-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfe
ed.atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: "Jackare" <1...@t...com.pl>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Grzałka bloku silnika
Date: Sun, 12 Feb 2012 19:54:33 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 26
Message-ID: <jh91tc$e2g$1@node2.news.atman.pl>
References: <4f2e7b23$1@news.home.net.pl>
<d...@n...googlegroups.com>
<4f36cdfb$1@news.home.net.pl> <jh6j48$sci$1@node2.news.atman.pl>
<4f36e536$1@news.home.net.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-73-86-137.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1329072876 14416 89.73.86.137 (12 Feb 2012 18:54:36 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 12 Feb 2012 18:54:36 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <4f36e536$1@news.home.net.pl>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6000.16480
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6000.16669
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:30349
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik <v...@i...pl> napisał w wiadomości
news:4f36e536$1@news.home.net.pl...
>W dniu 2012-02-11 21:29, Jackare pisze:
>>
>> Zobasz na p.m.b. co pisłem o sprytnym grzejniku z żarówek :)
>
> Co to p.m.b ?
> Co do grzejnika, to tak dwoch niemcow podobno ominelo zakaz sprzedazy
> zarowek 100W. Zapakowali w opakowania z napisem "kule grzewcze",
> argumentujac wlasnie tym, ze 95% to cieplo, a swiatlo jest niejako
> "efektem ubocznym" ;)
>
> A jesli chodzi o grzalke 75W to na pl.misc.samochody wysmiali mnie jak
> zasugerowalem wkrecenie w miske olejowa grzalki 300W w celu ulatwienia
> odpalania samochodu zima...
Pytanie tylko czy ciepły czyli rzadszy olej w misce w jakiś istotny sposób
ułatwi uruchomienie samochodu. IMHO nie, może będzie lepiej smarował w
pierwszych chwilach ale nie sądzę by jakoś istotnie ułatwił. Pięć litrów
oleju o temperaturze powiedzmy nawet 100 st C też nie rozgrzeje 100 kg
żelastwa wyziębionego mrozem silnika. Aby ułatwić rozruch należałoby
utrzymać ciepło całego silnka, ewentualnie głowicy i okolic, więc należałoby
intensywnie grzać płyn w układzie chłodzenia lub grzać kontaktowo masy
żelastwa, ale do tego potrzebne są moce liczone w kW, zwłaszcza gdy
startujemy od zimnego, nieraz liczonego w ujemnych temperaturach silnika
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ster w trolejbusie.
- DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- pokolenie Z
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
Najnowsze wątki
- 2025-03-15 kraje nieprzyjazne samochodom
- 2025-03-15 parking Auchan
- 2025-03-15 Art. 19.1 ustawy o ochronie praw autorskich
- 2025-03-15 przegląd za mną
- 2025-03-15 Na co komu okna
- 2025-03-15 Mój elektryk
- 2025-03-15 Fejk muzyczny czy nie fejk
- 2025-03-15 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-15 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-15 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+ experience) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+) <=
- 2025-03-15 KOMU w RP3 pasuje "Rumuńska łatwość gmerania w wyborach" i dlaczego nie PO-Trzaskanym?
- 2025-03-15 China-Kraków => Key Account Manager IT <=