  • 41. Data: 2010-08-17 15:01:05
    Temat: Re: Gun-Engine - dlaczego nikt tego nie produkuje?
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:i4e04d$an$1@news.onet.pl...

    > Shell co roku organizuje afair.

    Szkoda, że nie BP - to by było wyjątkowo "fajne" tego roku :)

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 42. Data: 2010-08-17 15:09:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Johnny Hooker pisze:

    > Po prostu żal patrzeć na typowe postawy typowego "polactwa", które

    Żal to patrzeć na te twoje (czy twojego idola) brednie, oparte na
    całkowitej nieznajomości fizyki.

    A ta, pożal się boże, "balerina"... Albo ktoś pominął mnóstwo cholernie
    istotnych detali, albo wynalazca wynalazł perpetuum mobile. Teraz tylko
    czekam, aż wynajdzie kamień filozoficzny.

  • 43. Data: 2010-08-17 15:16:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Massai pisze:

    > Shell co roku organizuje afair.

    A, te czysto technologiczne... W sumie w temacie wątku ;)

    A rajdy o kropelce promujących właściwą kulturę jazdy normalnymi
    (ewentualnie lekko usprawnianymi) pojazdami? Jak dawniej na maluszkach z
    kroplówką za oknem robili...

  • 44. Data: 2010-08-17 15:38:22
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    > (ewentualnie lekko usprawnianymi) pojazdami? Jak dawniej na
    > maluszkach z kroplówką za oknem robili...

    Takie zdaje się na mazurach gdzieś się odbywają, ale rzeczywiście nie
    wiem czy nadal.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 45. Data: 2010-08-17 16:36:55
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 Aug 2010 14:40:06 +0200, Andrzej Lawa wrote:

    >11x więcej energii z alternatora po przeróbce samego silnika? Czyli co -
    >11x wyższe obroty? ;->

    No wlasnie zachodze w glowe co poeta mial na mysli. Ale to pewnie
    wychodzi moje polactwo, zawisc i co tam jeszcze :-)

    Moze wystarczylo podniesc obroty biegu jalowego z 850 na powiedzmy
    1100.

    J.

  • 46. Data: 2010-08-17 19:48:16
    Od: " Johnny Hooker" <j...@W...gazeta.pl>

    JAM <j...@y...com> napisał(a):

    > W patencie napisali, ze silnik ma czterokrotnie wieksza sprawnosc niz
    > tradycyjny silnik spalinowy. Poniewaz dzisiejsze silniki spalinowe
    > osiagaja 30% sprawnosci, wynika, ze konstrukcja opatentowana osiaga
    > 120% sprawnosci, czyli produkuje benzyne.

    30%? No, popatrz... co prawda, niektórzy upierali się już, że diesle to nawet
    40% - ale to nie jest wcale ostatnie słowo na ten temat... pod adresem:
    http://tinyurl.com/28voos5 znajdziesz niezwykle interesującą informację:

    "Dzisiejsze silniki diesla są super, osiągają sprawnośc rzędu 60% i palą tyle
    co nic."

    Jak więc widać, licytacja doszła już do "60% sprawności" dla diesla. No, to
    czekam - kto z Was da więcej? :)

  • 47. Data: 2010-08-17 20:00:51
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 Aug 2010 17:48:16 +0000 (UTC), Johnny Hooker wrote:
> [...]
    >co nic."
    >Jak więc widać, licytacja doszła już do "60% sprawności" dla diesla. No, to

    ponad 50% ma ten
    http://www.mandieselturbo.com/engines/TwoStrokeLowSp
    eedPropMEEngines.asp?model=S80ME-C7

    A 60% ma turbina gazowa z dopalaczem parowym Siemensa.

    A jak chcesz cos bardziej popularnego:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Brake_specific_fuel_con
    sumption

    J.

  • 48. Data: 2010-08-17 20:39:53
    Od: " Johnny Hooker" <j...@W...gazeta.pl>

    Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> napisał(a):

    > 20% i już. A na wale tylko 5-10%. A mierzona na kołach 2-4% :)
    >
    > Zwłaszcza tajemnicze zniknięcie 2/3 mocy między wałem a kołami stawia przed
    nam
    > dramatyczne pytanie: jakąż to wiedzę na temat mechaniki ukrywają przed nami
    nau
    > kowcy,
    > będący zapewne od lat w spisku? Dlaczego pisze się, że przełożenie napędu
    ma sp
    > rawność
    > rzędu 90%, podczas gdy prawda jest inna, i jakże bolesna?

    Faktycznie, że przed Tobą, biedaku, coś ukrywają - widocznie im podpadłeś -
    ale są i tacy, co jednak nie ukrywają, w każdym razie przede mną: http://
    tinyurl.com/aovmut

    Konkretnie to już Ci palcem pokażę - str. 17:

    #v+
    the breakdown is like this (all percentages being from the original 100%, not
    percentages of what is left) for a US composite driving cycle

    100% in fuel
    30% irreversibility of combustion,
    puts 70% into combustion gases

    32% engine inefficiencies, (into cooling system and exhaust gases) and
    18% friction (including pumping losses, driving camshafts etc)
    leaves mechanical energy 20%

    2% to drive accessories (oil and water pumps, air con, etc) and
    3% lost in torque convertor transmission etc
    leaves 15% to the wheels

    5% used for heating the brakes
    5% for air resistance
    5% for rolling resistance

    The author comments in the text, that this is for a particular vehicle and
    the driving conditions mentioned. Most drivers would drive faster today and
    have more air resistance relative to rolling resistance.
    #v-

  • 49. Data: 2010-08-17 20:43:36
    Od: " Johnny Hooker" <j...@W...gazeta.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    model=
    > S80ME-C7
    >
    > A 60% ma turbina gazowa z dopalaczem parowym Siemensa.

    A, tak - zgadzam się, że diesle "morskie" mogą osiągnąć wyższą sprawność,
    wszakże przypomnę, że mówimy w tym wątku konkretnie o silnikach SAMOCHODOWYCH
    TŁOKOWYCH!

    Sorry - no bonus.

  • 50. Data: 2010-08-17 20:49:40
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 17 Aug 2010 18:43:36 +0000 (UTC), Johnny Hooker wrote:
> [...]
    >wszakże przypomnę, że mówimy w tym wątku konkretnie o silnikach SAMOCHODOWYCH

    Ale tam sa dwa diesle samochodowe z wynikiem ponad 40%.
    Wiec sorry - nie mozna pisac "cztery razy lepsza".
    Ani nawet trzy.

    J.