  • 31. Data: 2012-08-20 20:07:55
    Temat: Re: HDD na magazyn / serwer
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Mon, 20 Aug 2012 15:32:16 +0200, ::-::dysmorfofob::-:: napisał(a):

    > IMHO praca w serwerowni dla dyskow to raczej sprzyja dlugowiecznosci (ciagla
    > praca, klima, UPSy).

    Te 200 dysków pracuje na sklepach w bardzo podłych warunkach chłodzenia
    i z dużym zapyleniem.

    > Wiec pare procent do awaryjnosci mniej.

    Procent?? Hmm może czas sprawdzić, w jaki sposób wylicza się MTBF? :-)
    A także, jakie czynniki oraz w jakim stopniu mają w tym wyliczaniu
    udział:
    http://ixbtlabs.com/articles/storagereliability/
    http://www.hardwaresecrets.com/dictionary/term/250
    http://web.archive.org/web/20001202154100/http://www
    .storage.ibm.com/storage/oem/tech/mtbf.htm
    --
    M.
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 32. Data: 2012-08-20 21:15:55
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 20 Aug 2012 17:58:27 +0200, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

    (ciach...)

    > Dyski z naklejką Apple też są droższe. A czy lepsze? Śmiem wątpić. ;-)

    To nie wiedziałeś, że zwykły WD Green po wstawieniu go w klamota z logiem
    nadgryzionego japka nagle automagicznie staje się profesjonalnym
    rozwiązaniem serwerowym
    (http://applefobia.blox.pl/2011/06/Time-Capsule-ofer
    ta-bardzo-specjalna.html)?
    :)

    [ Nie należy siadać na honorze, bo jedynym efektem będą odciski na dupie. ]
    [ (Tadeusz Kochanowicz) ]

  • 33. Data: 2012-08-21 09:41:41
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-08-20, o godz. 21:15:55
    Przemysław Ryk <p...@g...com> napisał(a):

    > To nie wiedziałeś, że zwykły WD Green po wstawieniu go w klamota z
    > logiem nadgryzionego japka nagle automagicznie staje się
> [...]

    Wiem - miałem z tym do czynienia. Na szczęście dla tych paru userów
    którzy mają Mac-i serwer Time Machine u mnie udaje QNAP. Swoją droga
    jakość ich produktów "serwerowych" swego czasu zapewniała mi całkiem
    sensowny zarobek z odzyskiwania danych z komputerów z OS X Server. ;-)

    Zdrówko

  • 34. Data: 2012-08-21 14:09:00
    Od: "::-::dysmorfofob::-::" <l...@p...onet.pl>

    > Procent?? Hmm może czas sprawdzić, w jaki sposób wylicza się MTBF? :-)

    Spokojnie, nie twierdze, ze % ktore tutaj wyliczamy na podstawie zyciowych
    doswiadczen maja jakies znamiona obiektywizmu - i sam watek tez dotyczy
    opinii o dyskach. (Zreszta te MTBF okreslane przez producenta dysku
    traktowalbym z rezerwa.)

    ::f::

  • 35. Data: 2012-08-21 14:15:14
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    ::-::dysmorfofob::-:: napisa?(a):

    > Zreszta te MTBF okreslane przez producenta dysku
    > traktowalbym z rezerwa.

    Dlaczego?

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 36. Data: 2012-08-21 14:17:52
    Od: "::-::dysmorfofob::-::" <l...@p...onet.pl>

    > Dyski z naklejką Apple też są droższe. A czy lepsze? Śmiem wątpić. ;-)

    Tez nie wiem czy sa lepsze/gorsze/rowne. Masa sprzetu komputerowego schodzi
    z jednej tasmy produkcyjnej i dostaje jedynie rozne nalepki. I potem mamy
    naped Sony "wysoka jakosc, ktora kosztuje" a LiteOn szajs, ze "za darmo nie
    wezme".
    Czasami sprzet schodzi z jednej tasmy, ale brandowanie jest glebsze niz
    nalepka, np. firmware. Czasem linia produkcyjna jest ta sama, ale finalna
    kontrola jakosci bardziej rygorystyczna.

    ::f::

  • 37. Data: 2012-08-21 14:32:51
    Od: "::-::dysmorfofob::-::" <l...@p...onet.pl>

    > Dlaczego?

    Z tej samej przyczyny, dla ktorej realne srednie spalanie paliwa w
    samochodzie zazwyczaj nijak sie ma do oficjalnej specyfikacji technicznej -
    i o dziwo zazwyczaj jest wyzsze.

    Albo inaczej, bardziej TG:
    To, ze karta graficzna ma najlepszy wynik w 3D Marku nie znaczy, ze jest
    najszybsza karta graficzna . Producenci potrafili optymalizowac karty pod
    aplikacje testujace a nie pod gry.

    ::f::

  • 38. Data: 2012-08-21 15:15:53
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 21 Aug 2012 09:41:41 +0200, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

> [...]
    > jakość ich produktów "serwerowych" swego czasu zapewniała mi całkiem
    > sensowny zarobek z odzyskiwania danych z komputerów z OS X Server. ;-)

    Tylko się cieszyć, że jest tylu artystów, co się na ten religijny bełkot
    łapią? ;)

  • 39. Data: 2012-08-21 17:27:39
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-08-21, o godz. 15:15:53
    Przemysław Ryk <p...@g...com> napisał(a):

    > Tylko się cieszyć, że jest tylu artystów, co się na ten religijny
    > bełkot łapią? ;)

    O religii się nie dyskutuje. ;-)
    Natomiast ciężko mi jest do tej pory pojąć że np. duże biuro
    architektoniczne trzyma bibliotekę projektów i używanych w nich
    elementów na jednym serwerze (pomijam że to OS X Server akurat) bez
    jakiegokolwiek backupu. Tzn. maszyna do backupu była ale wyłączona a
    admin który by na to zwrócił uwagę był niepotrzebny bo przecież "samo
    się robi i po co komuś płacić". A tak to jak wyskakiwał jakiś komunikat
    to się klikało "OK". ;-)

    Zdrówko

  • 40. Data: 2012-08-23 15:13:13
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 21 Aug 2012 17:27:39 +0200, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

    > O religii się nie dyskutuje. ;-)

    No co Ty - taki fajny temat. Szczególnie z zaperzonymi wyznawcami. :D

> [...]
    > admin który by na to zwrócił uwagę był niepotrzebny bo przecież "samo
    > się robi i po co komuś płacić". A tak to jak wyskakiwał jakiś komunikat

    U siebie bym do tego nie dopuścił i nie dopuszczam. Jeżeli to byłby klient,
    to po trzecim odzyskiwaniu danych i kolejnym ignorowaniu moich zaleceń
    stwierdziłbym wprost: jak owca chce, żeby ją strzyc, to się ją strzyże... :D