  • Data: 2012-01-08 02:37:57
    Temat: Re: HTML - funkcjonalność znaczników...
    Od: porneL <n...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 07 Jan 2012 18:05:53 -0000, Marek <p...@s...com> wrote:

    > Ok, ale z zapadaniem ten margines gdzieś sobie powędruje i wyświetli się
    > innym miejscu, prawda? Przypomnę kod jaki prezentowałem już:
    >
    > <h1>....
    >
    > Margines wypłynie nad h1.

    Nie. Zapadnie się dolny margines h1 z górnym p, czyli odstęp między
    obiektami będzie max(p margin-top, h1 margin-bottom).

    Zapewne chodzi ci o kontenery:

    Jak divy nie mają border/padding/overflow, to będą otaczały treść <h1>, a
    nie jego margines.

    > Wtedy rozwali nam inny fragment strony a tak przynajmniej mam to zjawisko
    > lokalnym. Zdarzało mi się luż szukać przyczyny "dziwnego" odstępu mimo iż
    > nie było go zdefiniowanego w CSS/HTML. Parę znaczników dalej znalazł się
    > winowajca bo akurat redaktor CMS wprowadził <p> do treści. No i godzina z
    > dnia pracy uciekła zanim się połapałem w czym rzecz.

    Zapada się max 1 odstęp, więc nie musisz daleko szukać - do najbliższego
    elementu z widoczną treścią/obramowaniem.

    > Border transparent da Ci przejrzystą linię więc nie załatwi sprawy. Wiem,
    > że dorzucając padding a potem podsuwając marginesem można to "naprawić"
    > ale po co się tak szamotać?

    Żeby się szamotać od czasu do czasu, a nie z każdym odstępem i każdym
    zagnieżdżonym elementem, który powoduje zwielokrotnienie odstępu.

    > Im więcej kodu tym mniej czytelny staje się kod i
    > tym łatwiej o pomyłki.

    I dlatego CSS załatwia za ciebie odstępy w tak dużej liczbie przypadków,
    że nawet nie zdajesz sobie z tego sprawy.

    Zrób sobie box model wordowy:

    * {margin-top:0 !important; margin-bottom:0 !important;}

    i używaj tylko i wyłącznie padding i border-top: transparent do robienia
    odstępów. Nic się nie zapadnie i zobaczysz, jak ci tego brakuje.

    --
    regards, porneL