    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.comp.os.ms-windows.winnt,pl.comp.pecet
    Subject: Re: HDD padły sektory, brak dostępu do podkatalogów [cross]
    Date: Fri, 13 Feb 2015 03:29:17 +0100

    Użytkownik "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:mbiu5o$7hg$1@node1.news.atman.pl...
    >w windowsie jest taka opcja "przejmij na własność" czy jakoś tak,
    > jeśli nie można wejść do katalogu to trzeba wydać komende przejęcia
    > katalogu przez admina i wtedy da sie wejść i kopiować - tak tylko gdybam

    Tak możesz komuś rozpieprzyć filesystem.
    NAJPIERW sczytanie i to możliwie do obrazu dysku (1), a jeśli jest i na to
    miejsce, to obraz skopiować na bok i z tego obrazu wyciąganie co nas
    interesuje, potem naprawy, eksperymenty, zabawy, itd, itp. Po pomyślnym
    odzysku backupy można wywalić. Wiem z doświadczenia, jak bardzo ważny jest
    czas w takich sytuacjach. Jeśli to jest coś głębszego, skutkującego masową
    "wysypką", to na podwójną robotę może już czasu zabraknąć. Miałem w rękach
    dysk spadaczony, który mi padł otatecznie nie dalej, jak 5 minut po odzysku
    danych. I już przy następnym restarcie kompa nie wstał mimo męczenia,
    dręczenia i zaklęć magicznych, padł na amen, mogiła. Hmm... a może to nawet
    minutę było? W każdym razie bardzo szybko. Gdybym rzeźbił z uprawnieniami,
    to nie wiem, czy odzyskałbym cokolwiek. A tak poszło nawet w miarę zwinnie.
    Waść nie gdybaj, dysk to bardzo delikatny i szalenie precyzyjny mechanizm, i
    złe obchodzenie się z nim może być bolesne. W sferze zarówno fizycznej, jak
    i logicznej.

    (1) Aby jak najmniej machał głowicami po plikach, jeśli np. ukruszył się
    nośnik i machające głowice mogły by go rozsiewać. Poza tym, tak będzie
    szybciej potem pracować. I UNIKAĆ pisania czegokolwiek, zanim obraz nie
    zostanie sczytany.

    Aha, nie muszę chyba dodawać, że w sytuacji, gdy z dyskiem coś sie dzieje,
    obowiązuje całkowity zakaz kombinowania. Trzeba działać jasno i konkretnie,
    oraz możliwie zwięźle, a na kombinowanie przyjdzie czas na deser.

    --
    Biorę udział w projekcie SamKnows, jeśli masz szybkie łacze i chcesz
    dołączyć, kliknij obok... I participate in the SamKnows project, if you