  • 11. Data: 2012-02-05 19:36:06
    Temat: Re: Grzalka silnika - testowal ktos?
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Krzysztof 45 <m...@v...pl> napisał(a):

> [...]
    > . Zdawało to egzamin.
    > Nakład pracy niewielki, finansowy tez, a efekt zadowalający. Na zasadzie takiej
    > że w prawdzie
    > odpalany silnik był zimny, to po odpaleniu i zrzuceniu śniegu z auta już leciał
    > a dodatnia
    > temperatura z nawiewów. Oczywiście zakładamy że mamy sprawny termostat. Bo to p
    > odstawa powodzenia i
    > efektu. Może w tym kierunku kombinować? Można taki patent zrobić włączany bez u
    > ruchamiania silnika z
    > zewnętrznego źródła napięcia, tylko jeszcze w obieg trzeba wstawić pompkę wodną
    W obecnie posiadanym samochodzie, nie pierwszej młodości, po uruchomieniu
    silnika. W czasie kiedy odśnieżałem w zeszłym roku, z nawiewów pod koniec
    odśnieżania leciało powietrze o takiej temperaturze że resztki śniegu na
    szybie się topiły i spływały. W tym roku nie ma śniegu za to jest -15.
    Akceptowalnie ciepłe powietrze zaczyna z nawiewów lecieć po przejechaniu ok
    500 metrów. Nie mam żadnych prostych do wykonania wynalazków tylko to co
    fabryka założyła. Przy minus piętnastu trzystu watami to się pobrandzlować
    można a nie cokolwiek ugrzać.

  • 12. Data: 2012-02-05 20:15:11
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-02-05 19:36, kogutek pisze:
    > Przy minus piętnastu trzystu watami to się pobrandzlować
    > można a nie cokolwiek ugrzać.

    Nie przesadzasz? Przy +15st.C otoczenia 1000W grzalka z powodzeniem
    nagrzewa 100l wody do temperatury 70st.C. To przy -15 300W nie da rady
    ogrzac 5l oleju i troche stali do chocby +5? Nie zartuj...

    --
    venioo -> GG:198909
    Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG

  • 13. Data: 2012-02-05 20:18:50
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    kogutek napisał(a):
> [...]
    nawiewów lecieć
    > po przejechaniu ok 500 metrów. Nie mam żadnych prostych do wykonania wynalazków

    Ja z webastem nie osiągam takiego wyniku by po 500 metrach ciepełko leciało. No chyba
    że je załączę
    15-20 minut przed jazdą :D
    To co Ci tam grzeje?

    > Przy minus piętnastu trzystu watami to się pobrandzlować można a nie cokolwiek
    ugrzać.
    Przesadzasz. Jak ma taka możliwość by chodziła ta grzałka przez trzy godziny lub
    więcej przed
    odpaleniem silnika, to środek silnika nie będzie zmarznięty, wręcz skłonny jestem
    twierdzić że na
    znacznym cieplutkim plusie.
    --
    Krzysiek

  • 14. Data: 2012-02-05 20:22:31
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    v...@i...pl <v...@i...pl> napisał(a):

    > Nie przesadzasz? Przy +15st.C otoczenia 1000W grzalka z powodzeniem
    > nagrzewa 100l wody do temperatury 70st.C. To przy -15 300W nie da rady
    > ogrzac 5l oleju i troche stali do chocby +5? Nie zartuj...

    Jasne że ogrzewa. W ocieplony bojlerze przez prawie 10 godzin. Te trochę
    oleju, stali i wody waży grubo ponad 100 kilo i jest niczym nie ocieplone.

  • 15. Data: 2012-02-05 20:23:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Venioo,

    Sunday, February 5, 2012, 8:15:11 PM, you wrote:

    > Nie przesadzasz? Przy +15st.C otoczenia 1000W grzalka z powodzeniem
    > nagrzewa 100l wody do temperatury 70st.C. To przy -15 300W nie da rady
    > ogrzac 5l oleju i troche stali do chocby +5? Nie zartuj...

    Kiedyś szukalem grzałki do bloku Lanosa i znalazłem 500W. Moim zdaniem
    trochę za dużo.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 16. Data: 2012-02-05 20:36:09
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Krzysztof 45 <m...@v...pl> napisał(a):

> [...]
    > b więcej przed
    > odpaleniem silnika, to środek silnika nie będzie zmarznięty, wręcz skłonny jest
    Nie napisałem że ciepłe leci. Ale na pewno ma dodatnią temperaturę. Przy -15
    jak ma +2 to jest to odczuwalne. Nie będzie po trzech godzinach przy -15 na
    żadnym plusie. Grzałka o tak małej mocy ma za zadanie nie dopuścić żeby olej
    przestał być płynny. Jakoś historyczne ma to podłoże. Kiedyś nie było tak
    dobrych olejów jak są teraz. I zostało. Korby też kiedyś były. Wbrew temu co
    teraz ludzie sądzą nie służyły do odpalania. Przy dużych mrozach przekręcało
    się korbą ze dwa obroty i odpalało z rozrusznika. Teraz też tak robię.
    Ustawiam się na małym podjeździe. Wsiadam, wrzucam wysoki bieg i jak zjeżdża
    to silnik zrobi ze dwa obroty. A potem już z rozrusznika palę. Dużo ma łatwiej
    rozrusznik jak w silniku było przed odpaleniem przekręcone. Każdy może
    spróbować. Wrzucić czwórkę i pchnąć z pół metra. Ale jak uważasz że nie mam
    racji to sobie wstaw taką grzałkę. Co mi to przeszkadza.

  • 17. Data: 2012-02-05 20:52:49
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    > Kiedyś szukalem grzałki do bloku Lanosa i znalazłem 500W. Moim zdaniem
    > trochę za dużo.

    Ale wyprobowales to? Za mocno sie nagrzewal strefowo i sie cieplo nie
    zdazylo rozchodzic? Czy w jakim sensie za duzo?

  • 18. Data: 2012-02-05 21:31:03
    Od: "uciu" <guseva(sssss)@interia.pl>

    hrysler-volvo-i2074164558.html
    > Miliony Skandynawów

    w skandynawskich mazdach to jest montowane fabrycznie:-)

    --
    ---
    uciu

  • 19. Data: 2012-02-05 21:42:24
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Venioo,

    Sunday, February 5, 2012, 8:52:49 PM, you wrote:

    > Ale wyprobowales to?

    Nie - jakoś brakło mi odwagi.

    > Za mocno sie nagrzewal strefowo i sie cieplo nie zdazylo rozchodzic?

    Tego się właśnie obawiałem.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 20. Data: 2012-02-05 23:51:56

    W dniu 2012-02-05 21:31, uciu pisze:

    > w skandynawskich mazdach to jest montowane fabrycznie:-)

    W wielu skandynawskich samochodach jest montowane, ale mnie interesuja
    konkretne doswiadczenia, a nie na zasadzie "bo w gazecie czytalem, ze
    gdziestam tego uzywaja miliony..." Sam mialem takie skandynawskie
    grzalki w rece (od volvo) ale nie znam nikogo, kto by tego uzywal i mogl
    sie podzielic doswiadczeniami.