa bedzie znacznie
> trudniejsza. Ktoś, kto wie co robi, może być bezkarny latami. W końcu on
> nie musi być nawet w miejscu nadawania. On może powiesić w lesie
> odbiornik i użyć go za 3 miesiące, z Australii, wysyłajac SMSa.
Albo korzystając z okazji, ze słuzby szukają radia,
to kawalek dalej spokojnie rozkrecic tory ...
J.
-
57. Data: 2023-08-28 20:11:12
Temat: Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
Od: heby <h...@p...onet.pl>
On 28/08/2023 19:54, J.F wrote:
>> Ale ten sygnał jest bardzo słaby, to 4W nadajnik.
> Zatrzymuje pociągi w promieniu paru/nastu km?
> To o odebrac sie da z paru/nastu km.
No właśnie to tak nie działa.
Wyobraź sobie, że super technologia pozwala Ci wskazać, że sygnał nadano
ze szlaku pomiędzy Skrzycznym a Baranią.
No i co teraz? Zanim na górę wdrapie się policja, turysta, być może
wyrzucając wczesniej nadajnik w krzaki, zjedzie sobie kolejką i nażre
kwaśnicy przy skrzypieniu kiepskich grajków.
Problemem jest mobilność sabotażysty, sprzęt, który nic nie kosztuje i
można się go pozbyć w 2 sek.
To efekt dziadostwa PKP, które od dziesięcoleci stosuje zamiast zamka do
drzwi, tekturową trytytkę.
>> Ale jak się pojawi koncepcja sabotowania, to sprawa bedzie znacznie
>> trudniejsza. Ktoś, kto wie co robi, może być bezkarny latami. W końcu on
>> nie musi być nawet w miejscu nadawania. On może powiesić w lesie
>> odbiornik i użyć go za 3 miesiące, z Australii, wysyłajac SMSa.
> Albo korzystając z okazji, ze słuzby szukają radia,
> to kawalek dalej spokojnie rozkrecic tory ...
Rozkręcić to i teraz można, byle gdzie. Nikt nie patroluje co godzinę
tysięcy km torów lecących przez leśne zadupia.
Przed chwilą ktoś podkręcił efekt paniki, okazuje się że jacyś
"obcokrajowcy" nagrywali pociągi osobowe (może i inne) aby wiedzieć jak
się poruszają.
Oto kraj, gdzie do stwierdzenia jak się poruszają pociągi osobowe nie da
się użyć rozkładu jazdy. Co za przebiegłość i dalekowzroczność!
Oby jutro nie zatykali kibli w Koluszkach papierem, bo PKP tego nie
wytrzyma.
-
58. Data: 2023-08-28 20:19:24
Temat: Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Pan Dawid Rutkowski napisał:
>> "Odcinek izolowany" jest chyba nazwą, którą nie należy się zbytnio
>> sugerować. Z tego co pamiętam z lektury, "izolowany" był od reszty
>> trakcji, ale podłaczony do niej przez cewkę zwrotnicy.
>
> Hmm, no na pewno czymś ta cewka musiała być zasilona, ale czy na pewno
> z trakcji? Tak pewnie najłatwiej, no i te same oporniki w tramwaju po
> drodze - ale aż 600V na cewkę?
Przecież cały tramwaj po drodze, nie tylko oporniki. Tramwaj do 600V
przywykły, a na szeregową cewkę niewiele woltów przypada. Grubodrutowa
zniesie prąd tramwajowy.
> Oraz wciąż pozostaje problem - w jaki sposób wykryć czy też jaki zrobić
> układ, żeby reagował na tramwaj przejeżdżający "bez jazdy"/ze ściągniętym
> pantografem?
Nie wykrywać. Nie przestawiać. Było już o tym.
>>> Zaś przystanki - i to jest rozsądne - są też za skrzyżowaniami.
>> Gdzie tak jest? Jak sobie tam radzą z kolejką tramwajów blokujących
>> skrzyżowanie?
>
> Dlaczego miałyby blokować skrzyżowanie?
Bo jak przystanek jest za, to następny tramwaj musi stanąć na. Mógłby
przed, ale spada przepustowość, bo mogą się światła zmienić.
> A na przystanku przed skrzyżowaniem to nie blokują?
Nie. Między skrzyżowaniami może się zmieścić całe stadko tramwajów.
A sam przystanek potrafi być dwutramwajowy.
--
Jarek
-
59. Data: 2023-08-28 20:20:41
Temat: Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Pan Dawid Rutkowski napisał:
>> Widziałem jak podrzuciło przechodnia, który stanął na zwrotnicy,
>> gdy tramwaj zmieniał jej ustawienie.
>
> No to akurat miał szczęście, bo skoro tramwaj zmieniał, to na
> zwrotnicę wjeżdżał. Więc jakby go nie podrzuciło, to by go mógł
> ten tramwaj przejechać.
Niekoniecznie. Jak dojeżdża do przystnku, to najpierw zmienia,
a potem staje.
> A niestety rama zabezpieczająca przed przejechaniem nie działa,
> i potem Praga musiała płacić odszkodowanie wdowie po wynalazcy...
Politechnika blisko, tam co drugi to wynalazca.
> Na skrzyżowaniu Nowowiejskiej i al. Niepodległości wciąż czuję
> się nieswojo, tym bardziej, że krzywo tam na maxa
Bo to akurat na tym skrzyżowaniu było.
Jarek
--
Posłusznie melduję, że to jest tak samo, jak pewnego razu robili w Pradze
próbę z ramą ochronną, zabezpieczającą od przejechania przez tramwaj
elektryczny. Ten pan, co tę ramę wynalazł, sam się ofiarował na próbę, jak ta
rama działać będzie, a potem miasto musiało płacić odszkodowanie jego wdowie.
-
60. Data: 2023-08-28 20:20:44
Temat: Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>
poniedziałek, 28 sierpnia 2023 o 20:11:32 UTC+2 heby napisał(a):
> Oto kraj, gdzie do stwierdzenia jak się poruszają pociągi osobowe nie da
> się użyć rozkładu jazdy. Co za przebiegłość i dalekowzroczność!
A to dlatego się spóźniają!
Z zachodniej startuje, na centralnym 10 minut w plecy.
Start Gdynia Główna - odjazd z Gdańsk Główny kwadrans spóźniony.
Wesoły konduktor: "To ma być rekord? Ja jestem
w stanie o ten rekord walczyć!" ;>
Ale ma to dobre strony - jak jesteś spóźniony na pociąg
to jest szansa - spora - że i on będzie opóźniony i zdążysz...
> Oby jutro nie zatykali kibli w Koluszkach papierem, bo PKP tego nie
> wytrzyma.
Dworcami zajmuje się inna spółka.