eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmHTC Wizard - wideo test zgrabnego Czarodzieja za 200-300złRe: HTC Wizard - wideo test zgrabnego Czarodzieja za 200-300zł
    From: Jan Strybyszewski <k...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: HTC Wizard - wideo test zgrabnego Czarodzieja za 200-300zł
    Date: Tue, 22 Sep 2009 08:17:58 +0200

    Atlantis pisze:

    > Bardzo często urządzenie nie miało update'u do nowej wersji chociaż jej
    > zainstalowanie jest możliwe. Tutaj zwykle zaczynali działać niezależni
    > "kucharze" ze swoimi ROMami.

    No ba :) ale pewnych technologicznych rzeczy nie przeskoczysz. I do
    32MB ROMu nic ponad wm2003se nie wrzucisz. Pozatym te stare mialy
    zablokowane pisanie do flas ROMu inaczej niz via Bootloader bo
    zwyczajnie flash nie wytrzyumalby ciaglego pisania do niego.

    > O Himalayi faktycznie słyszałem, że coś tam się traciło. Nie jestem
    > jednak pewien czy był to cały system... Znajomy używał BA z WM6.1 i
    > AFAIR problemu z HR ni było. Drugą baterię podtrzymującą RAM ma
    > praktycznie KAŻDE urządzenie sprzedawane pierwotnie z WM2003 - wtedy
    > była ona niezbędna. Po update do WM5/6/6.1 już tak konieczna nie jest -
    > np. w moim hx4700 jej rola ogranicza się do podtrzymywania zegarka. ;)

    W Wizardzie tez.... na 16 widzianych Wizardow w tym roku w ZADNYM NIE
    DZIALALA :) bo to bateria jak w zegarku jest.

> [...]
    > sposobu. Problem pojawiał się w przypadku wm5.
    > Pamiętam, jak ze znajomym robiliśmy nieoficjalny update w jego BA. Tam
    > już była wartość graniczna i aby flashowanie się udało należało zrobić
    > mały "myk" ograniczając rozmiar ExtMemory (ta pamięć nieulotna gdzie
    > przechowywane są komponenty instalowane po pierwszym uruchomieniu
    > systemu) do około 100kB a jej zawartość przenosząc na kartę pamięci.
    > Dopiero tak powiększony flash można było wykorzystać na system.
    > Na niektórych urządzeniach zwyczajnie się nie da tego wycisnąć.

    ExtRom to de facto wydzielony kawalek ROMu pod customizacje instalowana
    przy pierwszy uruchomieniu w RAM dysku oczywiscie.

    Chyba wszystkie telefony dorobily "hackow" do "laczenia ExtROMu z
    reszta w jedna calosc".

    > Pewnym "wytrychem" okazała się dziwna hybryda na Magiciana, ale do końca
    > nikt nie jest pewien jak powstała. Zaraz po opublikowaniu tego romu
    > spekulowano, że na dniach powstaną kolejne dla starych urządzeń. Jak
    > dotąd nic takiego nie nastąpiło. ;)

    Zasadniczo w gre wchodzi tylko Alpine,

    > Magician to trochę inna sprawa - to nie jest typowy WM6...

    Magician to 2004 podobnie jak nieco starszy Alpine oba mialy tylko WM5.
    Stad nadzieje wlasnie na 6.1 w Alipne jak sie udalo na Magician (maja
    duzo ROMu i szybkiego intela). Magician to taka hybryda... jeszcze
    Intel ale juz 2,8 cala ekranik i ten uklad guzikow co Prophet, Chamber i
    reszta OMAPow

    > Tak. Chodzi o to, że nieprawdą jest jakoby każde urządzenie wypuszczone
    > z wm2003 nawet po update do wm5/6/6.1/6.5 nadal zachowywało się w ten
    > sam sposób i przeżywało HR po rozładowaniu baterii. :)

    Moze i nie kazde ale nagrywajac ten film mialem na mysli te mi znane
    dobrze glownie Himka.

    > Jedynym objawem jaki zaobserwowałem jest to, że istotnie takiego PDA nie
    > można wyłączyć przez przytrzymanie klawisza Power. To domena tych
    > projektowanych z myślą o WM5. ;)

    Himki nie da sie wylaczyc wcale :) taki features. Wyjecie baterii HR