  • Data: 2012-01-07 09:18:26
    Temat: Re: HTML - funkcjonalność znaczników...
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 06 Jan 2012 22:10:32 -0000, porneL napisał(a):

    > Nie wydaje mi się, żeby celem CSS było wymaganie nadawania stylów każdej
    > kombinacji elementów.

    Chyba nie rozumiemy się:

    p, ul, ol, dl, h1, h2 {
    margin-top: 0px;
    margin-bottom: 15px;
    }

    Nie ma tu żadnej kombinacji elementów.

    Jeśli z jakiegoś powodu chcemy aby któryć z elementów wyglądał inaczej
    wewnątrz innego to dopiero wtedy tworzymy taką kombinację. Nie zależy to
    już od tego czy godzimy się na collapsing czy nie. Jeżeli chcesz aby pod P
    było 100px jeśli jest on umieszczony w LI to telepatycznie przeglądarka o
    tym się nie dowie. Trzeba to napisać przecież w CSS :-)

    > Wygląda mi na to, że jak chcesz konkretny odstęp w wewnątrz konkretnego
    > elementu, to powinieneś użyć padding od początku. Możesz też dać #kontener
    > marginesów-niespodzianek.

    Oczywiście masz rację, ale po co sobie komplikować skoro 3 linijki stylu
    takiego jak wyżej to załatwią?

    > Jaką podzieloną grafikę? Netscape 4 już nikt nie używa.

    solid #FFF">

    Jeśli ten border jest po to aby przerwać collapsing, to obrazek zostanie
    podzielony na dwie części z białą linią pomiędzy nimi.

    > Poza tym jak ci pasuje dawanie margin-top:-15px do kompensowania braku
    > zapadania się marginesów, to nie powinno cię ruszać margin-top:-1px dla
    > ukrycia padding-top:1px.

    Nie do końca bo i background z powyższego przykładu musiałbym przesuwać o
    1px aby nie powstały zniekształcenia. Jedna sekcja stylu zwalnia mnie z
    konieczności takich kombinacji. Różnica podejścia miedzy naszym podejściem
    do stylowania polega na tym, że wolisz stosować:

    p {
    margin-top: 10px;
    margin-bottom: 20px;
    }

    a ja:

    p {
    margin-top: 0px;
    margin-bottom: 30px;
    }

    co daje ten sam skutek a potem nie wożę się z rozpadającą się grafiką gdy
    margines górny powędruje gdzieś do nadrzędnego elementu. Gdyby jeszcze
    przepadał, to pół biedy ale wyskoczy Ci on w przypadkowym miejscu jeśli
    wcześniej nie napotka na blokadę w postaci borderu, paddingu itp. sztuczek,
    które - jak wspomniałem - rozwalać mogą grafikę tła.