eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyGrzalka silnika - testowal ktos?Re: Grzalka silnika - testowal ktos?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Grzalka silnika - testowal ktos?
    Date: Sun, 5 Feb 2012 18:36:06 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 38
    Message-ID: <jgmi6m$71n$1@inews.gazeta.pl>
    References: <4f2e7ad8$1@news.home.net.pl> <jgm6jn$1j6$1@inews.gazeta.pl>
    <4f2ea433$1@news.home.net.pl> <jgmbjh$ia0$1@news.vectranet.pl>
    NNTP-Posting-Host: localhost
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1328466966 7223 172.20.26.236 (5 Feb 2012 18:36:06 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 5 Feb 2012 18:36:06 +0000 (UTC)
    X-User: sok_marchwiowy
    X-Forwarded-For: 178.37.131.46
    X-Remote-IP: localhost
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2432068
    [ ukryj nagłówki ]

    Krzysztof 45 <m...@v...pl> napisał(a):

    > v...@i...pl napisał(a):
    > > Ale te grzalki firmowe, np. DEFA ktora podalem w linku maja max 1kW i
    > > dzialaja, wiec te 4kW w samochodzie osobowym to chyba przesadziles.
    > > Tylko ze te firmowe grzalki grzeja ciecz chlodzaca (ktora ma inne
    > > wlasnicowsci fizyko-chemiczne niz olej), dlatego spytalem, czy z olejem
    > > by sie dalo zrobic :)
    > Wszystko można zrobić, tylko trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie czy to ma sen
    > s i uzasadnienie
    > ekonomiczne w naszych zimowych warunkach.
    >
    > Ja kiedyś mając Kadetta 1,6D z nudów wstawiłem w krótki obieg cieczy chłodzącej
    > 4 świece żarowe.
    > Było to takie małe ustrojstwo zrobione z trójników miedzianych lutowanych fi 22
    > . Zdawało to egzamin.
    > Nakład pracy niewielki, finansowy tez, a efekt zadowalający. Na zasadzie takiej
    > że w prawdzie
    > odpalany silnik był zimny, to po odpaleniu i zrzuceniu śniegu z auta już leciał
    > a dodatnia
    > temperatura z nawiewów. Oczywiście zakładamy że mamy sprawny termostat. Bo to p
    > odstawa powodzenia i
    > efektu. Może w tym kierunku kombinować? Można taki patent zrobić włączany bez u
    > ruchamiania silnika z
    > zewnętrznego źródła napięcia, tylko jeszcze w obieg trzeba wstawić pompkę wodną
    > taka jak wstawia się
    > przy układach z webasto.
    W obecnie posiadanym samochodzie, nie pierwszej młodości, po uruchomieniu
    silnika. W czasie kiedy odśnieżałem w zeszłym roku, z nawiewów pod koniec
    odśnieżania leciało powietrze o takiej temperaturze że resztki śniegu na
    szybie się topiły i spływały. W tym roku nie ma śniegu za to jest -15.
    Akceptowalnie ciepłe powietrze zaczyna z nawiewów lecieć po przejechaniu ok
    500 metrów. Nie mam żadnych prostych do wykonania wynalazków tylko to co
    fabryka założyła. Przy minus piętnastu trzystu watami to się pobrandzlować
    można a nie cokolwiek ugrzać.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: