    From: A.L. <a...@a...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Grafy - eliminacja wierzcho?ków
    Date: Tue, 01 Jul 2014 22:14:20 -0500

    On Wed, 02 Jul 2014 00:07:31 +0200, bartekltg <b...@g...com>
    wrote:

    >"An independent vertex set of a graph G is a subset of the vertices
    >such that no two vertices in the subset represent an edge of G"
    >// http://mathworld.wolfram.com/IndependentVertexSet.ht
    ml

    >Pojedynczy wierzchołek siłą rzeczy zawsze jest zbiorem niezależnym
    >(choć niekoniecznie największym czy maksymalnym).
    >
    >pzdr
    >bartekltg
    >

    >"An independent vertex set of a graph G is a subset of the vertices
    >such that no two vertices in the subset represent an edge of G""

    Ta definicja jest porabana, bo mowa jest o DWOCH wierzcholkach i
    krawedzi. Jak dla mnie zupelnie nie wynika co bedzie z JEDNYM
    wierzcholkiem.

    Inne definicje tez takei sa

    De nition 1 Given an undirected graph G = (V;E) a subset of nodes S
    V is an independent set (stable set) i there is no edge in E between
    any two nodes in S. A subset of nodes S is a clique if every pair of
    nodes in S have an edge between them in G.

    "Any two nodes" tez nie nasuwa watpliwosci ze musza byc co najmniej
    DWA wierzcholki

    Inna definicja:

    An independent set S of G is a set of vertices such that no unordered
    pair of vertices in S is an edge

    Prosze o definicje ktora EXPLICITE stwierdzi co sie dzeje dla JEDNEGO
    wierzcholka. Jak dla mnie, nie jest to oczywiste

    A.L.