  • 1. Data: 2010-10-23 19:26:38
    Temat: HTC Desire - kilka pytan
    Od: raviz <r...@v...pl>

    Witam,

    Od wielu lat uzywam palmtopow z systemem PalmOS, w wiekszosci wypadkow
    moj wysluzony TX w zupelnosci mi wystarcza jednak chetnie przymierzylbym
    sie do Androida tym bardziej, ze pojawil sie problem z synchronizacja po
    kablu pod Win7 64bit. Probowalem juz iOS ale z wielu wzgledow mi nie
    podszedl.
    HTC Desire wydaje mi sie optymalna platforma sprzetowa, co prawda brak
    przedniej kamery ale poki co i tak nie bylaby zbyt czesto wykorzystywana
    (czy Skype na Androida potrafi z niej korzystac?)
    Przesiadajac sie na Androida z PalmOS nie chcialbym tracic
    funkcjonalnosci, ktora posiadam obecnie. Oto kilka ficzerow na ktorych
    mi zalezy i z ktorymi nie chcialbym sie rozstawac:

    1. Plynna regulacja jasnosci ekranu. Co wiecej dobrze aby mozna bylo
    zjechac z jasnoscia tak nisko aby mozna bylo bez problemu czytac w
    calkowitej ciemnosci. Dodatkowo fajnie gdyby slider jasnosci byl latwo
    dostepny a nie zagrzebany jak to mialo miejsce w iOS (pomijam zewnetrzne
    rozszerzenia funkcjonalnosci no chyba ze nia ma wyjscia...)

    2. Glosnosc alarmow kalendarza niezalezna od poziomu glosnosci systemu:
    w PalmOS jest do tego osobne ustawienie co w konsekwencji powoduje, ze
    niezaleznie jak zmienie pozostale ustawienia dzwieku alarm z kalendrza
    zawsze bedzie na jednakowym poziomie. To byla nastepna rzecz ktora
    przekreslila iOS - po sciszeniu muzyki guziekiem z obudowy automatycznie
    wyciszalem alarmy z kalendarza.

    3. GPS - czy szybko lapie pozycje? Obecnie mam Nokie 5800 i jesli
    korzystam tylko z GPSa do zlapania fixa to czesto szybciej dojade do
    lokalnego celu zanim GPS sie odnajdzie.

    4. Czytalem, ze standardowy odtwarzacz mp3 jest dosc mierny. Czy jest
    tania lub darmowa alternatywa, program, ktory bedzie mial korektor, lub
    tylko podbicie basow i czytalby mptrojki z dowolnej lokacji na karcie?

    5. E-book reader: na Palmie mam PalmFiction i wiecej nie trzeba. Czyta
    ksiazki w wielu formatach m.in. txt, doc czy rtf. Obsluguje wiele stron
    kodowych, ksiazki w/w formatach po prostu wrzucam na karte i gotowe.
    Czy jest zblizony darmowy program na Androida?

    Bylbym wdzieczny za pomoc.....Rafal

  • 2. Data: 2010-10-23 20:16:25
    Temat: Re: HTC Desire - kilka pytan
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sat, 23 Oct 2010 21:26:38 +0200, raviz napisał(a):

> [...]
    > dostepny a nie zagrzebany jak to mialo miejsce w iOS (pomijam zewnetrzne
    > rozszerzenia funkcjonalnosci no chyba ze nia ma wyjscia...)

    Jest, slider łatwo dostępny domyślnie nie jest, ale żaden problem wgraćakąś
    dodatkową aplikację.

> [...]
    > zawsze bedzie na jednakowym poziomie. To byla nastepna rzecz ktora
    > przekreslila iOS - po sciszeniu muzyki guziekiem z obudowy automatycznie

    Muzyka jest osobno od alarmów.

    > 3. GPS - czy szybko lapie pozycje? Obecnie mam Nokie 5800 i jesli
    > korzystam tylko z GPSa do zlapania fixa to czesto szybciej dojade do
    > lokalnego celu zanim GPS sie odnajdzie.

    Szybko, o ile używa się aGPS :)

    > 4. Czytalem, ze standardowy odtwarzacz mp3 jest dosc mierny. Czy jest
    > tania lub darmowa alternatywa, program, ktory bedzie mial korektor, lub
    > tylko podbicie basow i czytalby mptrojki z dowolnej lokacji na karcie?

    Dlaczego chcesz psuć dźwięk korektorem i podbiciem basu? Przy dobrych
    słuchawkach jest to zupełnie niepotrzebne.

    Mi wystarcza domyślny player, ale dostępny jest Winamp (bez EQ póki co),
    dziś ukazała się beta PowerAmp, która korektor zdaje się ma.

> [...]
    > kodowych, ksiazki w/w formatach po prostu wrzucam na karte i gotowe.
    > Czy jest zblizony darmowy program na Androida?

    Czytników jest sporo, jest z czego wybrać. Akurat najbardziej lubię Aldiko,
    ale czyta tylko EPUBy, ale to nie jest problemem skonwertować na odpowiedni
    format. Aldiko wkrótce ma czytać również Adobe DRM, którego używa EMPiK.

    "I felt vaguely uneasy, though I couldn't say why. It did not seem
    all that unusual to be drinking with a White Rabbit, a short guy who
    resembled Bertrand Russell, a grinning Cat, and my old friend Luke
    Raynard, who was singing Irish ballads while a peculiar landscape
    shifted from mural to reality at his back."

  • 3. Data: 2010-10-23 20:51:40
    Od: "Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)" <"michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch"@think.a.bit.before.replying>

    On 10/23/2010 10:16 PM, Andrzej Libiszewski wrote:

> [...]
    > format. Aldiko wkrótce ma czytać również Adobe DRM, którego używa EMPiK.

    Aldiko nie czyta .pdb, których przedpiśca zapewne ma sporo. Ale Palm
    Reader na Androidzie działa.

    M.

  • 4. Data: 2010-10-23 21:31:50
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sat, 23 Oct 2010 22:51:40 +0200,
    michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]c...@t...a.bit.before
    .replying napisał(a):

    > Aldiko nie czyta .pdb, których przedpiśca zapewne ma sporo. Ale Palm
    > Reader na Androidzie działa.
    >
    > M.

    Nie czyta również txt, rtf i doc, toteż pisałem o konwersji formatów. Do
    załatwienia przez strony z niezłymi konwerterami:

    http://www.2epub.com/
    http://ebook.online-convert.com/convert-to-epub

    "Nie jesteś Supermanem; Marines i piloci myśliwscy: wy TAKŻE nie."

  • 5. Data: 2010-10-23 23:58:02
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 23.10.2010 raviz <r...@v...pl> napisał/a:
    > Witam,
    >
    > Od wielu lat uzywam palmtopow z systemem PalmOS, w wiekszosci wypadkow
    > moj wysluzony TX w zupelnosci mi wystarcza jednak chetnie przymierzylbym
    > sie do Androida

    No to ja zaliczyłem nie tak dawno podobną przeprowadzkę

    > HTC Desire wydaje mi sie optymalna platforma sprzetowa, co prawda brak
    > przedniej kamery ale poki co i tak nie bylaby zbyt czesto wykorzystywana
    > (czy Skype na Androida potrafi z niej korzystac?)

    Skype na androida pojawiło się bardzo niedawno i nie zauważyłem takiej
    funkcjonalności.

    > Przesiadajac sie na Androida z PalmOS nie chcialbym tracic
    > funkcjonalnosci, ktora posiadam obecnie. Oto kilka ficzerow na ktorych
    > mi zalezy i z ktorymi nie chcialbym sie rozstawac:

    Lyme nie ma ;-(

> [...]
    > dostepny a nie zagrzebany jak to mialo miejsce w iOS (pomijam zewnetrzne
    > rozszerzenia funkcjonalnosci no chyba ze nia ma wyjscia...)

    Jest kiepsko, zresztą podobnie jak na gołym TX. Do czytania jest sporo
    aplikacji, m.innymi iReader z którego korzystam, i tam da się ustawić po
    prostu czarne tło i "ciemnoszare" literki i na amoled sprawdza się to
    b.dobrze. Co do całego systemu to są rozwiązania typu RenderFX które
    pozwalają podmieniać kolory. Ogólnie bez rzeźby jest jasno lub bardzo
    jasno, jak się pokombinuje to się da.

> [...]
    > zawsze bedzie na jednakowym poziomie. To byla nastepna rzecz ktora
    > przekreslila iOS - po sciszeniu muzyki guziekiem z obudowy automatycznie

    Głośność mediów jest niezależna od reszty, z zabawkowym iOS nie ma co
    w ogóle porównywać, tu się sporo da spersonalizować tyle że trzeba
    pogrzebać.

    > 3. GPS - czy szybko lapie pozycje? Obecnie mam Nokie 5800 i jesli
    > korzystam tylko z GPSa do zlapania fixa to czesto szybciej dojade do
    > lokalnego celu zanim GPS sie odnajdzie.

    Znacznie szybciej niż w nokii 6220c.

    > 4. Czytalem, ze standardowy odtwarzacz mp3 jest dosc mierny. Czy jest
    > tania lub darmowa alternatywa, program, ktory bedzie mial korektor, lub
    > tylko podbicie basow i czytalby mptrojki z dowolnej lokacji na karcie?

    No nie używam i nie wiem.

> [...]
    > kodowych, ksiazki w/w formatach po prostu wrzucam na karte i gotowe.
    > Czy jest zblizony darmowy program na Androida?

    Na palmOS używałem Pluckera, teraz iReader'a i wystarcza.

    Ogólnie system ma potencjał, szybko się zmienia, v1.5 to było
    nieporozumienie, v2.2 jest już całkiem ok. Sam używam nieoryginalnego
    systemu, moda z v2.2 bo tak jest dostępne więcej funkcjonalności.
    oczywiście wymaga to trochę czasu na dostosowanie sprzęta do oczekiwań.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 6. Data: 2010-10-24 12:36:54
    Od: "Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)" <"michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch"@think.a.bit.before.replying>

    On 10/23/2010 11:31 PM, Andrzej Libiszewski wrote:

    > Nie czyta również txt, rtf i doc, toteż pisałem o konwersji formatów. Do
    > załatwienia przez strony z niezłymi konwerterami:
    >
    > http://www.2epub.com/
    > http://ebook.online-convert.com/convert-to-epub

    Pytanie czy lepsze dwa programy (tak, Aldiko jest świetne),
    czy babranie się z konwersją.
    Ja wybrałem hurtowe przerzucenie z karty pamięci i drugi program zamiast
    klikania konwersji...

    M.

  • 7. Data: 2010-10-24 14:17:26
    Od: raviz <r...@v...pl>

> [...]
    > czy babranie się z konwersją.
    > Ja wybrałem hurtowe przerzucenie z karty pamięci i drugi program zamiast

    Wspomnialem o PalmFiction a nie Pluckerze glownie ze wzgledu na brak
    potrzeby konwersji. Niby nie ma z tym duzo zachodu, ale jesli sie da -
    wole tego uniknac.

  • 8. Data: 2010-10-24 14:22:56
    Od: raviz <r...@v...pl>

    Jeszcze jedno, czy ktos juz moze pokusil sie o napisanie programiku
    obslugujacego baze danych slownika ang-pl Collinsa?
    Na Palma sa dwa z czego jeden obsluguje rowniez pliki audio z wymowa.
    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2010-10-24 15:22:42
    Od: "Michal Dwuznik (Michał Dwużnik)" <"michal[dot]dwuznik[at]cern[dot]ch"@think.a.bit.before.replying>

    On 10/24/2010 04:17 PM, raviz wrote:

    > Wspomnialem o PalmFiction a nie Pluckerze glownie ze wzgledu na brak
    > potrzeby konwersji. Niby nie ma z tym duzo zachodu, ale jesli sie da -
    > wole tego uniknac.

    Do każdego formatu który czytałeś na Palmie cos znajdziesz.

    M.

  • 10. Data: 2010-10-24 15:31:05
    Od: raviz <r...@v...pl>

    > Do każdego formatu który czytałeś na Palmie cos znajdziesz.
    >
    > M.

    A jak oceniacie iReadera? Opis wyglada obiecujaco:
    http://ireader.over-blog.com/ext/http://code.google.
    com/p/ireader