  • 1. Data: 2012-08-12 13:44:39
    Temat: Problem z T7100
    Od: Stefan <m...@g...com>

    Witam. Posiadam laptop Toshiba Satellite L300 i miał fabrycznie core duo T2390.
    Postanowiłem w nim wymienić procesor. Kupiłem i zamontowałem T7100. Jest jednak duży
    problem. Otóż po kilkunastu sekundach spada FSB przez co taktowanie zegara wynosi ok
    800 MHz. Wyłączyłem w systemie speedstep, ale nie pomaga. Temperatury są ok (max
    60*C). Nawet wentylator się nie rozpędza. O co chodzi?

  • 2. Data: 2012-08-12 15:15:17
    Temat: Re: Problem z T7100
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    On 12/08/2012 12:44, Stefan wrote:
> [...]
    800 MHz. Wyłączyłem w systemie speedstep, ale nie pomaga. Temperatury są ok (max
    60*C). Nawet wentylator się nie rozpędza. O co chodzi?

    No to chyba dobrze, że spada? Przy obciążeniu nie zwiększa się?

    p.s. zasilacz podłączony?

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 3. Data: 2012-08-12 15:30:09
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-08-12 15:15, DooMiniK wrote:

    > No to chyba dobrze, że spada? Przy obciążeniu nie zwiększa się?

    No normalne, że system obniża taktowanie CPU gdy nie jest potrzebna max.
    moc. Uruchom coś w stylu prime95 i sprawdź wtedy.

  • 4. Data: 2012-08-12 18:00:30
    Od: m...@g...com

    W dniu niedziela, 12 sierpnia 2012 15:30:09 UTC+2 użytkownik Rafal Lukawski napisał:
    > No normalne, że system obniża taktowanie CPU gdy nie jest potrzebna max.
    >
    > moc. Uruchom coś w stylu prime95 i sprawdź wtedy.

    No właśnie, że nie jest to normalne, bo pod obciążeniem mam 800 MHz (FSB=100,
    mnożnik=8), a na początku stressu FSB=800, mnożnik=9. Rozwiązanie było idiotyczne -
    wyłączyć Intel Dynamic Acceleration. Widać za dużo wycieli w GL 960. :[