  • 21. Data: 2012-02-06 01:18:39
    Temat: Re: Grzalka silnika - testowal ktos?
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-02-05 22:51:56 +0000, "v...@i...pl" <v...@i...pl> said:

    > W wielu skandynawskich samochodach jest montowane, ale mnie interesuja
    > konkretne doswiadczenia

    Otóż: to po prostu działa.

    > mialem takie skandynawskie grzalki w rece

    To wiesz dlaczego to działa.

    > ale nie znam nikogo, kto by tego uzywal

    Nikogo, komu wierzysz, czy nikogo, kogo nie znasz, więc wierzyć mu nie możesz?

    > i mogl sie podzielic doswiadczeniami.

    Otóż - to po prostu działa.

    --
    Bydlę

  • 22. Data: 2012-02-06 09:14:49
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2012-02-05 13:49, v...@i...pl pisze:
    > Testowal ktos cos takiego (nie mam nic wspolnego z aukcja)

    Mam coś takiego zamontowane fabrycznie (Dodge Caravan ściągnięty z Kanady).

  • 23. Data: 2012-02-06 11:01:36
    Od: ToMasz <t...@n...gazeta.pl>

    (...)

    > Nie - jakoś brakło mi odwagi.

    > Tego się właśnie obawiałem.
    >
    > [...]

    te grzałki muszą mieć dużą moc. Dlaczego? Podczas ogrzewania silnika na
    mrozie, nawet 10w grzałka podniesie jego temperature. Ale jak już
    podniesie, to silnik zacznie oddawać ciepło do otoczenia, a wtedy 10W
    to.... nie powiem co. Taak wiec z ekonomicznego punktu widzenia musimy
    ten silnik zagrzać jak najszybciej, więc grzała musi być solidna. Te
    które ja miałem w ręce, do silników stacjonarnych miały 2.2kW.

    Kiedyś musiałem przespać noc na pewnej budowie. do wyboru miałem brudny
    zimny barak z robalami, albo własne auto. wybrałem auto i farelka. 1000w
    wystarczyło aby podtrzymać ciepło w aucie. 1000W a nie 300!
    ToMasz

  • 24. Data: 2012-02-06 12:52:02
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-02-05 20:15, v...@i...pl pisze:

    > Nie przesadzasz? Przy +15st.C otoczenia 1000W grzalka z powodzeniem nagrzewa 100l
    wody do temperatury 70st.C. To przy -15 300W nie da rady ogrzac 5l oleju i troche
    stali do chocby +5? Nie zartuj...

    Jakeśmy z dziaduniem pszczoły dokarmiali, to taka 1000W grzalka nagrzewała
    wiadro (20l) wody do temp. 70st.C, tyle że w jakieś pół godziny.

    A 100l - to chyba zaizolowane w boilerze, co? No więc to nie to samo.

  • 25. Data: 2012-02-06 17:13:32
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-02-06 11:01, ToMasz pisze:

    > Kiedyś musiałem przespać noc na pewnej budowie. do wyboru miałem brudny
    > zimny barak z robalami, albo własne auto. wybrałem auto i farelka. 1000w
    > wystarczyło aby podtrzymać ciepło w aucie. 1000W a nie 300!

    Te 300W to bylo calkiem przykladowe i hipotetyczne, bo rozmiarami by
    fajnie pasowalo. Ale czemu by nie wsadzić np. 1kW? Tutaj wszelkie opcje
    i porady dozwolone.

    --
    venioo -> GG:198909
    Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG

  • 26. Data: 2012-02-06 17:16:00
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    > A 100l - to chyba zaizolowane w boilerze, co? No więc to nie to samo.

    No nie to samo, ale tu chodzi o podgrzanie o jakies 20-25st.C a nie o 60
    jak w przypadku bojlera. Czas nagrzewania bez roznicy - moge sobie
    nastawic nawet na 2-3h przed porannym odpaleniem, w nocy mam tani prad ;)

  • 27. Data: 2012-02-06 17:18:37
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-02-06 09:14, Robson pisze:

    > Mam coś takiego zamontowane fabrycznie (Dodge Caravan ściągnięty z Kanady).

    No i jak? Jaki masz silnik, ile w nim plynow i jaki jest czas
    nagrzewania? Jakbys podal temperature otoczenia i temperature do jakiej
    sie nagrzewa silnik (ciecz) i to wszystko w osi czasu, to bysmy
    wiedzieli jak to sie prezentuje :) Bo DEFY w ulotce to przy otoczeniu
    -20 do temperatury +20 podnosi w 50min. - tylno nie napisali w jakim
    silniku :P

  • 28. Data: 2012-02-06 17:31:34
    Od: "Darek" <b...@w...pl>

> [...]
    > silnik zagrzać jak najszybciej, więc grzała musi być solidna. Te które ja
    > miałem w ręce, do silników stacjonarnych miały 2.2kW.
    Zgazdam się - bawiłem się akwarystyką grzałka 20W dla akwarium 80l dawała
    temp około 4stopni ponad otoczaene pracując nonstop

  • 29. Data: 2012-02-06 18:38:45
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <v...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Nie przesadzasz? Przy +15st.C otoczenia 1000W grzalka z powodzeniem
    > nagrzewa 100l wody do temperatury 70st.C.

    W jakim czasie?

  • 30. Data: 2012-02-06 18:44:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >W jakim czasie?

    I przy jakiej izolacji ... bo nagrzewac bedzie godzinami, a w
    miedzyczasie nieizolowany silnik bedzie stygl :-)

    J.