eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaGrupa lekko zamiera- po raz pierwszy od 8 lat - usenet refleksje › Re: Grupa lekko zamiera- po raz pierwszy od 8 lat - usenet refleksje
  • Data: 2011-12-20 22:39:41
    Temat: Re: Grupa lekko zamiera- po raz pierwszy od 8 lat - usenet refleksje
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-12-20 20:33, Gil pisze:

    > Dzięki za mądre zdanie. Nie czytałem w wątku od tygodnia.
    > Niektórym ludziom się, że warto sie wyzbyć narodowości.
    > Bo będzie pełna micha i tania lustrzanka plus obiektyw kitowy.
    > Bardzo się mylą. Mój ojciec pracował w fabryce szlfierek. Robili do końca 1989
    > roku szlifierki sterowane. Potem to kulipi Włosi - Takchela Machine. A na
    > koniec wszystko wykupili chińczycy.
    > Teraz jeszcze nie ma kryzysu.
    > Kryzys i koniec państwa i cywilizacji będzie jak się okaże, że nie ma komu
    > zaprojektować i zbudować tokarki, szlifierki.
    > Nikt nie potrafi zbudować i zaprojektować statku.
> [...]

    A gdzie jest błąd? Ano błąd jest tu: zamiast zakasać rękawy i robić to,
    co ma sens (w naszym przypadku po prostu uczciwie i wydajnie pracować,
    przede wszystkim wykorzystując nasze szczęśliwe z punktu widzenia
    rolniczego położenie, ale nie tylko), opierdzielamy się, kłócimy i
    biegamy z flagą jak kretyni. A to świat widzi i nawet się nie śmieje.
    Narodowość to nie bieganie z flagą, to na przykład... szynka parmeńska.
    A my tu w całym kraju mamy tylko oscypki, z którymi zresztą są niezłe
    wały. Cała reszta owszem, leci na eksport, ale raczej anonimowo.
    Z wyższą techniką dajmy sobie spokój, od tego są państwa żyjące na
    skałach, przeludnione i bez bogactw naturalnych. Oni chcą jeść, zdrowo i
    zapłacą za to chętnie. I jeszcze przyjadą nad jeziora czy w góry, pod
    warunkiem, że nie zobaczą czegoś takiego:
    http://as.elte-s.com/patrz/polskie_smutki.htm

    A co do armagedonu - o tokarki i szlifierki byłbym naprawdę spokojny w
    dobie, gdy np. angielscy amatorzy potrafili odtworzyć parowóz używając
    współczesnych narzędzi tylko dla samej radochy. Ostatecznie wystarczy
    iść na elektrodę.pl i zamówić cokolwiek - zaraz ktoś zrobi :)

    --
    pozdrawia Adam
    /przyczyną większości katastrof jest panika/