    From: kakmar <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: HTC Desire - kilka pytan
    Date: Sat, 23 Oct 2010 23:58:02 +0000 (UTC)

    Dnia 23.10.2010 raviz <r...@v...pl> napisał/a:
    > Witam,
    >
    > Od wielu lat uzywam palmtopow z systemem PalmOS, w wiekszosci wypadkow
    > moj wysluzony TX w zupelnosci mi wystarcza jednak chetnie przymierzylbym
    > sie do Androida

    No to ja zaliczyłem nie tak dawno podobną przeprowadzkę

    > HTC Desire wydaje mi sie optymalna platforma sprzetowa, co prawda brak
    > przedniej kamery ale poki co i tak nie bylaby zbyt czesto wykorzystywana
    > (czy Skype na Androida potrafi z niej korzystac?)

    Skype na androida pojawiło się bardzo niedawno i nie zauważyłem takiej
    funkcjonalności.

    > Przesiadajac sie na Androida z PalmOS nie chcialbym tracic
    > funkcjonalnosci, ktora posiadam obecnie. Oto kilka ficzerow na ktorych
    > mi zalezy i z ktorymi nie chcialbym sie rozstawac:

    Lyme nie ma ;-(

    > 1. Plynna regulacja jasnosci ekranu. Co wiecej dobrze aby mozna bylo
    > zjechac z jasnoscia tak nisko aby mozna bylo bez problemu czytac w
    > calkowitej ciemnosci. Dodatkowo fajnie gdyby slider jasnosci byl latwo
    > dostepny a nie zagrzebany jak to mialo miejsce w iOS (pomijam zewnetrzne
    > rozszerzenia funkcjonalnosci no chyba ze nia ma wyjscia...)

    Jest kiepsko, zresztą podobnie jak na gołym TX. Do czytania jest sporo
    aplikacji, m.innymi iReader z którego korzystam, i tam da się ustawić po
    prostu czarne tło i "ciemnoszare" literki i na amoled sprawdza się to
    b.dobrze. Co do całego systemu to są rozwiązania typu RenderFX które
    pozwalają podmieniać kolory. Ogólnie bez rzeźby jest jasno lub bardzo
    jasno, jak się pokombinuje to się da.

    > 2. Glosnosc alarmow kalendarza niezalezna od poziomu glosnosci systemu:
    > w PalmOS jest do tego osobne ustawienie co w konsekwencji powoduje, ze
    > niezaleznie jak zmienie pozostale ustawienia dzwieku alarm z kalendrza
    > zawsze bedzie na jednakowym poziomie. To byla nastepna rzecz ktora
    > przekreslila iOS - po sciszeniu muzyki guziekiem z obudowy automatycznie
    > wyciszalem alarmy z kalendarza.

    Głośność mediów jest niezależna od reszty, z zabawkowym iOS nie ma co
    w ogóle porównywać, tu się sporo da spersonalizować tyle że trzeba
    pogrzebać.

    > 3. GPS - czy szybko lapie pozycje? Obecnie mam Nokie 5800 i jesli
    > korzystam tylko z GPSa do zlapania fixa to czesto szybciej dojade do
    > lokalnego celu zanim GPS sie odnajdzie.

    Znacznie szybciej niż w nokii 6220c.

    > 4. Czytalem, ze standardowy odtwarzacz mp3 jest dosc mierny. Czy jest
    > tania lub darmowa alternatywa, program, ktory bedzie mial korektor, lub
    > tylko podbicie basow i czytalby mptrojki z dowolnej lokacji na karcie?

    No nie używam i nie wiem.

    > 5. E-book reader: na Palmie mam PalmFiction i wiecej nie trzeba. Czyta
    > ksiazki w wielu formatach m.in. txt, doc czy rtf. Obsluguje wiele stron
    > kodowych, ksiazki w/w formatach po prostu wrzucam na karte i gotowe.
    > Czy jest zblizony darmowy program na Androida?

    Na palmOS używałem Pluckera, teraz iReader'a i wystarcza.

    Ogólnie system ma potencjał, szybko się zmienia, v1.5 to było
    nieporozumienie, v2.2 jest już całkiem ok. Sam używam nieoryginalnego
    systemu, moda z v2.2 bo tak jest dostępne więcej funkcjonalności.
    oczywiście wymaga to trochę czasu na dostosowanie sprzęta do oczekiwań.

    --
    kakmaratgmaildotcom