eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaGrupa lekko zamiera- po raz pierwszy od 8 lat - usenet refleksjeRe: Grupa lekko zamiera- po raz pierwszy od 8 lat - usenet refleksje
  • Data: 2011-12-09 20:01:24
    Temat: Re: Grupa lekko zamiera- po raz pierwszy od 8 lat - usenet refleksje
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    /*

    > Nie, jestem tym, co potrafi ustąpić idiotom i za ideały ocali siebie i
    > żonę. My, Krakowianie, mamy tu pewne tradycje i dlatego ratowaliśmy
    > Polskość przez 150 lat zaborów.
    >
    > pozostaje pytanie czy po kolejnych 150 latach byłoby co ratować....

    Raczej: dla kogo?

    > wg różnych szacunków w okresie zaborów kilka milionów Polaków zmieniło
    > narodowość bądź to wyjeżdżając, bądź to koniunkturalnie szukając awansu
    > w administracji zaborcy.

    I co w tego? Robili to samo gdzie indziej albo z innym wpisem w dowodzie.

    */

    pytanie o narodowość. czy wystarczy ein folk, ein reich,

    /*
    Ale prześledziłem historię rok po roku i stawiam wniosek, że dziś jednak
    mieszkałbym w pięknym i czystym mieście. Ucieczki wzięły się z wielkiej
    biedy i przeludnienia (spuścizna po IRP), jednak Galicja to wielkie
    */

    I RP była jednym z najrzadziej zaludnionych krajów w Europie. był to wynik
    wojen ale i układów społecznych.
    w Wielkopolsce większość chłopów było wolnymi ludźmi i nadwyżki
    demograficzne bez kłopotu emigrowały do miast w Galicji chłop był przypisany
    do ziemi bez względu ile tej ziemi miał i jak liczną rodzinę posiadał.

    /*
    > Osobiście uważam, że politycy końca II RP zrobili najlepiej to co mogli
    > zrobić w zastałej sytuacji.

    Oj, jednak nie. Za mało pokory wobec rzeczywistości. A już obrona
    Warszawy czy potem powstanie... szkoda słów.
    /*

    tak się zastanawiałem nad historią alternatywną.
    1. gdyby Polska uległa żądaniom Niemiec i oddała korytarz, skończyła by jak
    Czechy. reszta kraju by i tak została podporządkowana Rzeszy liczba ofiar
    cywilnych mogłaby być mniejsza.
    2. gdyby Polska uległa żądaniom Niemiec i wspólnie zaatakowały ZSRR i
    przegrały to granice na zachodzie by się pewnie nie zmieniły ale na
    wschodzie byłyby takie jak dzisiaj i moglibyśmy po wojnie być częścią ZSRR
    (liczba ofiar cywilnych mogłaby być mniejsza).

    na podjęcie decyzji Rząd miał TYLKO jeden tydzień

    Ja również uważam że życie jest najważniejsze ale skoro świat jest tak
    urządzony i sąsiedzi cenią sobie swoją narodowość i są tak ekspansywni nie
    możemy zachowywać się tak jakby nasze 1000 lat historii było pomyłką.