  • 1. Data: 2012-09-04 16:16:20
    Temat: HDD widziany tylko przez BIOS
    Od: "Seba" <S...@b...com>

    Cześć Wszystkim!

    Napisałem o moim problemie na grupę winnt,
    ale otrzymałem rady, delikatnie mówiąc,
    nieadekwatne do problemu.
    Może tutaj ktoś mi pomoże.

    HDD 500 GB jest uszkodzony. Proces padania
    następował w kilku etapach - wpierw dało się
    zapisać większość danych, ale część była już
    niedostępna, potem niedostępna była jedna z 2
    partycji, a teraz dysk ogóle nie jest widziany
    przez:
    - Win XP zainstalowany na innym dysku
    - płytkę instalacyjną Win XP
    - program Victoria na płytce bootowalnej
    - program MHDD na płytce bootowalnej
    - Ubuntu

    Widzi go natomiast BIOS.

    Dysk jest na gwarancji i mogły na nim zostać tzw.
    dane wrażliwe. Nie będę tu wchodził w szczegóły.

    Zależy mi na wyzerowaniu tego dysku przed oddaniem
    do serwisu. Jak to zrobić?

    Zakładam, że ktoś miał taki problem i znalazł soft,
    który sobie z tym poradził.

    Pzdr.
    Seba

  • 2. Data: 2012-09-04 16:47:03
    Temat: Re: HDD widziany tylko przez BIOS
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Seba" <S...@b...com> napisał w wiadomości
    > Zależy mi na wyzerowaniu tego dysku przed oddaniem
    > do serwisu. Jak to zrobić?

    Jeśli już na 100% jesteś pewien że chcesz go zerować powinieneś zastosować
    soft producenta do tego celu. Producenci oferują softy diagnostyczne dla
    swoich dysków na ich stronach internetowych. Zazwyczaj soft do kasowania
    jest razem ze softem diagnostycznym.

    Możesz wtedy przed kasowaniem sprawdzić co mu dolega i ewentualnie próbować
    naprawić HDD Regeneratorem. Tylko przy tym programie istnieje ryzyko utraty
    gwarancji.

    Możesz sobie pobrać Hirens Boot CD i pobawić się programami do HDD Tam też
    jest HDD Regenerator. Może któryś z programów coś pomoże. Tam też są
    programy do kasowania dysku o ile dobrze pamiętam.

    Czy dało się czymś odczytać S.M.A.R.T.?
    A czy próbowałeś podłączyć ten dysk jako secondary lub przez bazę dokującą i
    z pod innego systemu go odczytać dane?

  • 3. Data: 2012-09-04 17:14:42
    Od: "Seba" <S...@b...com>

> [...]
    > A czy próbowałeś podłączyć ten dysk jako secondary lub przez bazę dokującą
    > i z pod innego systemu go odczytać dane?

    Tylko wpierw jakikolwiek soft musi ten dysk zobaczyć. :-(
    Hirens Boot CD też go nie widzi. Victorię miałem właśnie stamtąd.
    S.M.A.R.T nie udało mi się niczym odczytać.
    Dysk był podłączany jako SATA2 i SATA4, a także jako SATA1
    z próbą zainstalowania Win XP. Nawet przy którejś próbie instalacji
    zobaczył go jako jedną wielką partycję (chociaż wcześniej byłu 2
    i żadnej nie kasowałem), ale formatowanie przez godzinę stało na 0%.
    Nie wiem co to jest baza dokująca.
    Próbowałem spod Linuxa - to znaczy użyłem zarowno Knoppixa
    jak i Ubuntu. Nie widzą tego dysku.

    Jeśli mam stracić gwarację, to mogę go od razu potraktować młotkiem. :-(

    Pzdr.
    Seba

  • 4. Data: 2012-09-04 17:55:08
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Tue, 4 Sep 2012 17:14:42 +0200, Seba napisał(a):

    > zastosować
    [...]
    > Tylko wpierw jakikolwiek soft musi ten dysk zobaczyć. :-(

    Nie "jakikolwiek", tylko soft producenta dysku.
    --
    M.
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 5. Data: 2012-09-04 18:02:19
    Od: "Seba" <S...@b...com>

    > Nie "jakikolwiek", tylko soft producenta dysku.
    To chyba tylko bootowalny. To jest Samsung. Znasz może taki
    program?

    Pzdr.
    Seba

  • 6. Data: 2012-09-04 19:53:45
    Od: "Mark" <t...@p...pl>

    Seba <S...@b...com> w wiadomości
    Strona http://www.seagate.com i tam znajdź program SeaTools.
    --
    Mark
    k...@p...pl

  • 7. Data: 2012-09-04 19:56:04
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Seba" <S...@b...com> napisał w wiadomości
    > To chyba tylko bootowalny. To jest Samsung. Znasz może taki
    > program?

    Stacja dokująca lub baza dokująca to urządzenie które podpinasz przez USB i
    możesz wtedy odczytać zawartość wpiętego dysku poprzez inny komputer lub
    system operacyjny. Tylko nie wiem czy zerowanie dysku przez stację dokującą
    może wpłynąć negatywnie na ten drugi dysk z którego robi się odczyt.

    A czy kable są w porządku?

    Niestety Seagate kupiło Samsunga i teraz już nie widzę na ich stronie softu
    do samsunga. Chyba trzeba próbować softem do Seagate. Informacje na temat
    formatowania (Low Level Format):
    http://knowledge.seagate.com/articles/en_US/FAQ/2039
    31en

    Soft producenta dysków Seagate który kupił Samsunga:
    http://www.seagate.com/support/downloads/seatools/

  • 8. Data: 2012-09-04 20:30:09
    Od: "Seba" <S...@b...com>

    Parę miesięcy temu moja koleżanka próbowała przetestować
    swojego Samsunga (1 TB) programem od Seagate'a i efekt
    był taki, że program nie zakończył prawidłowo działania.
    Seagate kupił Samsunga niedawno i dyski Samsung kupione
    wcześniej nie są obsługiwane przez programy diagnostyczne
    napisane dla Seagate'ów. Zresztą nie jestem pewien czy
    obecnie kupiony dysk Seagate ze środkiem Samsunga byłby
    przez ten program obsługiwany. Może wypowiedziałby
    się ktoś, kto to sprawdził.

    Na razie szukam programu dla Samsunga, bootowalnego.
    Jeśli ktoś wie gdzie (jeszcze) jest do ściągnięcia, to bardzo
    proszę o informację.

    Pzdr.
    Seba

  • 9. Data: 2012-09-04 21:21:20
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

> [...]
    >
    > Na razie szukam programu dla Samsunga, bootowalnego.
    > Jeśli ktoś wie gdzie (jeszcze) jest do ściągnięcia, to bardzo

    O ile sobie dobrze przypominam to Samsung miał 3 programy które nie chciały
    poprawnie chodzić z moim dyskiem. Odpowiedni program dobierało się do dysku.
    Jaki masz model tego Samsunga?

    Sprawdziłem narzędzie do dysków Seagate pod Windows i widzi mój dysk od
    Samsunga ale testów nie robiłem. Bootowalnego na płytce nie posiadam. Może
    któryś z tych programów będzie chodził. U mnie chyba nie widziały dysku.

    Shdiag:

    http://www.cdrinfo.pl/download/7327112559

    Shdiag 1.28:

    http://dl.cdn.chip.de/downloads/4549158/Shdiag.zip?1
    346785337-1346792837-194271-B-38b078e0f7961ed3abb3df
    4ae677ccc5

    Hutil 2.10:

    http://www.cdrinfo.pl/download.php?filename=dyski-tw
    arde-(hdd)-narzedzia-firmowe/hutil_210.zip&id=732711
    0539&baza=soft

    Estool 3.00:
    http://www.softsea.com/review/ES-Tool.html
    http://www.softsea.com/download/ES-Tool.html