  • 1. Data: 2011-08-14 21:21:12
    Temat: HTC mini - problem z GPS
    Od: PiotrN <p...@p...onet.pl>

    Witam,

    kupiłem telefon HTC mini (używany) i początkowo wydawało mi się,
    że wszystko działa dobrze - do czasu, gdy spróbowałem skorzystać
    z wbudowanego GPS. Nie udało mi się odebrać niczego z żadnego
    z satelitów GPS... Sam moduł wygląda jednak na uruchomiony,
    bo programy go wykrywają i potrafią nawet wypisywać odczytywane
    dane NMEA (które mówią wciąż, że nie ma żadnych satelitów).

    Wyglądałoby to na uszkodzenie części odbiorczej GPS. Ale dostarczony
    z telefonem program do pobierania danych o satelitach z Internetu
    informuje, że nie zostało włączone "ustawienie lokalizacji"
    - co sugeruje, że może miałem coś jeszcze włączyć, a nie włączyłem.
    Nie wiem, o jakie ustawienie chodzi. Dokładniej opisałem to
    tutaj:

    http://157.158.77.5/~piotrcf/HTCGPS/

    Czy ktoś ma taki telefonik i mógłby sprawdzić, czy przy ustawieniach,
    które pokazałem, działa GPS?

    Uwaga - przykłady na końcu strony pokazują współpracę z zewnętrznym
    modułem GPS (co działa), a nie wbudowanym (który nie działa).

    Piotr

  • 2. Data: 2011-08-14 21:35:54
    Temat: Re: HTC mini - problem z GPS
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    2011-08-14 23:21, PiotrN wysłał(a) wiadomość:
> [...]
    > bo programy go wykrywają i potrafią nawet wypisywać odczytywane
    > dane NMEA (które mówią wciąż, że nie ma żadnych satelitów).

    A nie jest tak, że do poprawnego ustalenia pozycji telefon potrzebuje
    włączonej opcji A-GPS? W Nokiach na przykład w instrukcji było napisane,
    że do dokładnego działania lokalizacji potrzebne jest połączenie
    internetowe z BTS-em po GPRS, przez punkt dostępu. Inaczej bardzo długo
    telefon łapie fixa.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 3. Data: 2011-08-14 21:44:56
    Od: PiotrN <p...@p...onet.pl>

    Krystek pisze:

> [...]
    > że do dokładnego działania lokalizacji potrzebne jest połączenie
    > internetowe z BTS-em po GPRS, przez punkt dostępu. Inaczej bardzo długo

    Według instrukcji, ściągnięcie z Internetu danych o aktualnych
    orbitach satelitów przyspiesza ustalenie pozycji. Jednak nie jest
    niezbędne - bez nich też powinno działać, tylko dłużej to trwa.
    Ale zostawiłem telefon na godzinę i nie odebrało się dokładnie nic.
    Oprócz tego, połączenie internetowe było cały czas dostępne.
    A jak widać na przykładowym obrazku, z jakiegoś powodu ściągnięte
    dane nie zostały użyte.

    W telefonie jest mało ustawień dotyczących GPS (podobno w "pełnej"
    wersji jest ich więcej). Nie jestem pewny, czy włączyłem wszystko,
    co jest potrzebne. Chociaż byłoby dziwne, gdyby GPSa dało się
    włączać fragmentami (tzn. część odpowiadająca za komunikację NMEA
    działa, a właściwy odbiornik nie).

    Piotr

  • 4. Data: 2011-08-14 22:05:21
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    Zapytaj jeszcze spytać na _pl.rec.gps_ Tam mogą widzieć co jest z tym HTC.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 5. Data: 2011-08-14 23:23:28
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2011-08-14 21:44, PiotrN <p...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > niezbędne - bez nich też powinno działać, tylko dłużej to trwa.
    > Ale zostawiłem telefon na godzinę i nie odebrało się dokładnie nic.

    W godzinę powinno zadziałać bez danych z Internetu, oczywiście pod
    warunkiem, że telefon był na zewnątrz, a nie np. w domu. Na działanie w
    budynkach nie ma co liczyć bez ściągniętych danych, a ze ściągniętymi
    jes bardzo słabe (a testowałem mając nad sobą tylko drewniany dach, bez
    prawdziwego stropu).

    > Oprócz tego, połączenie internetowe było cały czas dostępne.
    > A jak widać na przykładowym obrazku, z jakiegoś powodu ściągnięte
    > dane nie zostały użyte.

    Chyba (wnioskując na podstawie podobnych modeli HTC) można wyklikać w
    ustawieniach żeby sam ściągał dane jak ma Internet, ale nie jest to
    domyślne ustawienie.

  • 6. Data: 2011-08-17 09:42:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 14 Aug 2011 23:21:12 +0200, PiotrN napisał(a):
> [...]
    > że wszystko działa dobrze - do czasu, gdy spróbowałem skorzystać
    > z wbudowanego GPS. Nie udało mi się odebrać niczego z żadnego

    Wyszedles przy tym z domu na pole i poczekales pol godziny ?

    GPS kiepsko dziala pod dachem, a lapanie sygnalu moze potrwac kilka minut.

    J.

  • 7. Data: 2011-08-17 18:23:54
    Od: PiotrN <p...@p...onet.pl>

    J.F. pisze:

    > Wyszedles przy tym z domu na pole i poczekales pol godziny ?
    >
    > GPS kiepsko dziala pod dachem, a lapanie sygnalu moze potrwac kilka minut.

    Wyszedłem na całkowicie otwarte pole i nic. Co prawda tam aż tak długo
    nie czekałem, ale inne GPSy w tym samym miejscu bez problemu odbierały
    sygnał. A GPS z telefonu - pokazuje zerowy poziom sygnału z każdego
    satelity. Różnych odbiorników GPS używam już od kilkunastu lat,
    więc mniej więcej wiem, jak się ich używa.

    Wygląda to na uszkodzenie odbiornika. Telefon ma jeszcze rok gwarancji,
    więc może wyślę go do naprawy. Na jednym z forów przeczytałem
    o takim samym problemie. Autor pytania po krótkim czasie napisał,
    że rozkręcił telefon, przypiął odczepioną antenę GPS (?) i zaczęło
    działać. Zastanawiam się, czy zrobić tak samo, czy wysłać telefon
    gdzieś w świat do naprawy...

    Tak ogólnie, chciałem znaleźć co najmniej jednego użytkownika
    telefonu HTC HD mini, który potwierdziłby, że przy pokazanych
    ustawieniach GPS powinien działać (albo że pominąłem jakiś wyłącznik).
    To jest dosyć trudne jak widać (mało popularny model?)

    Piotr

  • 8. Data: 2011-08-17 20:00:07
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    2011-08-17 20:23, PiotrN wysłał(a) wiadomość:
> [...]
    > że rozkręcił telefon, przypiął odczepioną antenę GPS (?) i zaczęło
    > działać. Zastanawiam się, czy zrobić tak samo, czy wysłać telefon

    Chcesz ryzykować - ryzykuj. Skoro ma gwarancję, to ja bym wysłał do
    serwisu i zobaczył co oni na tę usterkę powiedzą.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 9. Data: 2011-08-22 10:17:08
    Temat: Re: HTC mini - problem z GPS - Regenersis
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-08-17 22:00, Krystek pisze:

    > Chcesz ryzykować - ryzykuj. Skoro ma gwarancję, to ja bym
    > wysłał do serwisu i zobaczył co oni na tę usterkę powiedzą.

    Napisałem o usterce do "pomocy" dostępnej na stronie htc.com.
    Doradzili mi, żebym zrobił reset telefonu (całkowity,
    "hard reset") i sprawdził, czy pomoże. Jeśli nie, mam zwrócić się
    do firmy Regenersis, zajmującej się serwisem HTC w Polsce.

    Zrobiłem reset (tracąc oczywiście wszystko, co było zainstalowane)
    - nie pomógł. GPS zachowuję się jak wcześniej, czyli nie działa.
    Pozostaje wysłanie do Regenersis. Ale po wpisaniu tej nazwy
    do wyszukiwarki znajdują się prawie same narzekania na firmę.
    Nawet takie, że zamiast naprawić telefon, zalewają go wodą
    i odsyłają z informacją, że anulują gwarancję na wszystko
    z powodu zalania telefonu, a właściciela zapisują na czarną listę.
    Czy ktoś ma dobre doświadczenia z tym serwisem?

    Piotr

  • 10. Data: 2011-08-23 13:28:50
    Temat: Re: HTC mini - problem z GPS - rozwiązany
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    Udało mi się rozwiązać problem z GPSem. Okazuje się,
    że GPS-a można wyłączyć w systemie Android i być może
    właśnie to zrobił poprzedni właściciel telefonu.
    Androida można uruchomić z karty pamięci - nie zostawia to
    "śladów" w telefonie (po wyłączeniu i włączeniu znowu
    uruchamia się Windows Mobile). Po uruchomieniu Androida,
    włączeniu GPS-a i powrocie do Windows Mobile, GPS
    działa również tam. Może pomoże to komuś, kto ma ten sam
    problem...

    Piotr