-
41. Data: 2010-08-17 15:01:05
Temat: Re: Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
Od: "kml" <A...@g...lp>
Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
news:i4e04d$an$1@news.onet.pl...
> Andrzej Lawa wrote:
>
>> J.F. pisze:
>>
>> > Jak on nie chce byc smieszny, to niech sobie ten silnik zamontuje w
>> > aucie i pojezdzi w rajdach o kropelce,
>>
>> Są jeszcze?
>
> Shell co roku organizuje afair.
Szkoda, że nie BP - to by było wyjątkowo "fajne" tego roku :)
--
pozdrawiam
kml
-
42. Data: 2010-08-17 15:09:40
Temat: Re: Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
Johnny Hooker pisze:
> Jurand <j...@i...pl> napisał(a):
>
>> Pewnie to taka sama "rewelacja" jak zderzak Łągiewki...
>
> Po prostu żal patrzeć na typowe postawy typowego "polactwa", które
Żal to patrzeć na te twoje (czy twojego idola) brednie, oparte na
całkowitej nieznajomości fizyki.
A ta, pożal się boże, "balerina"... Albo ktoś pominął mnóstwo cholernie
istotnych detali, albo wynalazca wynalazł perpetuum mobile. Teraz tylko
czekam, aż wynajdzie kamień filozoficzny.
-
43. Data: 2010-08-17 15:16:28
Temat: Re: Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
Massai pisze:
>>> Jak on nie chce byc smieszny, to niech sobie ten silnik zamontuje w
>>> aucie i pojezdzi w rajdach o kropelce,
>> Są jeszcze?
>
> Shell co roku organizuje afair.
A, te czysto technologiczne... W sumie w temacie wątku ;)
A rajdy o kropelce promujących właściwą kulturę jazdy normalnymi
(ewentualnie lekko usprawnianymi) pojazdami? Jak dawniej na maluszkach z
kroplówką za oknem robili...
-
44. Data: 2010-08-17 15:38:22
Temat: Re: Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
Od: "Massai" <t...@w...pl>
Andrzej Lawa wrote:
> Massai pisze:
>
> >>> Jak on nie chce byc smieszny, to niech sobie ten silnik zamontuje
> w >>> aucie i pojezdzi w rajdach o kropelce,
> >> Są jeszcze?
> >
> > Shell co roku organizuje afair.
>
> A, te czysto technologiczne... W sumie w temacie wątku ;)
>
> A rajdy o kropelce promujących właściwą kulturę jazdy normalnymi
> (ewentualnie lekko usprawnianymi) pojazdami? Jak dawniej na
> maluszkach z kroplówką za oknem robili...
Takie zdaje się na mazurach gdzieś się odbywają, ale rzeczywiście nie
wiem czy nadal.
--
Pozdro
Massai
-
45. Data: 2010-08-17 16:36:55
Temat: Re: Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Tue, 17 Aug 2010 14:40:06 +0200, Andrzej Lawa wrote:
>J.F. pisze:
>> Jedynie np "Dodatkowo dzięki przeróbce silnika można było uzyskać z
>> jego alternatora 11-krotnie więcej energii elektrycznej, niż w
>> przypadku silnika nie poddanego przeróbce."
>
>11x więcej energii z alternatora po przeróbce samego silnika? Czyli co -
>11x wyższe obroty? ;->
No wlasnie zachodze w glowe co poeta mial na mysli. Ale to pewnie
wychodzi moje polactwo, zawisc i co tam jeszcze :-)
Moze wystarczylo podniesc obroty biegu jalowego z 850 na powiedzmy
1100.
J.
-
46. Data: 2010-08-17 19:48:16
Temat: Re: Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
Od: " Johnny Hooker" <j...@W...gazeta.pl>
JAM <j...@y...com> napisał(a):
> W patencie napisali, ze silnik ma czterokrotnie wieksza sprawnosc niz
> tradycyjny silnik spalinowy. Poniewaz dzisiejsze silniki spalinowe
> osiagaja 30% sprawnosci, wynika, ze konstrukcja opatentowana osiaga
> 120% sprawnosci, czyli produkuje benzyne.
30%? No, popatrz... co prawda, niektórzy upierali się już, że diesle to nawet
40% - ale to nie jest wcale ostatnie słowo na ten temat... pod adresem:
http://tinyurl.com/28voos5 znajdziesz niezwykle interesującą informację:
"Dzisiejsze silniki diesla są super, osiągają sprawnośc rzędu 60% i palą tyle
co nic."
Jak więc widać, licytacja doszła już do "60% sprawności" dla diesla. No, to
czekam - kto z Was da więcej? :)
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
47. Data: 2010-08-17 20:00:51
Temat: Re: Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Tue, 17 Aug 2010 17:48:16 +0000 (UTC), Johnny Hooker wrote:
>30%? No, popatrz... co prawda, niektórzy upierali się już, że diesle to nawet
>40% - ale to nie jest wcale ostatnie słowo na ten temat... pod adresem:
>http://tinyurl.com/28voos5 znajdziesz niezwykle interesującą informację:
>"Dzisiejsze silniki diesla są super, osiągają sprawnośc rzędu 60% i palą tyle
>co nic."
>Jak więc widać, licytacja doszła już do "60% sprawności" dla diesla. No, to
>czekam - kto z Was da więcej? :)
ponad 50% ma ten
http://www.mandieselturbo.com/engines/TwoStrokeLowSp
eedPropMEEngines.asp?model=S80ME-C7
A 60% ma turbina gazowa z dopalaczem parowym Siemensa.
A jak chcesz cos bardziej popularnego:
http://en.wikipedia.org/wiki/Brake_specific_fuel_con
sumption
J.
-
48. Data: 2010-08-17 20:39:53
Temat: Re: Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
Od: " Johnny Hooker" <j...@W...gazeta.pl>
Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> napisał(a):
> >>> Właśnie lektura tych podesłanych linków nastraja bardzo sceptycznie.
> >>> Już choćby po tym jak autor absurdalnie (i często fałszywie)
> >>> wyolbrzymia problemy silnika klasycznego :)
> >>
> >> W sumie racja: wiadomo przecież powszechnie, iż nie jest prawdą, że
> >> sprawność "tradycyjnego" silnika spalinowego to raptem coś ok. 20%.
> >> No, w każdym razie to gruuuba przesada, tudzież "fałszywe
> >> wyolbrzymienie"... :)
> >
> > Ano. Raczej 30-40%.
>
> 20% i już. A na wale tylko 5-10%. A mierzona na kołach 2-4% :)
>
> Zwłaszcza tajemnicze zniknięcie 2/3 mocy między wałem a kołami stawia przed
nam
> i
> dramatyczne pytanie: jakąż to wiedzę na temat mechaniki ukrywają przed nami
nau
> kowcy,
> będący zapewne od lat w spisku? Dlaczego pisze się, że przełożenie napędu
ma sp
> rawność
> rzędu 90%, podczas gdy prawda jest inna, i jakże bolesna?
Faktycznie, że przed Tobą, biedaku, coś ukrywają - widocznie im podpadłeś -
ale są i tacy, co jednak nie ukrywają, w każdym razie przede mną: http://
tinyurl.com/aovmut
Konkretnie to już Ci palcem pokażę - str. 17:
#v+
the breakdown is like this (all percentages being from the original 100%, not
percentages of what is left) for a US composite driving cycle
100% in fuel
30% irreversibility of combustion,
puts 70% into combustion gases
32% engine inefficiencies, (into cooling system and exhaust gases) and
18% friction (including pumping losses, driving camshafts etc)
leaves mechanical energy 20%
2% to drive accessories (oil and water pumps, air con, etc) and
3% lost in torque convertor transmission etc
leaves 15% to the wheels
5% used for heating the brakes
5% for air resistance
5% for rolling resistance
The author comments in the text, that this is for a particular vehicle and
the driving conditions mentioned. Most drivers would drive faster today and
have more air resistance relative to rolling resistance.
#v-
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
49. Data: 2010-08-17 20:43:36
Temat: Re: Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
Od: " Johnny Hooker" <j...@W...gazeta.pl>
J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):
> ponad 50% ma ten
> http://www.mandieselturbo.com/engines/TwoStrokeLowSp
eedPropMEEngines.asp?
model=
> S80ME-C7
>
> A 60% ma turbina gazowa z dopalaczem parowym Siemensa.
>
> A jak chcesz cos bardziej popularnego:
> http://en.wikipedia.org/wiki/Brake_specific_fuel_con
sumption
A, tak - zgadzam się, że diesle "morskie" mogą osiągnąć wyższą sprawność,
wszakże przypomnę, że mówimy w tym wątku konkretnie o silnikach SAMOCHODOWYCH
TŁOKOWYCH!
Sorry - no bonus.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
50. Data: 2010-08-17 20:49:40
Temat: Re: Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Tue, 17 Aug 2010 18:43:36 +0000 (UTC), Johnny Hooker wrote:
>J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):
>> A jak chcesz cos bardziej popularnego:
>> http://en.wikipedia.org/wiki/Brake_specific_fuel_con
sumption
>
>A, tak - zgadzam się, że diesle "morskie" mogą osiągnąć wyższą sprawność,
>wszakże przypomnę, że mówimy w tym wątku konkretnie o silnikach SAMOCHODOWYCH
>TŁOKOWYCH!
>Sorry - no bonus.
Ale tam sa dwa diesle samochodowe z wynikiem ponad 40%.
Wiec sorry - nie mozna pisac "cztery razy lepsza".
Ani nawet trzy.
J.