eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaHakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędziRe: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.alfa.uwb.edu.pl!not-for-mail
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Hakowanie infrastruktury za pomocą wyrafinowanych narzędzi
    Date: Wed, 13 Dec 2023 14:57:44 +0100
    Organization: : : :
    Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
    References: <ucgepp$1b6fh$1@dont-email.me>
    <7xpevz12iibp.1syvkbmecsgnf$.dlg@40tude.net>
    <2...@a...localdomain>
    <uksbi4$a7d2$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <2...@a...localdomain>
    <ul051i$1t69b$3@dont-email.me> <ul08ji$mc7$3$Mirek@news.chmurka.net>
    <ul1fcl$2601d$1@dont-email.me> <ul1m1o$nqj$1$Mirek@news.chmurka.net>
    <ul1rat$27lbk$1@dont-email.me> <ul21f0$nqj$2$Mirek@news.chmurka.net>
    <ul23aq$28sfa$1@dont-email.me> <ul27ik$nqj$4$Mirek@news.chmurka.net>
    <ul290g$29otc$1@dont-email.me> <ul2rjj$go6$1$titanus@news.chmurka.net>
    <ul4l0a$2ne8r$2@dont-email.me> <ul6v5b$ndpv$2@news.icm.edu.pl>
    <ul7tps$3ahj3$2@dont-email.me> <ul9s8b$tpj5$6@news.icm.edu.pl>
    <ul9t6k$3moog$2@dont-email.me> <ulaesn$7pm$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <8...@4...net>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.icm.edu.pl; posting-host="alfa.uwb.edu.pl:212.33.73.136";
    logging-data="1173906"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
    User-Agent: slrn/pre1.0.4-9 (Linux)
    Cancel-Lock: sha1:0R1soGuDQVWXu9F7oRm1/XHjbDg=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:786119
    [ ukryj nagłówki ]

    Pan J.F napisał:

    >>> W lotnictwie testuje się software, firmware i hardware technikami
    >>> kosmicznie wręcz intensywnymi. Co się da, weryfikujemy formalnie.
    >>> Co nie, weryfikujemy coverage, lintem, randmizacją, unittestami,
    >>> testami. Ludzie szukaja dziury w całym i staja na głowie, aby to
    >>> "całe" było jak najmniejsze aby jak najłatwiej było je ogarnąć.
    >> Taaa a później przychodzi boening i wypuszcza gniota, dopiero 3
    >> katastrofa powoduje uziemienie wszystkich z tej serii i poprawki
    >> oprogramowania, więc widać ile te testy są warte.
    >
    > No ale tez zauwaz, ze setki czy tysiace latały bez problemów.

    Panowie tak na temat boeinga 737MAX? Przecież tego w ogole nie da
    się rozpatrywać w kategoriach techniki programowania i "gniotów".
    Skończyły się możliwości rozwoju modelu 737 na bazie stargo
    (znakomitego) płatowca, większe silniki nie mieściły się pod
    skrzydłami, trzeba było maszyne podwyższyć. A to oznacza inne
    zachowanie w locie. Ktoś wpadł na pomysł, by elektronicznie
    korygować sterowanie maszyną tak, by pilot nie zauważył, że leci
    czymś innym. Wtedy można zaoszczędzic na szkoleniach. Nawet to
    nieźle wyszło, ja w każdym razie jestem pod warażeniam. Dopiero
    w bardzo nietypowych warunkach się to sypało. Poprawki dotyczyły
    tego, by nie kombinować, gdy się nie da i w razie czego odwołać
    się do umiejętności człowieka. To oznacza, że pilot "musi umić
    na maksie", więc efekt biznesowy jednak nie został osiągnięty.

    ALe to jest inna kategoria softu niz PFD i inne diwajsy w kokpicie.
    Testuje się, a i tak całkiem bezproblemowe toto nie jest. Gdyby kol.
    Marudny to zobaczył, to by chyba zszedł na zawał. W każdym razie
    jak coś nie sztymuje, można "zresetować cały samolot" w locie.
    Wszystko gaśnie na kilka chwil, ale nikt się tym nie przejmuje.

    --
    Jarek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: