eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaGotowa przetwornica 12 V -> 230 VRe: Gotowa przetwornica 12 V -> 230 V
  • Data: 2014-05-08 00:13:57
    Temat: Re: Gotowa przetwornica 12 V -> 230 V
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 05/07/2014 07:08 AM, Pszemol wrote:
    > "Marek Wodzinski" <m...@O...mamy.to> wrote in message
    > news:lkb7d1$83p$1@pyro.tvk.wroc.pl...
    >> On 05/03/2014 04:10 PM, Zachariasz Dorożyński wrote:
    >>> Ale na dłuższą metę pracy z prądami rozładowania jakie
    >>> potrzebuje przetwornica 100W lub większa nie zniesie.
    >>> Dlatego u mnie jak działa przetwornica 100W i daje prąd
    >>> do zasilania urządzeń to pracuje silnik wysokoprężny
    >>> 2,5 litra pojemności i kotłuje z litr ropy na godzinę.
    >>> Chętnie bym zamienił ten system zasilania na agregat,
    >>> ale z agregatami 100 czy 150W się nie spotkałem.
    >>
    >> Niech zgadnę. Przetwornicę zasilasz z gniazda zapalniczki?
    >
    > Jesteś Marku niezwykle przenikliwy :-) Jak na to wpadłeś?

    Jak pomyślisz chwilę, to nie było takie bezsensowne, bo warianty
    dlaczego to mu źle działa są co najmniej dwa. Zależne głównie właśnie od
    tej zapalniczki. Ale ten jest bardziej prawdopodobny :-)
    To było takie pytanie upewniające się i jednocześnie podpowiedź gdzie
    szukać problemu.

    Też kiedyś tak podłączałem przetwornicę. I też w pełni można ją było
    obciązyć tylko z pracującym silnikiem.
    Ale nie obwiniałem akumulatora o to :-)

    Instalacja 'zapalniczki' po prostu nie nadaje się do takich prądów, bo
    spadek napięcia jest rzędu 3V przy 5A (przynajmniej u mnie w aucie), a
    tego zabezpieczenia przetwornic nie lubią.
    To samo miałem z ładowarką - nie mogłem z zapalniczki pociągnąć więcej
    niż 3A, bo zaczynało działać zabezpieczenie (spadek napięcia poniżej 10V).

    Oczywiście ładowarka jak i przetwornica podłączona bezpośrednio pod
    akumulator już nie potrzebują włączonego silnika i mogą ciągnąć tyle
    prądu ile zapragną.

    Jeżeli jednak podłączałby to bezpośrednio pod akumulator, to właściwie
    powinien go już wymienić na nowy :-)


    Jako ciekawostkę doboru okablowania przez producenta mogę powiedzieć, że
    poprzedni właściciel mojego samochodu wstawił żarówki 100W na przód. W
    ramach porządków po 'patentach' wstawiłem najpierw zamiast jednej
    normalną 55W i ... świeciła jaśniej od tej drugiej 100W :-)
    Wymieniłem oczywiście obie i jest widocznie lepiej. Za duże spadki
    napięcia na instalacji były, żeby te 100W mogło zadziałać poprawnie.


    Pozdrawiam

    Marek
    --
    "If you want something done...do yourself!"
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: