  • 1. Data: 2009-11-21 14:33:53
    Temat: Grafika vs zasilacz i reszta sprzetu
    Od: Diverek <U...@o...pl-TO-TEZ>

    Witajcie,
    Potrzebuję dobrać do pewnej leciwej platformy grafikę PCI-E.
    Sprzęt obecny to nFocre 4 Ultra-D (s.939), Patriot DDR400 2x1GB, Patriot
    DDR400 2x512MB, Athlon64 X2 4200+ (2,20GHz), 2xHDD, DVD-RW, Tagan 430W
    U15 EasyCon, obudowa Thermaltake Soprano.
    Najchętniej widziałbym jakiegoś Radeona. Nie wiem natomiast co jest w
    stanie jeszcze pociągnąć obecny zasilacz i jaka grafika miałaby
    optymalny stosunek możliwości do ceny na takiej platformie.
    Myślałem o HD4870 lub HD4850, ale obie pożerają ponad 100W, pierwsza
    chyba nawet coś koło 160W...

    Z góry dzięki za jakieś wskazówki.

    --
    Pozdrowienia,
    Tom

  • 2. Data: 2009-11-21 16:34:15
    Temat: Re: Grafika vs zasilacz i reszta sprzetu
    Od: Diverek <U...@o...pl-TO-TEZ>

    Jeszcze może małe uzupełnienie odnośnie przeznaczenia.
    Do karty podpięty będzie 19'' LCD na PVA, format 4:3.
    Najnowsze super gry z mega wymaganiami raczej nie wchodzą w rachubę, bo
    pewnie platforma i tak ich nie udźwignie, ale na pewno od czasu do czasu
    będzie na niej odpalane coś nowszego (PES2010, Sims 3, jakiś nowszy FPS
    itp). Oprócz tego standardowe zastosowanie: edycja txt, amatorsko zdjęć,
    internet itp.

    --
    Pozdrowienia,
    Tom

  • 3. Data: 2009-11-21 16:58:12
    Od: "Gamariel" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Diverek" <U...@o...pl-TO-TEZ> napisał w
    wiadomości news:he8tok$emi$1@news.onet.pl...
> [...]
    > stosunek możliwości do ceny na takiej platformie.
    > Myślałem o HD4870 lub HD4850, ale obie pożerają ponad 100W, pierwsza chyba

    Ten Tagan spokojnie uciagnie radka HD4850 i mysle ze HD4870 tez powinien....
    cos mi sie nie chce wiezyc ze HD4870 az 160W ciagnie, skoro 4850 tylko 105W
    na maxa, a miedzy nimi nie ma az tak wielkiej roznicy. Poza tym wartosci,
    ktore podajesz ta karta wyciaga w max stresie, a watpie by ten komputer
    wyciagnal maxa z takiej karty :)

  • 4. Data: 2009-11-21 18:03:49
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Gamariel pisze:
> [...]
    > na maxa, a miedzy nimi nie ma az tak wielkiej roznicy. Poza tym wartosci,
    > ktore podajesz ta karta wyciaga w max stresie, a watpie by ten komputer
    4870x2 lekko podkrecone ma roznice 2d/3d ponad 230W (tzn w idle komputer
    ciagnie 180W-200W, w 3D 410W-430W, wiec takie moce w 4870 to chyba norma
    i nic dziwnego.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 5. Data: 2009-11-22 13:41:58
    Od: "Gamariel" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
    > 4870x2 lekko podkrecone ma roznice 2d/3d ponad 230W (tzn w idle komputer
    > ciagnie 180W-200W, w 3D 410W-430W, wiec takie moce w 4870 to chyba norma i
    > nic dziwnego.

    Ale Autor tematu nie wspomina nic o crossie, wiec nie wiem po co przytaczasz
    tu ssanie pradu przez uklad cross. Wiadomo ze uklady podwojne wiecej ciagna
    pradu. Poza tym ja mam 400W i spokojnie mi dziala HD4850, majac przy tym
    wiecej gratow w budzie :) Wiec nie widze problemu, dla ktorego by nie miala
    ta karta dzialac z tym Taganem. I dodam, ze jesli ma to byc karta solo bez
    zadnych crossow to lepiej zainwestowac w HD4850 z dobrym cichym chlodzeniem.
    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2009-11-24 16:29:32
    Od: Diverek <U...@o...pl-TO-TEZ>

    A jakiś konkretny HD4850 z obecnie dostępnych? Gigabyte na Zalmanie ma
    nie najlepsze opinie jeśli chodzi o głośność. Widzę jeszcze, HIS Orb
    Edition - niby ma to być ciche. Może coś jeszcze polecicie?

    --
    Pozdrowienia,
    Tom

  • 7. Data: 2009-11-28 09:10:56
    Od: Diverek <U...@o...pl-TO-TEZ>

    I tak w zasadzie nic już nie jest dostępne. Na Allegro znalazłem
    jakiegoś HISa 4850 z iFAN - cokolwiek to znaczy. Chyba jestem skazany na
    4770, tylko jak on sobie radzi w rozdzielczości FullHD, mógłby ktoś
    napisać, no i którego ewentualnie, żebym nie miał odkurzacza pod nosem?

    --
    Pozdrowienia,
    Tom

  • 8. Data: 2009-12-02 21:46:24
    Od: Diverek <U...@o...pl-TO-TEZ>

    Tym razem piszę jako ciekawostkę...
    W minioną sobotę zakupiłem w końcu HIS'a 4770 z cichutkim chłodzeniem
    iCooler III.
    Nacieszyłem się nią całe 3 dni. Karta chodziła cud miód w FullHD na 24
    calach z Athlonem X2 4200+ i 4GB RAMu. Celowo po 4-5h dziennie ciągłego
    grania w nowsze FPSy, katowana w max detalach, ale bez żadnego
    podkręcania. Grzeczniutko na Catalystach 9.11 bez cudowania.
    Dzisiaj włączam komputer, odpala normalnie, ale... czarny ekran. Próbuję
    jeszcze raz - to samo. Otwieram obudowę (Thermaltake Soprano z dwoma
    wielkimi wentylatorami w środku) i czuję wyraźny smrodek spalonej
    elektroniki. Karta poszła... z dymem... do serwisu... O dziwo, nie było
    na niej żadnych śladów przepaleń, nadpaleń, przepięć czy tym podobnych.
    Ciekawe co ustalą, bo sam osobiście spotykam się z tym pierwszy raz.

    --
    Pozdrowienia,
    Tom