eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaGotowa przetwornica 12 V -> 230 VRe: Gotowa przetwornica 12 V -> 230 V
  • Data: 2014-05-08 01:56:45
    Temat: Re: Gotowa przetwornica 12 V -> 230 V
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 05/08/2014 12:36 AM, Pszemol wrote:
    > "Marek Wodzinski" <m...@O...mamy.to> wrote in message
    > news:lkeb77$fq3$1@pyro.tvk.wroc.pl...
    >> Też kiedyś tak podłączałem przetwornicę. I też w pełni można ją było
    >> obciązyć tylko z pracującym silnikiem.
    >> Ale nie obwiniałem akumulatora o to :-)
    >>
    >> Instalacja 'zapalniczki' po prostu nie nadaje się do takich prądów, bo
    >> spadek napięcia jest rzędu 3V przy 5A (przynajmniej u mnie w aucie),
    >> a tego zabezpieczenia przetwornic nie lubią.
    >
    > A skąd ten spadek napięcia 3V@5A się bierze?
    > Przecież tam tylko miedziane druciory i bezpiecznik szklany w obwodzie!

    Te 'druciory', to 18AWG czyli raczej druciki. Bezpiecznik jest na 15A,
    więc z założenia tam nie miał płynąć większy prąd. Poza tym maksymalne
    obciążenie dla 18AWG przy 90C, to właśnie 14A. Wszystko przemyślane.

    Z grubsza na samych kablach powinno być ok. 0.3V straty (~4m dla 5A).

    Sam mechanizm tej wtyczki/gniazdka też jest mało szczęśliwy i pomyślany
    rzeczywiście pod zapalniczkę, a nie jako złącze użytkowe. Bolec ze
    spręzynką to nie jest rozwiązanie na duże prądy i tu też się dużo traci.

    Na samej spręzynce jest 1V straty przy 5A (mam ~0.2..1 om we wtyczce,
    zależy jak się sprężynka ułoży i kontaktuje).

    Do tego kilo złączek i bezpieczników po drodze i się uzbiera.

    To nie ma prawa dawać stabilnego 12V przy większych prądach.

    >> Jako ciekawostkę doboru okablowania przez producenta mogę powiedzieć,
    >> że poprzedni właściciel mojego samochodu wstawił żarówki 100W na
    >> przód. W ramach porządków po 'patentach' wstawiłem najpierw zamiast
    >> jednej normalną 55W i ... świeciła jaśniej od tej drugiej 100W :-)
    >> Wymieniłem oczywiście obie i jest widocznie lepiej. Za duże spadki
    >> napięcia na instalacji były, żeby te 100W mogło zadziałać poprawnie.
    >
    > To podziel się jeszcze informacją co to za wyczyn techniki motoryzacyjnej
    > miałeś: marka/model/rocznik?

    Jeep ZJ, ale w obecnych czasach wątpię czy ktoś daje kable na wyrost.
    Nie pali się, spadek napięcia w normie, to jest dobrze. I księgowi
    zadowoleni.


    Pozdrawiam

    Marek
    --
    "If you want something done...do yourself!"
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: