  • Data: 2014-05-08 01:56:45
    Temat: Re: Gotowa przetwornica 12 V -> 230 V
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to> szukaj wiadomości tego autora

    On 05/08/2014 12:36 AM, Pszemol wrote:
    > "Marek Wodzinski" <m...@O...mamy.to> wrote in message

    > A skąd ten spadek napięcia 3V@5A się bierze?
    > Przecież tam tylko miedziane druciory i bezpiecznik szklany w obwodzie!

    Te 'druciory', to 18AWG czyli raczej druciki. Bezpiecznik jest na 15A,
    więc z założenia tam nie miał płynąć większy prąd. Poza tym maksymalne
    obciążenie dla 18AWG przy 90C, to właśnie 14A. Wszystko przemyślane.

    Z grubsza na samych kablach powinno być ok. 0.3V straty (~4m dla 5A).

    Sam mechanizm tej wtyczki/gniazdka też jest mało szczęśliwy i pomyślany
    rzeczywiście pod zapalniczkę, a nie jako złącze użytkowe. Bolec ze
    spręzynką to nie jest rozwiązanie na duże prądy i tu też się dużo traci.

    Na samej spręzynce jest 1V straty przy 5A (mam ~0.2..1 om we wtyczce,
    zależy jak się sprężynka ułoży i kontaktuje).

    Do tego kilo złączek i bezpieczników po drodze i się uzbiera.

    To nie ma prawa dawać stabilnego 12V przy większych prądach.

    > To podziel się jeszcze informacją co to za wyczyn techniki motoryzacyjnej
    > miałeś: marka/model/rocznik?

    Jeep ZJ, ale w obecnych czasach wątpię czy ktoś daje kable na wyrost.
    Nie pali się, spadek napięcia w normie, to jest dobrze. I księgowi
    zadowoleni.

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg