  • 1. Data: 2009-11-21 16:45:17
    Temat: HP LaserJet 5000 powolne ładowanie wydruków
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    Cześć
    Zakupiłem drogą kupna drukarkę laserową A3 HP 5000. Mono.
    Niektóre wydruki ładują się bardzo powoli. Szczególnie niektóre pdf'y,
    zdjęcia jpg, wydruki z autocada, exel...
    doc'e drukują się momentalnie.
    Ładują się dużo wolniej niż do drugiej drukarki, też laser A3 (panasonic
    DP-1510)
    Jaka może być przyczyna?
    Drukarka ma jetdirecta i podłączona jest przez sieć.
    Ma 20MB pamięci. Czy dołożenie jeszcze np 32MB może coś poprawić?

    ________MAT_______

  • 2. Data: 2009-11-22 09:22:15
    Temat: Re: HP LaserJet 5000 powolne ładowanie wydruków
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <4b081922$1@news.home.net.pl>, Lagod napisał(a):

    > Zakupiłem drogą kupna drukarkę laserową A3 HP 5000. Mono.
    > Niektóre wydruki ładują się bardzo powoli. Szczególnie niektóre pdf'y,
    > zdjęcia jpg, wydruki z autocada, exel...
    > doc'e drukują się momentalnie.

    Jak duże są doce a jak duże są pozostałe pliki?
    Jeśli drukujesz pusty arkusz excela, to też to długo trwa?

    > Drukarka ma jetdirecta i podłączona jest przez sieć.
    > Ma 20MB pamięci. Czy dołożenie jeszcze np 32MB może coś poprawić?

    Oj, nie wiem ile osób z drukarki korzysta (i jak jest obciążona),
    ale proponuję rozszerzyć do minimum 64MB.

    Jacek

  • 3. Data: 2009-11-22 21:43:12
    Od: ąćęłńóśżź <u...@w...eu>

    Z ciekawości: przesyłasz dane do drukarki w trybie rastrowym czy w trybie
    wektorowym?
    A czcionki jak?
    JaC

    -----

  • 4. Data: 2009-11-23 11:25:25
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    > Jak duże są doce a jak duże są pozostałe pliki?
    > Jeśli drukujesz pusty arkusz excela, to też to długo trwa?

    Jeśli chodzi Ci o wielkość pliku to w wordzie jest ona bez znaczenia.
    Zawsze błyskiem.
    Natomiast w pdfie to zależy nie od jego wielkości, tylko z czego jest
    złożony. Jedną 400KB stronę wydrukuje od razu a inną tej samej wielkości
    będzie mielił parę minut.

    > Oj, nie wiem ile osób z drukarki korzysta (i jak jest obciążona),
    > ale proponuję rozszerzyć do minimum 64MB.

    Na razie tylko ja, prawie w ogóle nie jest obciążona póki co.

    ________MAT_______

  • 5. Data: 2009-11-23 11:28:46
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    > Z ciekawości: przesyłasz dane do drukarki w trybie rastrowym czy w trybie
    wektorowym?

    Nie wiem jak wysłać pdfa w trybie wektorowym i nie wiem jak przestawić w
    autocadzie pomiędzy tymi.
    Czy koledze się nie pomyliło z ploterami pisakowymi?

    > A czcionki jak?

    Co czcionki jak? Czcionki dobrze. Szczególnie te w jpgach.

    Przepraszam za powyższe zaczepne odpowiedzi, ale w ogóle nie rozumiem
    Twoich pytań pomocniczych.

    ________MAT_______

  • 6. Data: 2009-11-23 11:40:10
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    > Jak duże są doce a jak duże są pozostałe pliki?
    > Jeśli drukujesz pusty arkusz excela, to też to długo trwa?

    Poprawka. Z exela szybko drukuje. Te tabelki co mi tak mieliło to były z
    pdfa (zrobionego zresztą z exela)

    ________MAT_______

  • 7. Data: 2009-11-23 12:46:01
    Od: ąćęłńóśżź <u...@w...eu>

    A to widać.
    Zajrzyj do opcji drukarki HP i do opcji drukowanai wirtualnego do pdf.
    JaC

    -----

  • 8. Data: 2009-11-24 08:52:39
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    ąćęłńóśżź pisze:
    > A to widać.
    > Zajrzyj do opcji drukarki HP i do opcji drukowanai wirtualnego do pdf.

    Zajrzałem.

    ________MAT_______

  • 9. Data: 2009-11-24 09:30:55
    Od: Andrzej <d...@w...pl>

    On 21 Lis, 17:45, Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl> wrote:
> [...]
    > Drukarka ma jetdirecta i podłączona jest przez sieć.
    > Ma 20MB pamięci. Czy dołożenie jeszcze np 32MB może coś poprawić?

    ________MAT_______

    Drukarka ma słaby procesor tylko 100Mhz, mała ilość pamięci, druk
    przez sieć to wszystko powoduje iż drukarka długo pracuje nad
    przetwarzaniem wydruku.

  • 10. Data: 2009-11-24 15:14:46
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    > Drukarka ma słaby procesor tylko 100Mhz, mała ilość pamięci, druk
    > przez sieć to wszystko powoduje iż drukarka długo pracuje nad
    > przetwarzaniem wydruku.

    Pamięć nie problem dołożyć, stąd pytanie: czy to coś da. Jeśli wszystko
    się rozbija o procesor...
    Przez plt na pewno nie było by szybciej.