  • 1. Data: 2012-08-13 16:22:37
    Temat: Optyczna sieć komputerowa (ale nie światłowód)
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Lata temu, jeszcze zanim upowszechniło się WiFi, trafiłem na opis
    jakiejś eksperymentalnej (być może amatorskiej) sieci komputerowej, w
    której transmisja była realizowana za pomocą światła (przez powietrze,
    nie światłowód). Nie pamiętam już czy chodziło o podczerwień czy światło
    widzialne (wydaje mi się, że jednak była mowa o tym drugim). Nie znam
    żadnych szczegółów, próba googlowania także nie daje żadnych rezultatów.

    Ktoś z Was wie o co może chodzić?

  • 2. Data: 2012-08-13 16:43:38
    Temat: Re: Optyczna sieć komputerowa (ale nie światłowód)
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-08-13 16:22, Atlantis pisze:
> [...]
    > widzialne (wydaje mi się, że jednak była mowa o tym drugim). Nie znam
    > żadnych szczegółów, próba googlowania także nie daje żadnych rezultatów.
    Może o mosty laserowe, bo nie wierzę, żebyś nie słyszał o IrDA? :-)

    Maciek

  • 3. Data: 2012-08-13 17:19:51
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2012-08-13 16:43, Maciek pisze:

    > bo nie wierzę, żebyś nie słyszał o IrDA? :-)

    Nie, nie. Chodziło o coś zupełnie innego. Pamiętam, że to działało w
    warunkach miejskich, nadajniki i odbiorniki były zamontowane w białych
    obudowach, przypominające te z kamer nadzoru. Wydaje mi się, że taki
    moduł był łączony z siecią LAN za pomocą standardowej skrętki, ale tego
    już pewien nie jestem.

    Kołacze mi się jeszcze jakieś odległe echo nazwy. Z brzmienia jakby coś
    wschodniego... Zwiezda? Zorya? Jednak tutaj też nie jestem pewien czy
    skojarzenie jest prawidłowe. Być może moja pamięć błędnie poskładała w
    jedną całość dwie zupełnie różne sprawy. :)

  • 4. Data: 2012-08-13 17:52:26
    Od: BartekK <s...@d...org>

    http://ronja.twibright.com/

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2012-08-13 19:09:36
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2012-08-13 17:52, BartekK pisze:

    > http://ronja.twibright.com/

    Dokładnie o to chodziło. Wielkie dzięki. :)

  • 6. Data: 2012-08-13 21:49:49
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > http://ronja.twibright.com/

    To nie dziala na IR?
    Pytam, bo sam kiedys mialem lacze z kumplem (P-P)
    na irdzie i odpowiedich soczewkach.
    Tylko to bylo wieki temu a predkosci byly... no coz...,
    no ale w doom2 w sieci sie gralo (o ile nie padal snieg :).